عدلات

عدلات (https://adlat.net/index.php)
-   أقلام عدلات الذهبية (https://adlat.net/forumdisplay.php?f=103)
-   -   ملاك احلامى (https://adlat.net/showthread.php?t=118638)

السفيرة عزيزة 24-04-2013 10:43 AM

رد: ملاك احلامى
 
يتصفح الموضوع حالياً : 5 (4 عدلات و 1 زائرة)
‏mamaroro, ‏الـمـتـألـقـة, ‏ريموووو+, ‏عدوله لولا

قوت القلوب 2 24-04-2013 11:05 AM

رد: ملاك احلامى
 
يسلموووو

درة مكنونة 24-04-2013 11:07 AM

رد: ملاك احلامى
 
جز ء جميل بس زعلت قووى عشان مى
وربنا ينتقم من عادل
تسلمى بانتظارك

الـمـتـألـقـة 24-04-2013 11:19 AM

رد: ملاك احلامى
 
وااااااااااااااء
لا ميصحش تعملي كده..
واااااء
حرام كده يا عادل..
ده وحش..
انا زعلانه الجزء حزيييييين و مؤلم

اللهم ارزقنى التقى 24-04-2013 11:54 AM

رد: ملاك احلامى
 
يا ما الدنيا فيها مصاعب 000 موفقة حبيبتى

Aziza_Algérie 24-04-2013 12:24 PM

رد: ملاك احلامى
 
شكرا لك اختاه على القصة الرائعة و كلامك و افكارك متسلسلة رائع و انا معك الى الاخر
مسكينة مي ربي معاها اظن ان الجارة حتحن عليها و تدخلها لبتها لحد ما يرجع العم خيرى و زوجته لا الجيران لبعض اما عادل حيجن جنانو ولما مايلقاهاش اول مابفكر هيها هي صديقة مي و يروح لها ليسالها على مي و اترك تكملة القصة لك ......وطولى فى القصة لانى لا احب المسلسلات احب الافلام

امونه احمد 24-04-2013 12:51 PM

رد: ملاك احلامى
 
جمیل جدا

alaa ilham 24-04-2013 01:01 PM

رد: ملاك احلامى
 
حرام ياعادل ، ده وحش اكثر من وحش لكن الله يكون في عون مي اللي طلعت شاطرة اضن ان ابن السيدة فادية موجود في البلد عند اقارب احسان وخيري ولا اقولك .....؟؟؟؟؟.اووووووووووه ارجوك كملي كملي انا متشوقة

نورى 24-04-2013 01:04 PM

رد: ملاك احلامى
 
بصراحة قصة جميلة وترتيبها مشوق جدا
برافو

منال ناصر 24-04-2013 01:11 PM

رد: ملاك احلامى
 
الجزء حزين اوي

بس انا عندي احساس كده انها هتقابل مصطفي

مستنية الجزء الجديد

السفيرة عزيزة 24-04-2013 02:40 PM

رد: ملاك احلامى
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الـمـتـألـقـة (المشاركة 1229805)
وااااااااااااااء
لا ميصحش تعملي كده..
واااااء
حرام كده يا عادل..
ده وحش..
انا زعلانه الجزء حزيييييين و مؤلم



حبيبه قلبى متزعليش كدة ربنا يعوض فى جزء تانى

السفيرة عزيزة 24-04-2013 02:41 PM

رد: ملاك احلامى
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة omabdelmonem (المشاركة 1229839)
يا ما الدنيا فيها مصاعب 000 موفقة حبيبتى

عندك حق والله شكرا ليكى

السفيرة عزيزة 24-04-2013 02:44 PM

رد: ملاك احلامى
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aziza_algérie (المشاركة 1229859)
شكرا لك اختاه على القصة الرائعة و كلامك و افكارك متسلسلة رائع و انا معك الى الاخر
مسكينة مي ربي معاها اظن ان الجارة حتحن عليها و تدخلها لبتها لحد ما يرجع العم خيرى و زوجته لا الجيران لبعض اما عادل حيجن جنانو ولما مايلقاهاش اول مابفكر هيها هي صديقة مي و يروح لها ليسالها على مي و اترك تكملة القصة لك ......وطولى فى القصة لانى لا احب المسلسلات احب الافلام

ههههههه وربنا دمك زى العسل وبفرح قوى لما بلاقيكى تردى فى الاحداث ادينا مع بعض ونشوف الروايه سوا

السفيرة عزيزة 24-04-2013 02:45 PM

رد: ملاك احلامى
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة امونه احمد (المشاركة 1229877)
جمیل جدا


انتى الاجمل يا قمر نورتينى

السفيرة عزيزة 24-04-2013 02:47 PM

رد: ملاك احلامى
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alaa ilham (المشاركة 1229896)
حرام ياعادل ، ده وحش اكثر من وحش لكن الله يكون في عون مي اللي طلعت شاطرة اضن ان ابن السيدة فادية موجود في البلد عند اقارب احسان وخيري ولا اقولك .....؟؟؟؟؟.اووووووووووه ارجوك كملي كملي انا متشوقة


عسل وربنا نورتينى ولسه شويه فى الاحداث بس المفاجأات حلوة مش كده

السفيرة عزيزة 24-04-2013 02:49 PM

رد: ملاك احلامى
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نورى (المشاركة 1229900)
بصراحة قصة جميلة وترتيبها مشوق جدا
برافو


ميرسى ليكى يا قمر على ذوقك

السفيرة عزيزة 24-04-2013 02:51 PM

رد: ملاك احلامى
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة منال ناصر (المشاركة 1229911)
الجزء حزين اوي

بس انا عندي احساس كده انها هتقابل مصطفي

مستنية الجزء الجديد


الحزن يخلينا نحس بالفرح قوى ويوم ما ييجى نتمسك بيه ومنسبهوش
شكرا ليكى نورتينى

بنوته رقيقه 24-04-2013 04:42 PM

رد: ملاك احلامى
 
ما شاء الله
قصه جميله جداً
تسلم يمناك
متابعه
تحياتي تهديكي آرق سلامي

السفيرة عزيزة 24-04-2013 04:48 PM

رد: ملاك احلامى
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بنوته رقيقه (المشاركة 1230255)
ما شاء الله
قصه جميله جداً
تسلم يمناك
متابعه
تحياتي تهديكي آرق سلامي


الى احلى منها ذوقك الحلو شرفتينى يا قمر

السفيرة عزيزة 24-04-2013 05:58 PM

رد: ملاك احلامى
 
حبايبى الجزء التاسع لو ربنا اراد ممكن يكون السبت يعنى بكرة وبعدة مفيش من غير زعل اوكيه

بنوته رقيقه 24-04-2013 06:06 PM

رد: ملاك احلامى
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mamaroro (المشاركة 1230389)
حبايبى الجزء التاسع لو ربنا اراد ممكن يكون السبت يعنى بكرة وبعدة مفيش من غير زعل اوكيه

لالالالالا انا زعلانه من دلوقتي هههه
لا تتأخري علينا حبيبتي

عہآزفہه علے آوتہآر آلنہسہيآن 24-04-2013 06:18 PM

رد: ملاك احلامى
 
قصة جميلة اوووى يا قلبى فى انتظار بقيت القصة يا قمر

السفيرة عزيزة 24-04-2013 06:25 PM

رد: ملاك احلامى
 
نورتونى ومتزعليش يا قمر ححاول اطول الجزء اللى جاى عشان متزعليش اوكيه

نور الصباح1 24-04-2013 07:18 PM

رد: ملاك احلامى
 
يسلمو ايديك

هبه شلبي 24-04-2013 07:26 PM

رد: ملاك احلامى
 
جميل يا ست الكل

ام اروي 24-04-2013 07:29 PM

رد: ملاك احلامى
 
مشوووووووووقة يلا ابدعي يا مبدعة

روبي كابتشينو 24-04-2013 07:49 PM

رد: ملاك احلامى
 
انا قرأت كل الاجزاء الموجودة جميلة وبسيطة وتحسي انها حكاية واحدة تعرفيها صاحبتك قريبتك
يعني حكاية حقيقية مش مجرد قصة مكتوبة
وطبعا انتى بالنسبة لأتها اول قصة ليكي فده يعتبر ابداع كبير
متوقعة منك كتير يا قمر
وطبعا منتظرة الجزء الجديد وعلي فكرة القصة صعب اني اتوقع احداثها وده انا باحبه جدا احب الشيء الصعب توقعه
في انتظارك يا جمييل وفي انتظار القصة الجديدة

الملكة احساس 24-04-2013 08:57 PM

رد: ملاك احلامى
 
يسلمووو

طم طم 2013 24-04-2013 09:14 PM

رد: ملاك احلامى
 
شكرا انا استمتعت معاكى كتير انت كاتبة حلوة وربنا يوفقك

صمت الورود 24-04-2013 09:20 PM

رد: ملاك احلامى
 
جميل كملي حبيبتي

jira 25-04-2013 12:14 AM

رد: ملاك احلامى
 
ربنا ع الظالم والمفتري
والله حرام مي قطعت قلبي
ده جزء مؤلم وحزين
يلا بلاش حزن عايزين شوية حب وحنية ورومانسية هههههه هههه

مايا علي 25-04-2013 02:54 AM

رد: ملاك احلامى
 
أسلوبك رائع جدا في الكتابة
تسلم أناملك بانتظارك

السفيرة عزيزة 25-04-2013 09:23 AM

رد: ملاك احلامى
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة روبي كابتشينو (المشاركة 1230654)
انا قرأت كل الاجزاء الموجودة جميلة وبسيطة وتحسي انها حكاية واحدة تعرفيها صاحبتك قريبتك
يعني حكاية حقيقية مش مجرد قصة مكتوبة
وطبعا انتى بالنسبة لأتها اول قصة ليكي فده يعتبر ابداع كبير
متوقعة منك كتير يا قمر
وطبعا منتظرة الجزء الجديد وعلي فكرة القصة صعب اني اتوقع احداثها وده انا باحبه جدا احب الشيء الصعب توقعه
في انتظارك يا جمييل وفي انتظار القصة الجديدة


اولا نورتينى
ثانيا انا معرفش حد حصل معاه كده هيه كلها تخيلات افكارى
ومبسوووووطه قوى انها عجبتك وشكرا لذوقك يا قمر

السفيرة عزيزة 25-04-2013 09:25 AM

رد: ملاك احلامى
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة طم طم 2024 (المشاركة 1230821)
شكرا انا استمتعت معاكى كتير انت كاتبة حلوة وربنا يوفقك

شكرا ليكى ونورتينى

السفيرة عزيزة 25-04-2013 09:26 AM

رد: ملاك احلامى
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة jira (المشاركة 1231186)
ربنا ع الظالم والمفتري
والله حرام مي قطعت قلبي
ده جزء مؤلم وحزين
يلا بلاش حزن عايزين شوية حب وحنية ورومانسية هههههه هههه

الحلو باين عليه رومانسى قوى صح نورتينى

السفيرة عزيزة 25-04-2013 09:27 AM

رد: ملاك احلامى
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مايا علي (المشاركة 1231649)
أسلوبك رائع جدا في الكتابة
تسلم أناملك بانتظارك


انتى الاروع شرفتينى حبيبتى

السفيرة عزيزة 25-04-2013 09:28 AM

رد: ملاك احلامى
 
نورتونى وشرفتونى جدا جدا جدا
شكرا ليكوا ولمتابعتكم

ام يوسف عشرى 25-04-2013 10:54 AM

رد: ملاك احلامى
 
لالالا ينفع كدة ايه القفلة ده لو سمحتى عاوزة اعرف ايه اللى حصل كان بيخونها ؟؟؟؟؟

ام يوسف عشرى 25-04-2013 10:56 AM

رد: ملاك احلامى
 
معلش القصة حلوة اوى من كتر ما عشت جواها نسيت اقولك روعة كملى برافو عليكى

السفيرة عزيزة 25-04-2013 10:58 AM

رد: ملاك احلامى
 
لالالالا مفيش خيانه خالص
نورتى

السفيرة عزيزة 25-04-2013 10:58 AM

رد: ملاك احلامى
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ام يوسف عشرى (المشاركة 1231987)
معلش القصة حلوة اوى من كتر ما عشت جواها نسيت اقولك روعة كملى برافو عليكى

تسلمى يا قمر

اوزاريس 25-04-2013 03:09 PM

رد: ملاك احلامى
 
تسم ايدك

bonbona moon 25-04-2013 05:24 PM

رد: ملاك احلامى
 
ما شاء الله حلوه اوى القصه انا قريتها من اولها برافو عليكى كاتبه هايله

نجوم الليل 25-04-2013 06:33 PM

رد: ملاك احلامى
 
ع فكرة انا اول مرة يجيلى الرابط وقعدت اقرأ من اول الجزء الاول لحد الجزء التامن
تسلم افكارك القصة فوق الروعة الاحداث مشوقة ووالافكار متسلسلة ربنا يوفقك
انا نفسى فى الاخر ان مى تتجوز أسامة
ربنا معاكى ومستنياكى بسررررعة

السفيرة عزيزة 25-04-2013 10:20 PM

رد: ملاك احلامى
 
نورتونى حبايبى

شروق ملكة زمانى 25-04-2013 11:42 PM

رد: ملاك احلامى
 
انا قريتة يا رشا كملى بقى عشان اعرف
اللى هيحصل بعد كدة
بالتوفيق يا حبيبتى


السفيرة عزيزة 25-04-2013 11:48 PM

رد: ملاك احلامى
 
شرفتى يا شوشو
انا مبسوطه انها عجبتك

ام حامد 26-04-2013 09:40 AM

رد: ملاك احلامى
 
قصة رائعة وانت مبدعة كالعادة واصلي وبالتوفيق في الاجزاء الاخرى

ام كريم الانصارى 26-04-2013 09:25 PM

رد: ملاك احلامى
 
القصة كل مالها بتحلو كملى يا قمر ورينا ايه حيحصل مع عادل المفترى ده ربنا يهده

السفيرة عزيزة 27-04-2013 08:59 AM

رد: ملاك احلامى
 
نورتوتى وشرفتونى حبايبى

السفيرة عزيزة 27-04-2013 09:00 AM

رد: ملاك احلامى
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ام كريم الانصارى (المشاركة 1234870)
القصة كل مالها بتحلو كملى يا قمر ورينا ايه حيحصل مع عادل المفترى ده ربنا يهده

انتى الاحلى حبيبتى

السفيرة عزيزة 27-04-2013 09:01 AM

رد: ملاك احلامى
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ام حامد (المشاركة 1233948)
قصة رائعة وانت مبدعة كالعادة واصلي وبالتوفيق في الاجزاء الاخرى

يكفينى مرورك نورتى

السفيرة عزيزة 27-04-2013 09:03 AM

رد: ملاك احلامى
 
الجزء التاسع

جلست مى بحسرتها فى مدخل العماره وهى لا تعرف ماذا تفعل وأين تذهب

فهى لا تعرف أحد تذهب اليه وآخر ما معها من النقود دفعته للتاكسى

أحست فجأه بالضعف وامتلأت عيناها بالدموع وخانتها دموعها

وبدأت تنزل تتلألأعلى خدودها الزرقاء المتورمه......






فى بيت أم مصطفى


أم مصطفى :يا حاج خالد...أنا ذاهبه أتريد منى شيئا؟

الحاج خالد : أين ستذهبين ..يا أم مصطفى ؟

أم مصطفى: لقد أوصتنى أم سحر على زرعها قبل

أن تسافر سوف أذهب لأسقيه وأعود....


الحاج خالد:جزاك الله خيرا..اذهبى مع السلامه..

ولكن لا تتأخرى.


أم مصطفى: لن أتأخر باذن الله





وذهبت أم مصطفى لتسقى زرع صديقتها أم سحر

فهى سيده متعاونه محبه للجميع وتحب مساعدتهم حتى

ولو أرهقها ذلك.





وصلت أم مصطفى للعمارة ودخلت فوجدت مى

جالسه أمام عتبه البيت...



أم مصطفى: لا حول ولا قوة الا بالله من فعل بك هذا

يا ابنتى؟

مى: انسان ..ولا أظنه انسان ابدا

أم مصطفى :لماذا تجلسين هنا؟

مى :جئت للعم خيرى والسيده احسان ولكنى لم أجدهم

أم مصطفى: نعم لقد سافروا أول أمس هل انت من أقاربهم

مى : ااا...نعم لقد جئت اليهم من بعيد ولا أعرف اين سأذهب الآن

أم مصطفى: انتظرينى سوف اسقى الزرع وارجع اليكى




بعد أن سقت أم مصطفى الزرع رجعت عند مى ومسكتها من

يدها قائله...

أم مصطفى: هيا بنا..

مى : الى اين...؟!!

أم مصطفى: ان بيت ام مصطفى مفتوح دائما لكل الأحبه وانت

من طرف الاحبه احسان وخيرى ولا تخافى لا يوجد بالبيت سواى وعمك أبو مصطفى

وحيدين بعدما سافر مصطفى اليوم ولن

يعود الا بعد شهر تعالى معى حتى يرجعوا من السفر كما تؤنسيننا فى وحدتنا


مى :لكنك لا تعرفيننى كيف تقبلينى فى بيتك ؟

أم مصطفى: يا ابنتى من ينظر لوجهك ويرى كل هذا القهر والظلم

لا يخاف منها بل يخاف عليها وانت قريبه اعز اصحابى

انك لست بغريبه....هيا بنا ..لا تفكرى..

مى : شكرا لكى يا أم مصطفى ....


وذهبتا الى منزل أم مصطفى.....





فى الميناء...


مصطفى :أمعنى ذلك أننا لن نبحر.....؟

عزيز: على الأغلب ..لا..

فالصيانه ستأخذ المزيد من الوقت حتى يجهز المركب...


مصطفى :ألم يقل لك الكابتن متى سنبحر يا عزيز؟

عزيز :لقد قابلته منذ ساعه وقال ان الاصلاحات الباقيه

ستستغرق حوالى 3 ايام ثم بعدها نجهز الطاقم من

جديد للسفر.


مصطفى :انعود للبيت الآن ..ام ماذا؟

عزيز:نعم فأنت غير مختص بصيانه هذا الجزء وبالتالى ليس

لديك عمل الآن.


مصطفى : حسنا الى اللقاء

عزيز: مع السلامه




توجه مصطفى لمنزل سيف قام سيف وفتح له الباب


مصطفى :السلام عليكم .

سيف:........ألم تسافر.

مصطفى: كلا ..ستسافر انت.

سيف: ألم تقل لى انك ستسافر بدلا منى؟

مصطفى :هاهاها...

لا تخاف هكذا لقد تأجلت الرحله فقط لصيانه المركب


سيف: ومتى ستتحرك المركب.

مصطفى : غالبا بعد 3 أيام

ثم نظر الى سيف رافع حاجبا ومبتسم

سيف:اوووه....ضاعت الأجازة

مصطفى: هاهاها...نعم ستسافر انت

سيف :انى احقد عليك ..ستأخذ اجازة

مصطفى :ألم تكفيك الأجازة التى أخذتها؟!!!!

سيف: حسنا...حسنا...هل سأراك قبل السفر؟

مصطفى :ربما غدا...سأذهب الآن لأمى لأنى قلقا

جدا عليها.


سيف:حسنا..الى اللقاء

مصطفى :الى اللقاء.



نزل مصطفى من بيت صديقه سيف متوجها الى بيته
سائرا على الأقدام.......




انتهى الجزء التاسع
فى انتظار ردودكم وتقييمكم

ام حامد 27-04-2013 10:16 AM

رد: ملاك احلامى
 
ماشاء الله عليك حبيبتي فحبكة القصة تزداد تعقيدا ونحن ايضا نزداد تشوقا للقادم.....بالتوفيق

السفيرة عزيزة 27-04-2013 10:43 AM

رد: ملاك احلامى
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ام حامد (المشاركة 1235721)
ماشاء الله عليك حبيبتي فحبكة القصة تزداد تعقيدا ونحن ايضا نزداد تشوقا للقادم.....بالتوفيق


ربنا يبارك فيكى نورتينى حبيبتى ويسلملى كلامك الحلو

ĦÂĿÂ 27-04-2013 11:30 AM

رد: ملاك احلامى
 
رووووووووووعه

حزنى مالة حدود 27-04-2013 11:42 AM

رد: ملاك احلامى
 
جميلة كتيير حبيبتى
سلمت يداكى
لقد قرأت من الجزء الاول حتى الاخير مرة واحدة
اكملى بسرعة ايتها الكاتبة الواعدة

فلسطين 27-04-2013 11:53 AM

رد: ملاك احلامى
 
يسلموووو اديكي يا قمر
جمييييييل جدااااا

قصرالاحلام 27-04-2013 12:02 PM

رد: ملاك احلامى
 
لالالالالالالالالالا
انا ما ينفعنيش الكلام ده
ايه الجزء الصغنون خالص ده
انتى بتحنسينا ولا ايه
لالالالالالالا لو سمحتى عاوزين جزء كبيييييييييير عشان نمخمخ
هههههههه
تسلمى

طم طم 2013 27-04-2013 12:20 PM

رد: ملاك احلامى
 
انتى ما تغرفيش اننا طماعين مش بنرضى بالقليل الجزء دة صغير دا انا كنت عشمانة انى هطول فى القراءة رحت عملت كباية شاى واتربعت وقعدت وما كملتش نصف كباية الشاى ولقيت انى خلصت قراءة لا لا ماينفعش كدة والله بهزر معاكى شكرا

هبه شلبي 27-04-2013 12:43 PM

رد: ملاك احلامى
 
رائع يا سكره

Frawla 27-04-2013 01:03 PM

رد: ملاك احلامى
 
ايه دا بقاااااااااااااا
لا يرورو طولى البارت شويه كده شينفع خالص
هههههههههه
تسلم ايدك يا سكره

السفيرة عزيزة 27-04-2013 01:24 PM

رد: ملاك احلامى
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ħâŀâ (المشاركة 1235755)
رووووووووووعه


انتى اللى روعه ونورتينى

السفيرة عزيزة 27-04-2013 01:25 PM

رد: ملاك احلامى
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حزنى مالة حدود (المشاركة 1235774)
جميلة كتيير حبيبتى
سلمت يداكى
لقد قرأت من الجزء الاول حتى الاخير مرة واحدة
اكملى بسرعة ايتها الكاتبة الواعدة


شرفنى وجودك حبيبتى

السفيرة عزيزة 27-04-2013 01:26 PM

رد: ملاك احلامى
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فلسطين (المشاركة 1235786)
يسلموووو اديكي يا قمر
جمييييييل جدااااا

انتى الاجمل حبيبتى وشرفتينى

السفيرة عزيزة 27-04-2013 01:28 PM

رد: ملاك احلامى
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة قصرالاحلام (المشاركة 1235797)
لالالالالالالالالالا
انا ما ينفعنيش الكلام ده
ايه الجزء الصغنون خالص ده
انتى بتحنسينا ولا ايه
لالالالالالالا لو سمحتى عاوزين جزء كبيييييييييير عشان نمخمخ
هههههههه
تسلمى

ههه
لا والله بس خليت الجزء يقف عند كده للحبكه الدراميه ههههههههه

السفيرة عزيزة 27-04-2013 01:30 PM

رد: ملاك احلامى
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة طم طم 2024 (المشاركة 1235811)
انتى ما تغرفيش اننا طماعين مش بنرضى بالقليل الجزء دة صغير دا انا كنت عشمانة انى هطول فى القراءة رحت عملت كباية شاى واتربعت وقعدت وما كملتش نصف كباية الشاى ولقيت انى خلصت قراءة لا لا ماينفعش كدة والله بهزر معاكى شكرا

لو اعرف كده كنت جيت وشربت معاكى الشاى وبجد ححاول اطوله المرة الجايه

السفيرة عزيزة 27-04-2013 01:31 PM

رد: ملاك احلامى
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة هبه شلبى (المشاركة 1235854)
رائع يا سكره

انتى اللى رائعه نورتينى

السفيرة عزيزة 27-04-2013 01:32 PM

رد: ملاك احلامى
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة frawla (المشاركة 1235885)
ايه دا بقاااااااااااااا
لا يرورو طولى البارت شويه كده شينفع خالص
هههههههههه
تسلم ايدك يا سكره

معلس بقى يا مروة سماح المرة دى ووححاول اطوله بجد

نورى 27-04-2013 02:57 PM

رد: ملاك احلامى
 
الجميل مينفعش يعمل الا الجميل اللى زية
برافو

اللهم ارزقنى التقى 27-04-2013 03:14 PM

رد: ملاك احلامى
 
تسلمى ودائما الى الامام

ام اروي 27-04-2013 03:31 PM

رد: ملاك احلامى
 
روووووووووعه حبيبتي تسلم يمنياكي بس بصراحة الجزء صغير متتأخريش علينا وكبري الجزء شوية

jira 27-04-2013 04:39 PM

رد: ملاك احلامى
 
روووووووووووووعو حبيبتي
شكراااااااااا يا قمر
مستنييك بشوق أكيد

نجوم الليل 27-04-2013 05:11 PM

رد: ملاك احلامى
 
ما شاء الله كملى واحنا معاكى
انا حاسة ان مصطفى هيطلع اسامة فى الاخر
بالتوووووووووووفيق

جنبك على طول خلينى 27-04-2013 06:48 PM

رد: ملاك احلامى
 
انا مش عارفه أول حاجه انا حاسه ان البنت دى قصتها حقيقيه

صمت الورود 27-04-2013 06:56 PM

رد: ملاك احلامى
 
رواية جميلة ومشوقة ربنا يوفقك حبيبتي

د.رزان 27-04-2013 08:02 PM

رد: ملاك احلامى
 
رااااااائع

مدام نونا 27-04-2013 08:49 PM

رد: ملاك احلامى
 
رائع حبيبتى يسلم قلمك منتظره دايما ابدعاتك حبيبتى

بنوته رقيقه 27-04-2013 08:51 PM

رد: ملاك احلامى
 
بالتوفيق يا قمر متابعه

شقاوة آنثى 27-04-2013 09:12 PM

رد: ملاك احلامى
 
جمييييييييل ياقمر متابعاكى حبيبتى
فى انتظار جزء جديد

شروق ملكة زمانى 27-04-2013 10:03 PM

رد: ملاك احلامى
 
هايل يا رشا بس الاحداث مش كتيرة لية ؟؟؟؟؟؟؟

ريموووو 28-04-2013 12:58 AM

رد: ملاك احلامى
 
فى الانتظار

عہآزفہه علے آوتہآر آلنہسہيآن 28-04-2013 07:32 AM

رد: ملاك احلامى
 
جميلة يا قمر وفى انتظار التكملة

الملكة نفرتيتي 28-04-2013 01:20 PM

رد: ملاك احلامى
 
تسلم ايديك ياقمر
كملي

منال ناصر 28-04-2013 01:29 PM

رد: ملاك احلامى
 
مبدعة حقيقي

بسي ابقي طولي الجزء شوية

انا طماعة يا ستي

هههههههههه

Candles hope 28-04-2013 08:10 PM

رد: ملاك احلامى
 
انتي عاارفة انا حااسة اني هموت قبل مااعرف النهاااية

هههه

بليزززززززززززززززززززززززز خلصي الجزء ده بئي وكبرريه شوووية انا لما بمسك قصة مابقوومش غير لما اخلصهاااااااااا

وبعددين ابقي ابعتي لينك الجززززززززززززء الجدديد نفسه

bonbona moon 29-04-2013 02:51 AM

رد: ملاك احلامى
 
حلوه اوى يا قمر وفعلا مشوقه جدا وبدات استشف كدا اللى هيحصل بعد كدا منتظرين التكمله معاكى الى النهايه

درة مكنونة 29-04-2013 02:10 PM

رد: ملاك احلامى
 
جميل ياقمر


بانتظارك

alaa ilham 29-04-2013 11:52 PM

رد: ملاك احلامى
 
السلام عليك ، بعد السلام عتاب ،ايه الجزء الصغير ده انا لسه بحضر شوقي وافكاري واحاسيسي لقيت الجزء خلص ، بس سامحتك مادمت كاتبة جيدة وتتمتعين باسلوب شيق وقوي وفي نفس الوقت سهل وبسيط ..........بس اقلك ان مصطفى و هو راجع للبيت سيرا على الاقدام بيتلاقى صدفة مع امه وهي راجعة مع مى للمنزل وانا متاكدة جدا ان مصطفى هواسامة ابن السيدة فادية .....يا لصدفة الاقدار يا مى.

ام كريم الانصارى 30-04-2013 02:01 AM

رد: ملاك احلامى
 
ياريت تطولى الجزء شوية يا رورو فى انتظارك

وردة النرجس 30-04-2013 02:51 PM

رد: ملاك احلامى
 

لولو حبيب روحي 05-05-2013 01:30 AM

رد: ملاك احلامى
 
رائع تسلمي ياقمر

السفيرة عزيزة 08-05-2013 10:45 AM

رد: ملاك احلامى
 
نورتونى واسعدتونى بمروركم وان شاء الله الجزء الجديد قريب قوى

بحبكm 08-05-2013 09:40 PM

رد: ملاك احلامى
 
تسلم ايدكـ يـ قمر
جميلة

السفيرة عزيزة 08-05-2013 11:33 PM

رد: ملاك احلامى
 
نورتينى يا قمر

السفيرة عزيزة 09-05-2013 10:35 AM

رد: ملاك احلامى
 
الجزء العاشر


نزل مصطفى من بيت صديقه سيف متوجها الى بيته


سائرا على الأقدام.......








فى بيت أم مصطفى......

أم مصطفى :ادخلى يا مى...

مى: شكرا لكى يا أم مصطفى انا لا أجد كلمات أقولها

لأشكرك بها..

أم مصطفى :لا تقولى هذا انك مثل ابنتى

ورفعت أم مصطفى صوتها

يا ابو مصطفى...... يا حاج خالد......


الحاج خالد :أهلا يا أم مصطفى....الحمد لله لم تتأخرى





ونظر الى مى مندهشا وقال....



الحاج خالد: لا حول ولا قوة الا بالله من فعل بك هكذا يا ابنتى؟

مى :انسان لن اسامحه ابدا ما حييت..

الحاج خالد :وماذا فعلتى له حتى يضربك هكذا يا ابنتى؟

مى : ارادنى ان اخون ثقه ناس عزيزة على ورفضت ...فضربنى.

الحاج خالد : الله المنتقم يا ابنتى الا الخيانه والغدر

يعالى ارتاحى يا ابنتى.

أم مصطفى:ان مى قريبه احسان وخيرى ولم تجدهم

فستظل عندنا حتى يعودوا يا حاج خالد

الحاج خالد : ان لم يسعها المكان نضعها فوق الرأس

مى : شكرا لك يا حاج خالد....




دخلت مى حجرة المعيشه ونظرت حولها فوجدت غرفه بسيطه
ذات اثاث بسيطجدا ولكنها مرتبه ونظيفه



ظلت تفكر شاردة بذهنها أهناك ناس مثل الحاج خالد وأم مصطفى

باقيين فى هذه الدنيا وحمدت الله انها قابلتهم

وقالت فى نفسها يا لغرابه الدنيا فيها السيده فاديه وام مصطفى

والحاج خالد وفيها بدوى وعادل من جهه اخرى ان لله فى خلقه شؤون





استغربت مى جدا انهم رغم حالهم البسيط الا انهم يتحملونها

ويظنون انها فقيره ليس لديها مال ولا عمل وسيعيلونى فترة

لا أعلم الى متى

لكن الله يجزيهم خيرا على ما فعلوة من اجلى فأنا ليس لدى

الان مكان أذهب اليه

ولا استطيع الرجوع فلا اعلم ما الذى يمكن ان يفعله بى عادل


وهى مستغرقه فى تفكيرها وجدت الباب يفتح ويدخل منه شاب

وسيم ذو عينين حادتين وشعر اسود ناعم ,.........

وكان له حضور وهيبه قويه.....

نظرت اليه وشهقت من خفقان قلبها المتسارعه..

نظر اليها باندهاش....فقد رأى أمامه كائن متورم

يرتدى فستان غريب الالوان وتلبس ايشارب ونظارة سميكه غريبه الشكل






مصطفى : من أنتى......؟!!!

مى :انا مى.....


رفع مصطفى حاجباه متعجبا قائلا فى نفسه

مى من؟ اننى أول مرة أراها وهى تكلمنى كأننى اعرفها من قبل



مصطفى :حسنا ..أين أمى؟

مى:............

مصطفى :هيه......اين أمى؟

مى:......أأأأ ......بالداخل فى المطبخ.

مصطفى : سأدخل اليها.



مى قالت فى نفسها


(ماذا حدث لك يا مى لماذا قلبك يدق هكذا أشعر بأن رأسى ساخنه

ولا أستطيع التنفس ماذا فعل بك هذا الشاب لماذا كلمته كالمعتوهه هكذا

لقد قابلت الكثير ولم يحدث لى مثلما حدث الآن ماذا سيقول عنى الان.......)


وخرج غرفه المعيشه



مصطفى :لاحول ولا قوة الا بالله من هذه المجنونه المتورمه؟!!!!!!

ودخل الى المطبخ باحثا عن أمه..

مصطفى : أمى...أمى؟

أم مصطفى : حبيبى ....ألم تسافر ...ماذا حدث ...هل أنت مريض؟

مصطفى: ههههه....لا يا أمى لا تقلقى لقد تأجل السفر وسيف

سيرجع الى مناوبته وأنا سأأخذ أجازتى...

أمى من هذه الجالسه بالخارج...ولم هى متورمه هكذا؟

حكت أم مصطفى ما حدث لولدها وتفهم الموقف

مصطفى : حسنا يا أمى لن أستطيع أن أجلس هنا وهى هنا

سأذهب عند سيف حتى يرجع عم خيرى وزوجته من السفر

أم مصطفى : ولكنى لم أجلس معك ولم أملأ عينى منك.........؟

مصطفى : لا عيك بمجرد أن تذهب الى اقاربها سأرجع فورا واكمل

أجازتى معكى لا تقلقى.

أم مصطفى : كما تحب يا ولدى فأنا أعرف طبعك ولن أضغط عليك




أخذ مصطفى شنطته وتوجه لصديقه سيف فهو يجلس بمفردة

فى شقه صغيرة ويستطيع أن يجلس عنده








فى بيت بدوى....




عادل : سأجن كيف خرجت ومن أخرجها لقد أغلقت

الباب بالمفتاح ......كيف .....كيف؟!!!!!!

بدوى خائفا: ماذا تظن أنها ممكن أن تفعل؟!!!!!

عادل : لا أعلم ...لاأعلم ...لكنى يجب أن أجدها وبسرعه..

بدوى : كيف؟!!!

عادل : لابد أن يكون أحد ما ساعدها .سأبحث عنها

فى الفيلا و عند جميع أصدقائها ...لابد أن أجدها

قبل أن تبلغ الشرطه....

وان وجدتها سأقتلها حتى نرتاح من هذه المشكله

بدوى : هيا بنا نذهب لنبحث عنها..........






خرج الاثنان من شقه بدوى وتوجههوا الى الفيلا بحثوا عنها

ودخلوا غرفتها ربما يعثروا على شئ يدلهم على مكانها

لكنهم لم يجدوا شيئا

ذهبوا لجميع اصدقاء مى ولم يجدوها عندهم حاول تعقب شريحه التليفون فلم يستطيع الوصول لشئ جن جنون

عادل وهو يبحث عنها ولم يجدها لكن كل يوم يمر يزيد شعورة

بالقلق ويدفعه اكثر للانتقام منها وحمايه نفسه مما تشكله عليه من خطر

فقرر أن يقوم باعلان بالجرائد عن مى بأنها مفقودة ويبحثون عنها

وأضاف فى الاعلان جائزة ماديه حتى يهتم الناس بالبحث عنها

خاصه وانه مر 10 أيام منذ هروبها منه





عند مى..




مرت العشرة أيام استطاعت أن تكلم رضوى لتطمئن على الاحوال

وعرفت بموضوع الاعلان وقلقت مما عمله عادل ولكنها ارتاحت لأن شكلها الآن متغير جدا مما ترتديه اطمئنت على السيده

فاديه واوصت رضوى

عليها لكنها لم تخبرها عن مكانها حتى لا يضغط عليها أحد .


التئمت جروحها كلها تقريبا وشفيت منها ولكنها ظلت مرتديه زيها التنكرى

حتى لا يرى أحد الاعلان ويعرفها.



قضت عشرة أيام مع أطيب ناس قابلتهم فى حياتها بعد السيده فاديه

ورأت منهم كل احترام وحب وبعد مكالمه لاحسان وخيرى عرفت منهم

انهم سوف يظلون بالبلد حتى نهايه الشهر اضطرت مى لأنها تظل

عند هؤلاء الناس الطيبين طول العشرة أيام

وتحملوها وتحملوا بعد ابنهم عنهم لا يروه الا بالقليل حتى لا يزعجها

ولكنها فور أن تراه تشعر باضطراب فظيع وتتسارع دقات قلبها

الصغير ولا تستطيع أن تبعد عيناها عنه

واذا مر يوم بدون أن تراه يأتى يسلم على والده ووالدته ويرحل

تشعر بأن قلبها مخنوق وعلى وشك البكاء


وفى اليوم الحادى عشر..........






تم الجزء العاشر
بانتظار ردودكم وتوقعاتكم

وتقييمكم
دمتم بود

Frawla 09-05-2013 10:49 AM

رد: ملاك احلامى
 
انتى بتضحكى علينا يرورو ببارت صغنن كده
عاوزين بارت يملى العين
تسلمى حبيبتى

السفيرة عزيزة 09-05-2013 11:04 AM

رد: ملاك احلامى
 
والله بحاول اكبر بس بكتب بالراحه شويه
هى هىى هى هى هى هى

قصرالاحلام 09-05-2013 11:05 AM

رد: ملاك احلامى
 
ايه ده بقى
احنا ماتفقناش على كدا
غبتى عننا كتير يعنى تعوضينا كتير
والتوقعات ياستى
اممممم
مش عارفه

نورى 09-05-2013 11:57 AM

رد: ملاك احلامى
 
يا ترى اية اللى حصل
ما كنتى كملتى يا قمر
هههه
بانتظارك بس لا تتاخرى

وردة النرجس 09-05-2013 12:16 PM

رد: ملاك احلامى
 
قصة رااااااااااائعة
و
https://3qds.com/vb/mwaextraedit4/extra/54.gif
و
https://3qds.com/vb/mwaextraedit4/extra/109.gif
ومع ودي وتقديري واحترامي



السفيرة عزيزة 09-05-2013 01:40 PM

رد: ملاك احلامى
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة قصرالاحلام (المشاركة 1258287)
ايه ده بقى
احنا ماتفقناش على كدا
غبتى عننا كتير يعنى تعوضينا كتير
والتوقعات ياستى
اممممم
مش عارفه



وربنا دمك زى السكر

السفيرة عزيزة 09-05-2013 01:42 PM

رد: ملاك احلامى
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نورى (المشاركة 1258360)
يا ترى اية اللى حصل
ما كنتى كملتى يا قمر
هههه
بانتظارك بس لا تتاخرى


والله انا نفسى اكبر الجزء بجد بس اعمل ايه دة انا يا دوب بقعد على الكمبيوتر ساعه الصبح بس
هئ هئ هئ
لكن ححاول اعوضكم بجد

السفيرة عزيزة 09-05-2013 01:44 PM

رد: ملاك احلامى
 
وردة النرجس
قصة رااااااااااائعة



انتى اللى اكتر من رائعه نورتينى

ام اروي 09-05-2013 02:05 PM

رد: ملاك احلامى
 
رووووووووعة حبييبتي في انتظار الجزء الجديد

السفيرة عزيزة 09-05-2013 02:46 PM

رد: ملاك احلامى
 
نورتينى بجد

الـمـتـألـقـة 09-05-2013 02:54 PM

رد: ملاك احلامى
 
يلا كملي..

السفيرة عزيزة 09-05-2013 02:56 PM

رد: ملاك احلامى
 
يوم السبت ان شاء الله

ريم عمر 09-05-2013 03:15 PM

رد: ملاك احلامى
 
يسلمووووو يا عسل بس خلي الرواية اطول لائن القصة حلوة واجمل:002:

السفيرة عزيزة 09-05-2013 03:18 PM

رد: ملاك احلامى
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ريم عمر (المشاركة 1258593)
يسلمووووو يا عسل بس خلي الرواية اطول لائن القصة حلوة واجمل:002:

القصه لسه فيها شويه بس خليكى متابعه وشكرا ليكى حبيبتى

صمت الورود 09-05-2013 03:27 PM

رد: ملاك احلامى
 
رائع فين الغيبة الطويلة احنا عايزين تعويض هههههههههه كملي حبيبتي بأنتظارك

السفيرة عزيزة 09-05-2013 03:30 PM

رد: ملاك احلامى
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة صمت الورود (المشاركة 1258614)
رائع فين الغيبة الطويلة احنا عايزين تعويض هههههههههه كملي حبيبتي بأنتظارك



موجودة بس منه لله الكمبيوتر وقع الويندوز ومكنتش عارفه ادخل

جنبك على طول خلينى 09-05-2013 03:30 PM

رد: ملاك احلامى
 
جميل الجزء ده ومش عارفه ايه الى هيحصل فى انتظار الجزء الجديد

السفيرة عزيزة 09-05-2013 03:32 PM

رد: ملاك احلامى
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة جنبك على طول خلينى (المشاركة 1258620)
جميل الجزء ده ومش عارفه ايه الى هيحصل فى انتظار الجزء الجديد


نورتينى حبيبتى والله شكرا ليكى

طم طم 2013 09-05-2013 04:48 PM

رد: ملاك احلامى
 
مممممممممتتازة بس كيف الحب ياتى هكذا هل ممكن من اول نظرة

بحبكm 09-05-2013 05:01 PM

رد: ملاك احلامى
 
نـــأأأأيس يـ عسليه
دائما متميزة
ومواضيعكـ زي الفل

bonbona moon 09-05-2013 05:05 PM

رد: ملاك احلامى
 
جميله كتير يا قمر بليز مش تتاخرى علينا فى التكمله

sweet flower 09-05-2013 05:38 PM

رد: ملاك احلامى
 
الي المفضلة يا حبي

اخلص امتحانات واجي اقراها كلها
:)

نجمةk 09-05-2013 05:52 PM

رد: ملاك احلامى
 
ررروعة يا عسل متتاخريش نحنا مستنين

نجوم الليل 09-05-2013 07:26 PM

رد: ملاك احلامى
 
حبيبتى القصة جميلة اوى ربنا يوفقك
انا لسة عند رأيى ان مصطفى هيكون اسامة فى الاخر
مستنياكى تكملى

اللهم ارزقنى التقى 09-05-2013 07:41 PM

رد: ملاك احلامى
 
تسلمى ياقمر بس كبرى شوية

مايا علي 09-05-2013 07:47 PM

رد: ملاك احلامى
 
لا لا لا يارورو معقولة الجزء الصغنون ده ابعتيلي في أقرب وقت بالبارت الجديد ماتنسيش

هبه شلبي 09-05-2013 07:59 PM

رد: ملاك احلامى
 
رائع يا قمرايه الله ينور

درة مكنونة 09-05-2013 08:04 PM

رد: ملاك احلامى
 
جزء جميل ومشوق ياقمر
بانتظارك

اوزاريس 09-05-2013 08:10 PM

رد: ملاك احلامى
 
جميل زى صحبتة تسلم ايدك

عہآزفہه علے آوتہآر آلنہسہيآن 09-05-2013 09:41 PM

رد: ملاك احلامى
 

جميلة يا قمر وفى انتظار بقيت القصة

منال ناصر 10-05-2013 12:41 AM

رد: ملاك احلامى
 
حلو اوي يا قمر استمري

متبعاكي

في انتظار الجزء الجديد

د.رزان 10-05-2013 01:32 AM

رد: ملاك احلامى
 
واو روعة القصة عشتي غلاتي

حزنى مالة حدود 10-05-2013 04:22 AM

رد: ملاك احلامى
 
رائع حبيبتى اكملى بسرعة

بنوته رقيقه 10-05-2013 08:04 AM

رد: ملاك احلامى
 
جميله قوي يا سكر
بأنتظار جديدك بكل شوق

السفيرة عزيزة 10-05-2013 10:15 AM

رد: ملاك احلامى
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة طم طم 2024 (المشاركة 1258679)
مممممممممتتازة بس كيف الحب ياتى هكذا هل ممكن من اول نظرة


فيه يا طم طم فيه من اول كلمه كمان وفيه ناس بعد المعامله تحبيهم
واللى يعيش ياما يشوف

السفيرة عزيزة 10-05-2013 10:16 AM

رد: ملاك احلامى
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بحبكm (المشاركة 1258687)
نـــأأأأيس يـ عسليه
دائما متميزة
ومواضيعكـ زي الفل


وربنا انتى اللى زى العسل

السفيرة عزيزة 10-05-2013 10:24 AM

رد: ملاك احلامى
 
نورتونى وشرفتونى وححاول اطول الجزء شويه والله بجد

الملكة نفرتيتي 10-05-2013 11:53 AM

رد: ملاك احلامى
 
تسلم ايديك ياعسل

https://upload.3dlat.com/uploads/13681357551.gif

السفيرة عزيزة 10-05-2013 02:33 PM

رد: ملاك احلامى
 
تسلمى يا قمر

مانوlove 10-05-2013 05:15 PM

رد: ملاك احلامى
 
رووووووعه

زوزو 24 10-05-2013 08:01 PM

رد: ملاك احلامى
 
رااااااائعة يا قمر ..
الحبكة بالاسلوب بكلللل حاجة .. مية مية ..

حلو يا قمر .. كملي و ما تحرميناش من ابداعاتك ..
و ابقي ابعتي لي الرابط يا قمر ..

ام حامد 11-05-2013 09:51 AM

رد: ملاك احلامى
 
القصة تزداد تشويقا فلا تتاخر عنا بالاجزاء القادمة

السفيرة عزيزة 11-05-2013 01:40 PM

رد: ملاك احلامى
 
الجزء الحادى عشر


قضت عشرة أيام مع أطيب ناس قابلتهم فى حياتها بعد السيده فاديه
ورأت منهم كل احترام وحب وبعد مكالمه لاحسان وخيرى عرفت منهم
انهم سوف يظلون بالبلد حتى نهايه الشهر اضطرت مى لأنها تظل
عند هؤلاء الناس الطيبين طول العشرة أيام
وتحملوها وتحملوا بعد ابنهم عنهم لا يروه الا بالقليل حتى لا يزعجها
ولكنها فور أن تراه تشعر باضطراب فظيع وتتسارع دقات قلبها
الصغير ولا تستطيع أن تبعد عيناها عنه
واذا مر يوم بدون أن تراه يأتى يسلم على والده ووالدته ويرحل
تشعر بأن قلبها مخنوق وعلى وشك البكاء





وفى اليوم الحادى عشر..........

خرجت مى من الغرفه فوجدت أم مصطفى تتحدث فى التليفون....

أم مصطفى : حسنا.....مع السلامه
مى : صباح الخير يا أم مصطفى .
أم مصصطفى : صباح الخير حبيبتى ...لقد كلمتنى احسان وقالت لى
انهم سوف يتأخرون قليلا فأقاربهم متمسكين بهم ولا يريدوهم أن
يسافروا الآن.....
مى :............
أم مصطفى : ما بك حبيبتى ؟
مى : لقد أثقلت عليكم كثيرا حتى ...حتى ..مصطفى لا يقدر أن يأتى
اليكم ويجلس بمفردة فى شقة سيف بعد أن سافر .....
أنا لا أستطيع تحمل هذا ....يجب أن أرحل ...يكفيكم هكذا يجب أن تعود الاوضاع كما كانت....
أم مصطفى : لا والله....نحن لسنا متضايقين من وجودك بل بالعكس نحن سعيدين جدا بوجودك
حتى مصطفى يجلس هناك حتى لا تتضايقى انتى يا ابنتى وليس هو من لا يريد المجئ هنا
مى : لكنى فرقت عائلتكم وهو سوف يرجع بعد 20 يوم للبحر وأنتى لم تجلسى معه وتقرى عينك به....
أم مصطفى : حسنا سوف نفكر فى حل يريحنا يا مى ...لكنك لن تذهبى من هنا...

أم مصطفى : اننى لا أعرف ما هى حكايتك بالظبطلكنى ادرك انكى فى مشكله ولن اتركك تزيدى على نفسك مشكله اخرى عندما ترحلى من هنا

سكتت مى ولم تتكلم ....

أم مصطفى : سأذهب الى جارتنا ساعه وراجعه هل تريدين شيئا يا حبيبتى...؟
مى : شكرا لكى ...
أم مصطفى : خذى هذا الكيس ..انه لكى ..
مى : ما هذا؟؟
أم مصطفى : لقد احضرت لك فستان آخر وبعض الاشياء الضروريه لكى
خذيهم منى هديه لك ..فانت منذ اليوم الى جئتى فيه ترتدين اما جلبابى هذا الواسع او فستانك هذا ..اقبلى هديتى فأنا مثل أمك...

نزلت من عين مى دمعه ساخنه على وجنتها الورديه وقالت
مى : لا استطيع ان اعبر لكى عما فى قلبى
لقد قابلتكم فعلا منذ 10 ايامفقط لكنى احببتكم جدا جدا...
أم مصطفى :الله يعلم يا ابنتى ما فى قلبى تجاهك فقد احببنك انا ايضا
ولا نريدك ان ترحلى لا انا ولا ابو مصطفى
فلطالما تمنيت ان تكون لى ابنه مثلك ...الله يبارك فيكى ويذهب عنك الهم والفكر يا رب....
مى : آميين....

خرجت أم مصطفى ذاهبه الى جارتهم لتبارك لها على زواج ابنها....

فتحت مى الكيس ووجدت فستان الوانه رائعه ابتسمت ابتسامه خفيفه
وقالت لنفسها
مى : مع عيشتهم البسيطه ودخلهم المحدود احضرت لى فستان يا لطيبتها أم مصطفى ...
حسنا الآن أم مصطفى عند جارتها وأبو مصطفى فى محل البقاله ومصطفى فى شقه سيف سأذهب الان لأستحم براحتى فلم افعلها
من قبل مجيئ هنا
اخذت مى الفستان الجديد فرحه به فرحة طفل صغير بملابس العيد
نست كل الهم والمشاكل التى تمر بها ودخلت الى الحمام حتى
تستحم دون ان يكون هناك أحد فى البيت.......


فى فيلا السيدة فاديه....


عادل : وكيف هذا اختفت ؟
السيده فاديه: قلت لك اخرج من هنا وانسى مى نهائيا
عادل : لا تنسى انكى تتكلمين عن خطيبتى وقريبا ستكون زوجتى
السيده فاديه: هذا قبل ان تفعل ما فعلته
عادل : انكى لا تستطيعين اثبات شئ فأنا لم أفعل شيئا
السيده فاديه: وكلامك انت وبدوى ؟!!
عادل: ولا انتى ولا مى تستطيعون فعل شئ فليس معكم اى دليل
السيده فاديه: انت مخطئ فلدينا تصوير لك انت وبدوى أم نسيت؟
عادل :انتى تظنين ان مى ستعود وتعطيكى الفيديو,لكننى سأجدها اولا
وان لم تقولى لى اين هى فليس امامى سوى صديقتها فلابد انها تعرف اين هى وسأجدها سأجدها

خرج عادل من الفيلا متوجها الى بيت رضوى صديقه مى عازم على معرفة
مكانها بأى صورة......



بيت أم مصطفى......

خرجت مى من الحمام منتعشه وكأنها لم تستحم منذ شهر
سعيده انها أخذت راحتها ولو لبعض الوقت ...
جففت شعرها العسلى وتركته منسدل على ظهرها ولأول مرة
منذ أن هربت من عادل فمن يومها وهى ترتدى الايشارب والنظارة

وضعت النظاره بجانبها ونظرت فى المرآة وقالت لنفسها....

مى : لقد قربت انسى شكلى بدون النظارة والايشارب
اننى اشعر بالجوع سأذهب لاكل شيئا فمازال امامى وقت
على رجوع أم مصطفى ...

ذهبت مى الى المطبخ وتركت النظارة والايشارب فى الغرفه....
حضرت مى ساندويتش صغير وامسكته بيدها وكانت ستقضم اول قضمه
لكنها سمعت صوتا خلفها فاستدارت فجأه وسقط منها الساندويتش على الارض....
كانت انفاسها تتسارع ووجهها اصفر لونه وعيناها انفتحتا على وسعهما وفتحت فمها مدهوشه ورفعت يديها على فمها مصدره شهقه عاليه
فلم تتوقع ان يأتى أحد الى البيت فى هذا الوقت ....

مصطفى : من انتى ؟!!!!
مى : أأأأأ.....أنااا ...مى...
مصطفى :...مى...غير معقول!!!!!
نظر اليها مطولا سارحا فى جماهل الغير عادى شعرها العسلى وعيونها
الماديه وجمال ملامحها الطفوليه
شعر بأنه أول مرة يراها ..انبهر بها وبجمالها ...ودق قلبه معلنا قيام الثورة فيه....تمالك نفسه وحاول ابطاء تنفسه السريع
ونظر الى الارض ونزل وأخذ الساندويتش من على الارض واعطاه اليها...

مصطفى مبتسما: تفضلى...
مى مدت يدها وأخذت الساندويتش
مى :شكرا....
مصطفى : هل نظرك ضعيف؟
مى : هه....!!!
مصطفى : لماذا ترتدين هذه النظاره الفظيعه؟
مى:..........
مصطفى : انك ترينى الآن ,فنظرك جيد ,لماذا ترتديها؟
مى:..........
مصطفى : من أول يوم رأيتك فيه هنا قلت ان ورائك
مصيبه ...ما هى حكايتك من اولها لآخرها...

مى فكرت وقالت لنفسها انا لم ارى منهم سوى كل خير
ولن يوصلونى لعادل ابدا سوى لأجل المال او لغيره
وربما يساعدونى فى هذه الورطه او حتى فى البحث عن ابن هذه السيده الطيبه........


مى : حسنا سأحكى اليك حكايتى ,لكن اوعدنى الا يعرف أحد .
مصطفى : وعد منى ..لن يعرف أحد حتى أبى و أمى لن أقول لهم.

حكت له مى كل ما حدث من أولها حتى وصلت عندهم فى البيت وموضوع المكافأة الماليه والاعلان....



انتهى الجزء الحادى عشر
زى ما انتوا عارفين انا مستنيه
الردود والتقييم متبقوش بخلا عليا
دمتم بخير

nasrin 11-05-2013 02:32 PM

رد: ملاك احلامى
 
جمييييييييل ياقمر تسلمي كملي

السفيرة عزيزة 11-05-2013 02:42 PM

رد: ملاك احلامى
 
يسلم قلبك نورتينى

الـمـتـألـقـة 11-05-2013 04:04 PM

رد: ملاك احلامى
 
روووووووووووعه يا قمر

نورى 11-05-2013 04:37 PM

رد: ملاك احلامى
 
بجد انتى ممتازة يا قمر وكل جزء احلى من اللى قبلة

قصرالاحلام 11-05-2013 05:24 PM

رد: ملاك احلامى
 
جميل يسلم ابدعك

Frawla 11-05-2013 05:50 PM

رد: ملاك احلامى
 
يووووووووو بقا يا رشا بتيجى عند الحتت اللى هيه وتقفلى
كملى بأقصى سرعه ماشى ؟ هههههههههه
كأنى شايفه الاحداث

السفيرة عزيزة 11-05-2013 06:08 PM

رد: ملاك احلامى
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الـمـتـألـقـة (المشاركة 1262708)
روووووووووووعه يا قمر


انتى الاروع يا قمر

السفيرة عزيزة 11-05-2013 06:09 PM

رد: ملاك احلامى
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نورى (المشاركة 1262757)
بجد انتى ممتازة يا قمر وكل جزء احلى من اللى قبلة



ربنا يكرمك يا رب واسعدنى متابعتك وردك يا قمر

السفيرة عزيزة 11-05-2013 06:10 PM

رد: ملاك احلامى
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة قصرالاحلام (المشاركة 1262821)
جميل يسلم ابدعك


انتى اللى منوره يا عسل

السفيرة عزيزة 11-05-2013 06:12 PM

رد: ملاك احلامى
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة frawla (المشاركة 1262853)
يووووووووو بقا يا رشا بتيجى عند الحتت اللى هيه وتقفلى
كملى بأقصى سرعه ماشى ؟ هههههههههه
كأنى شايفه الاحداث


ياعينى يا عينى ع الرومانسيه ده انتى طلعتى فظيعه
عموما ان شاء الله بكرة جزء جديد

بحبكm 11-05-2013 09:13 PM

رد: ملاك احلامى
 
ماشاء الله عليكي
تـسلم ايدكـ يـ رب

alaa ilham 11-05-2013 09:38 PM

رد: ملاك احلامى
 
توقف قلبي مع توقف البارت هيا كملي اسرعي متطوليش علينا ارجوك ......روعة تسلمي وكاني اتفرج على مسلسل وشايفة الشخصيات قدام عيني.

منال ناصر 11-05-2013 10:16 PM

رد: ملاك احلامى
 
يسلام علي الرومانسية

ايه يا بنتي الابداع ده والله مبدعة

تسلمي يا قمر

علي فكرة عادل ده بجح بجاحة

في انتظارك يا قمر

ام عشتار 11-05-2013 10:40 PM

رد: ملاك احلامى
 
https://www.mtzwjat.com/banar/gliter/28.gif

اللهم ارزقنى التقى 11-05-2013 11:36 PM

رد: ملاك احلامى
 
روووووووووووووووعة اخر حاجة

صمت الورود 11-05-2013 11:52 PM

رد: ملاك احلامى
 
رائعة كالعادة موفقة يارب وبأنتظارك

عہآزفہه علے آوتہآر آلنہسہيآن 12-05-2013 01:00 AM

رد: ملاك احلامى
 
جميلة يا قمر ياريت تكملى القصة فى اسرع وقت

ريموووو 12-05-2013 08:26 AM

رد: ملاك احلامى
 
جمييييييل

فى انتظارك

السفيرة عزيزة 12-05-2013 09:05 AM

رد: ملاك احلامى
 
نورتونى واسعدتونى يا قمراااااات

ام اروي 12-05-2013 05:51 PM

رد: ملاك احلامى
 
روووووووووعة كعادتك حبيبتي في انتظارك

نجوم الليل 12-05-2013 11:19 PM

رد: ملاك احلامى
 
روووووووووووووووووووووعة

السفيرة عزيزة 13-05-2013 09:14 AM

رد: ملاك احلامى
 
انتى الاروع نووووووورتينى

حزنى مالة حدود 13-05-2013 12:30 PM

رد: ملاك احلامى
 
رائعة حبيبتى

JİLO 13-05-2013 12:31 PM

رد: ملاك احلامى
 
قريت الرواية ومخمخت فيها من اﻻول
رائعة وانتي مبدعة وموهوبة في انتظار التكملة

السفيرة عزيزة 13-05-2013 01:48 PM

رد: ملاك احلامى
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة JİLO (المشاركة 1266008)
قريت الرواية ومخمخت فيها من اﻻول
رائعة وانتي مبدعة وموهوبة في انتظار التكملة


تسلميلى حبيبتى

زوزو 24 13-05-2013 02:08 PM

رد: ملاك احلامى
 
راائعة بجد .. هههههه اشفقت على مي .. يا لهوييي لو حصل زي اللي حصل لها .. ههههه
تابعي و نحن بانتظارك

السفيرة عزيزة 13-05-2013 02:35 PM

رد: ملاك احلامى
 
نورتى يا زوزو

السفيرة عزيزة 13-05-2013 03:25 PM

رد: ملاك احلامى
 
الجزء الثانى عشر



مى : حسنا سأحكى اليك حكايتى ,لكن اوعدنى الا يعرف أحد .


مصطفى : وعد منى ..لن يعرف أحد حتى أبى و أمى لن أقول لهم.


حكت له مى كل ما حدث من أولها حتى وصلت عندهم فى البيت وموضوع المكافأة الماليه والاعلان....



مصطفى : يا الله....اننى غير مصدق ابدا ابدا ...انها قصه ولا الافلام


مى : ألم أقل لك ...اننى فى ورطه كبيرة...


قام مصطفى واقفا وقال


مصطفى : لن يجرؤ أحد فى الدنيا أن يقترب منك ويؤذيك ثانيه

وأنا موجود...



شعرت مى بفرحه لم تشعر بها من قبل وحست قلبها سوف

يخرج من صدرها من كثرة دقه وانفعاله

شعرت انها محميه وان هناك من يخاف عليها من الاذى

وأن هناك من يهتم بها كل هذا الاهتمام...

ويكون هو .......



مى: شكرا لك يا مصطفى ...ولكنى يجب أن أفعل شيئا ...

لكنى لا أعرف ماذا أفعل؟

مصطفى : اولا هل ستظلى بهذا التخفى الرائع أم لا....؟

هاهاهاها.....


مى : أفهم من ذلك أنه لم يعجبك!!!

مصطفى : الصراحه.....أول مرة رأيتك فيها ظننتك البنت الجديدة

التى ستنظف السلم.......هاهاها

مى : أهكذا.....!!!

مصطفى : انا لا أقول غير الحق وأشهد بذلك.

مى : حسنا فهمنا ان شكلى لا يعجبك...المهم ماذ.......


قاطعها مصطفى ...

مصطفى : من قال هذا ؟ انك ..أأأ ...



مسح مصطفى وجهه بيده فقد شعر ان وجهه احمر ويشع بالحراره تشع منه

مصطفى : انك أجمل بنت رأتها عينى...

وثبت نظره على عينيها الرماديتين وبدأ تنفسه يزداد...


مى احمر وجهها خجلا ونظرت الى الارض ثم رفعت رأسها وقالت

مى : والآن ماذا سنفعل فى هذه المشكله؟

مصطفى : دعينى أفكر بشئ وأرد عليكى به.

مى : حسنا انا سوف انتظر ردك على .

سأذهب الان حتى أحضر النظارة قبل ان يأتى أحد...

توجههت نحو باب المطبخ ..


ناداها مصطفى


مصطفى : ...مى

مى : نعم ...

مصطفى : لا ترتدى النظارة...

مى :....لماذا؟

مصطفى : لا تخافى انت وسطنا وعندما تخرجين ارتديها.

مى:.....لكن..!!!

مصطفى : قلت لكى لا تخافى انك معى ولن يستطيع ان يمسك أحد بسوء.

مى : حسنا..

مصطفى :اوووه ...لقد نسيت ما جئت من أجله أصلا..

مى : ما هو ؟

مصطفى: لقد جئت لأأخذ ملابس نظيفه من غرفتى..سأذهب لأحضرها

أخذ مصطفى ملابسه وذهب مرة أخرى الى شقه سيف...





فتحت أم مصطفى باب الشقه ووجدت مى جالسه فى الصاله....

استغربت ام مصطفى من مى و لولا انها هى من اشترت الملابس

لكانت اعتقدت ان هذه بنت ثانيه....

أم مصطفى : بسم الله ما شاء الله لا قوة الا بالله

انك جميله جدا يا مى..

مى بخجل : شكرا لكى ..عيونك الحلوة يا أم مصطفى

أم مصطفى : حفظك الله يا ابنتى..

مى : لقد جاء مصطفى منذ قليل وأخذ ملابسه وقال انه سيعود فى اليل ليتناول معنا العشاء

أم مصطفى : حقا...حسنا سوف أدخل لعمل الغذاء ...

مى : سأأتى معك لأساعدك

أم مصطفى : هيا بنا ...



ودخلتا الاثنتان الى المطبخ لتحضير الطعام حتى يحل المساء ويتناولوا


جميعا العشاء سويا........



انتهى الجزء الثانى عشر
اراكم قريبا باذن الله
لاتحرمونى من توقعاتكم عن باقى الاحداث
وفى انتظار رددودكم الحلوة
دمتم بخير


Frawla 13-05-2013 05:23 PM

رد: ملاك احلامى
 
تسلمى يا رورو يا مبدعه
جزء غير مشبع بالمرة:47:
يبنتى طولييييييييييه شويه:24:

د.رزان 13-05-2013 05:43 PM

رد: ملاك احلامى
 
روعة والله لا مثيل اله يا موهوبة

قصرالاحلام 13-05-2013 05:51 PM

رد: ملاك احلامى
 
جميل يا قمر
بنتظارك
على احر من الجمر
ما تسالنيش عن التوقعات لانه مخى واقف اوى
ههههههههههههه

الملكة نفرتيتي 13-05-2013 06:08 PM

رد: ملاك احلامى
 
تسلم ايديك وكتاباتك يا احلى رورو

https://upload.3dlat.com/uploads/13684355252.gif

هبه شلبي 13-05-2013 06:08 PM

رد: ملاك احلامى
 
والله كل جزء احلى من الى قبله الله ينور

الـمـتـألـقـة 13-05-2013 06:25 PM

رد: ملاك احلامى
 
جزء راااائع..بس قصير :(
طولي شوي المرة الجايه..
التوقعات يعني في المستقبببببببل مش الجزء الجاي
لما يخلصو المشاكل مصطفى حيتزوج مي اكييييييييييد

ريموووو 13-05-2013 07:20 PM

رد: ملاك احلامى
 
جمييييل حبيبتى

فى انتظارك

السفيرة عزيزة 13-05-2013 07:45 PM

رد: ملاك احلامى
 
والله مش عارفه اقولكوا ايه اخجلتم تواضعى بصراحه
وسعيدة جدا بمروركم

فلسطين 13-05-2013 08:57 PM

رد: ملاك احلامى
 
يسلموو اديكي يا قمر
بانتظار جديدك

JİLO 14-05-2013 12:01 AM

رد: ملاك احلامى
 
جزء صغير لكن جميل تسلم ايدك

قلبي حاسس ان حد هيشوف مي من الجيران ويبلغ عنها

مانوlove 14-05-2013 12:11 AM

رد: ملاك احلامى
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mamaroro (المشاركة 1222437)

شرفتونى حبايبى

https://adlat.net/picture.php?albumi...pictureid=5104

فاطمة سعيد 14-05-2013 12:23 AM

رد: ملاك احلامى
 
الله شو هذا الابداع مبدعة بمعنة الكلمة بس طولي القصة لنا متشوقين لها جدا وابعتيلي المقطع الجاي شكرا لك وتوقعاتي انو مصطف حيخبر رجال الشرطة عن عادل وعمه ويتزوج مي ويعشون لحضات رومنسيه ههه وكمان الخالة فادية ححت تللاقي ولدها

نجوم الليل 14-05-2013 01:54 AM

رد: ملاك احلامى
 
حبيبتى ما شاء الله قصتك جميلة ومنتظرين باقى الاحداث اوعى تتأخرى علينا

السفيرة عزيزة 14-05-2013 10:31 AM

رد: ملاك احلامى
 
نورتوووووونى

حزنى مالة حدود 14-05-2013 11:53 AM

رد: ملاك احلامى
 
جميل يا قمر بس بجد المرة دى الجزء صغير اوى اوى

توتى 1 14-05-2013 12:01 PM

رد: ملاك احلامى
 
استمتعت كتيير بقراءة جميع الاجزاء السابقة
ومتأكدة ان الباقى اجمل
انتى تكتبين ببراعة وباسلوب سلس ومشوق
وبتمنى لك التوفيق

مانوlove 14-05-2013 12:46 PM

رد: ملاك احلامى
 
يارب مصطفى يتزوج من مى بع ما يساعدها بجد روعة

alaa ilham 14-05-2013 01:37 PM

رد: ملاك احلامى
 
شكرا حبيبتي ، انا على احر من الجمر في انتظار المزيد.

السفيرة عزيزة 14-05-2013 05:45 PM

رد: ملاك احلامى
 
نورتونى وشرفتونى حبيباتى

Candles hope 14-05-2013 09:39 PM

رد: ملاك احلامى
 
يلا ياتووووتا بئي انتي كدده قفلتي المسلسلل المصرى

ارجووووووووووووكي بلاش تخليهم 150 حلقة وتقلب تركي

بجد شووووووووقتيني اووووووووى

مايا علي 15-05-2013 05:43 AM

رد: ملاك احلامى
 
تسلمي يارورو بس ياريت تطولى الجزء كمان حبة
ماشي

السفيرة عزيزة 15-05-2013 10:39 AM

رد: ملاك احلامى
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة candles hope (المشاركة 1269448)
يلا ياتووووتا بئي انتي كدده قفلتي المسلسلل المصرى

ارجووووووووووووكي بلاش تخليهم 150 حلقة وتقلب تركي

بجد شووووووووقتيني اووووووووى



بقولك ايه المصرى مصرى برضه
بس معنديش مانع اخليهولك مش تركى مكسيكى ولا هندى وحياتك
هههههههههههه

السفيرة عزيزة 15-05-2013 10:40 AM

رد: ملاك احلامى
 
نورتونى كلكم حبيباتى

مسجونه وهم 15-05-2013 11:21 AM

رد: ملاك احلامى
 
جميـــل جدااااا في انتظارك

السفيرة عزيزة 15-05-2013 01:48 PM

رد: ملاك احلامى
 
نورتينى بوجودك حبيبتى

روزة 15-05-2013 02:55 PM

رد: ملاك احلامى
 
جميلة ياقمر تسلم ايدك

bonbona moon 15-05-2013 04:33 PM

رد: ملاك احلامى
 
يسلمووووو يا قمرايه روووووعه بجد فى انتظار البقيه

السفيرة عزيزة 15-05-2013 05:57 PM

رد: ملاك احلامى
 
شرفتوا يا قمرات

jira 15-05-2013 11:21 PM

رد: ملاك احلامى
 
الله الله الله الله على الجمال ده
أجزاااااااااااااء روووووعة تسلم إيديكي حبيبتي
ومايحرمناش منك ومن كتاباتك أبدا
مستنييين البارت الجديد

السفيرة عزيزة 16-05-2013 10:17 AM

رد: ملاك احلامى
 
الجزء الثالث عشر



دخلتا الاثنتان الى المطبخ لتحضير الطعام حتى يحل المساء ويتناولوا
جميعا العشاء سويا........





فى بيت رضوى....





رضوى : تقولى من؟

....: انه عادل خطيب صديقتك مى يريدك ...هيا يا ابنتى فهو واقف

عند الباب...


خافت رضوى فهى ليست بجراءه مى...


رضوى: اننى لا اريد ان اراه.

الام: لماذا ؟ اكيد انه يريد شيئا مهما يخص صديقتك.

اذهبى اليه.


رضوى لم تقول شيئا لوالديها خاصه انهم لو عرفوا سيبعدوها عن مى

وعن الاتصال بها لانهم لا يحبون المشاكل...



رضوى : لكن....

الام : انه فقط يريد رقم تليفونها لأنه ليس لديه الرقم الجديد.

رضوى: ماذا!!!!!!

اقلتى له اننى كلمتها؟!!!

الام : نعم يا ابنتى فقد سألنى هل كلمتكم مى قريبا وقال لى

انه يريد الرقم لأنه ليس معه.

رضوى : ماذا افعل الان ...ساعدنى يا رب...

الام : ما الامر ؟ماذا هناك؟

رضوى : مى وعادل بينهم مشكله ولم تريد مى اعطاؤه الرقم الجديد

الام : ما لنا وما للمشاكل اعطيه الرقم ومشاكلهم هم يحلونها سويا

رضوى: امى....!!!

الام: هيا الرجل منتظر على الباب.





ذهبت رضوى مضطره الى عادل الواقف عند باب الشقه ساندا يده عليه

رفع رأسه عندما رأى رضوى وكان وجهه يعلوه علامات الغضب....





عادل : اين مى؟

رضوى : لا اعلم...

عادل : لكنى سألت والدتك وقالت لى انك تكلمينها فى التليفون أى انك

تعلمين اين هى.

رضوى : لكنى والله لا اعلم...



اطبق عادل على اسنانه بصوره عصبيه واشار لرضوى مهددا باصبعه




عادل: اذا لم تقولى لى اين مى وتعطينى رقم التليفون ستكونين انت

الجانيه على والديك وانا غير مسؤل ستكونين انت السبب فيما

سيحدث لهم.

خافت رضوى وتحركت عيناها فى كل مكان ولم تعرف ماذا تفعل




وبعد فترة من التهديد وخوف رضوى الذى سيطر عليها كاملا

رضوى : انا لا اعلم سوى رقم التليفون ولكنها لم تقول لى اين هى

انها فقط تتصل تطمئنى عليها وتقفله حتى اننى لا استطيع الاتصال

بها...

عادل : اعطينى رقم التليفون ..لكن احذرى لو اعطيتينى رقم خاطئ

فأنا لن ااتى هنا مرة اخرى انا سأأخذ رد فعل مباشرة وانتى

تفهمين كلامى





حزنت رضوى كثيرا لما فعلته واضطرت ان تعطيه الرقم

اخذ عادل الرقم وذهب وقالت لنفسها..

رضوى : حسنا ماذا سيفعل بالرقم اكيد سوف يتصل عليها ليعرف اين هى

لكنى سأحاول الاتصال بها قبله واقول لها ما حدث ...نعم هذا ما سأفعله.....



حاولت رضوى كثيرا لكن تليفون مى مغلق واضطرت رضوى للانتظار قليلا ومعاودة محاوله الاتصال ممكن ان تفتح مى
التليفون...







فى شقة سيف......



جلس مصطفى على السرير ساندا رأسه عليه واضعا زراعه خلف رأسه

وجلس يفكر فيما حدث اليوم ....

يتذكر شيئا ويبتسم...

مصطفى: مالك يا مصطفى انها ليست اول بنت تراها.....

لكنها اجمل من رأت عينى وعيونها فيها براءه عجيبه

....ماذا حدث من اول ما رجعت لم افكر بشئ سوى مى

الصراحه هى لها عندنا اكثر من عشرة ايام ولم نرى منها سوء

غير ان امى تحبها جدا وتشكر فيها وفى اخلاقها

يا ربى لماذا قلبى يدق هكذا........اننى اشعر بشئ لم اشعر

به قبل ذلك ابدا....

ماذا فعلتى بى يا مى....

وما مرت به كثير عليها وانها تحملت كل هذه المصاعب فى الحياه

وهذه المشكله التى فيها الان كيف اساعدها؟

كيف احلها لها؟كيف سأجد اسامه هذا؟ ربما يكون مات او اى شئ آخر

كيف اعرفه وكيف ابحث عنه؟












فى شركه السيده فاديه....



عادل : متى ؟

.......

عادل : انا فى انتظارك لا تتأخر على.

اغلق سماعه التليفون ونظر الى بدوى الجالس امامه

بدوى: ماذا قال لك؟

عادل: قال لى انها لو واضعه شريحه التليفون يستطيع تعقب مكانها ويقول لنا عليه اما لو ان الشريحه خارج التليفون سيكون

من الصعب معرفه مكانها


وانه اول ما يعرف شئ سيكلمنا فورا......

بدوى : والعمل الان ؟

عادل: للاسف ليس امامنا سوى انتظار مكالمته وبعدها سأذهب لها

لان حتى الان حتى موضوع المكافأه لم نصل الى شئ فيه سوى

مكالمات بعيده جدا عن ان تكون هى.







فى بيت أم مصطفى......



أم مصطفى : يا مى ....أحضرى الاطباق الباقيه.....

مى : حسنا....

الحاج خالد: اننى جوعان اين مصطفى .....لن استطيع الانتظار....

ام مصطفى : هاهاها...انتظر يا رجل ...انه يغسل يديه وسيأتى حالا.

مى: لقد احضرت جميع الاطباق.

مصطفى : ما أحلى هذه الرائحه.......امممم


الحاج خالد: ستجوعنى اكثر هيا لنأكل....هاهاها




تناولوا العشاء سويا وهم يتكلمون ويضحكون وشعرت مى فى وسطهم

بمعنى الاسره كانت سعيده جدا لذلك....





وبعد العشاء


جلس الجميع حول التليفزيون يشاهدون فيلما......



أم مصطفى : يكفى يا مصطفى ...تعال البيت وارجع للعيش معنا واترك

شقه سيف...

مى : فعلا ...ولا تخف لن اتضايق فى وجودك او انك ترجع بيتك وانا سارحل

فيكفى ازعاجى لكم طوال هذه المدة

مصطفى نظر الى مى مباشرة وقال لها

مصطفى: حقا....عن ماذا تتكلمين انك لن تتركى هذا البيت ابدا

خجلت مى من كلام مصطفى وقالت

مى : ااا....لقد كلمت الحاجه احسان والعم خيرى وقالوا انهم سوف

يرجعون بعد يومين....

مصطفى : لالالالالا.......ستجلسين هنا معنا ...أليس كذلك يا امى ..؟

أم مصطفى: نعم يا حبيبتى ..لقد اعتدنا على وجدودك معنا..




وفجأه ظهر صوت شخيير عالى ...

نظر الجمييع فوجدوا الحاج خالدفى سابع نومه ضحكوا جميعا

أم مصطفى : هيا يا حاج ....هيا اذهب للنوم....

الحاج خالد:هاا...اا نعم نعم ..زتصبحون على خير....

الجميع: وانت من اهله....



قطع الفيلم فاصل اعلانى

كان اعلان عن فقدان مى وصورتها وعرض مكافأه ماليه عشرة الآف

جنيه لمن يجدها.

نظرت مى بذهول فهى اول مره ترى الاعلان و.......







انتهى الجزء الثالث عشر
ما هى توقعاتكم للاحداث الجديده
فى انتظاركم بشوق
ولكم تحياتى


اماني الغالية 16-05-2013 10:41 AM

رد: ملاك احلامى
 
https://upload.3dlat.com/uploads/13683767022.gif

دائما توقعاتي ما تطلع صح لهذا اشوف توقعات البنات احسن

ام هنا 16-05-2013 10:49 AM

رد: ملاك احلامى
 
يسلمو يا قمر على التشويق و الاثارة
في انتظار الجزء التالي

قصرالاحلام 16-05-2013 11:09 AM

رد: ملاك احلامى
 
جميل حبيبتى
انا عمرى ما هعرف اتوقع لانى مش مبدعه زيك يا عسل
تسلمى جزء جميل اوى وكمان شدنى اوى متتاخريش علينا اوى
ههه
فى انتظارك حبيبتى


الساعة الآن 05:48 AM