عدلات

عدلات (https://adlat.net/index.php)
-   أقلام عدلات الذهبية (https://adlat.net/forumdisplay.php?f=103)
-   -   يوميات رهف وريمان (https://adlat.net/showthread.php?t=123450)

عندما تعشق الشوكولاته 06-02-2013 03:23 AM

يوميات رهف وريمان
 
السلام عليكم وحشتوني اوي يا عدولات بقالي كتير مي نزلت موضوع انا بدأت في تاليف روايه اسمها ( يوميات رهف وريمان )

كتبت في اجندتي 3 حلقات من تاليفي طبعا

قولت العدولات لازم يشوفوها واعرف رأيهم

لو العنوان شدكم شجعوني عشان انزلكم اول بارت انا كاتبه عالورد ومجهزاه مستنيه ردودكم :008:

طافى 06-02-2013 04:50 AM

رد: يوميات رهف وريمان
 
حبيبتى مستنين جديدك وان شاء الله هتكون يوميات ممتعه

الملكة نفرتيتي 07-02-2013 05:25 AM

رد: يوميات رهف وريمان
 
كملي ياقمر

نسائم الرحمة 09-02-2013 03:38 AM

رد: يوميات رهف وريمان
 
فى انتظارك ياقمر

زوزو 24 21-03-2013 02:42 AM

رد: يوميات رهف وريمان
 
عدا اكتر من شهر و لسا ما نزلتيش اي بارت ..
رحتي فيين ؟؟

عندما تعشق الشوكولاته 23-03-2013 10:52 PM

رد: يوميات رهف وريمان
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة زوزو 24 (المشاركة 1160795)
عدا اكتر من شهر و لسا ما نزلتيش اي بارت ..
رحتي فيين ؟؟


معلش الدراسه كانت وخداني النهارده هكتب الحلقات وبكره هنزلها وهبعتلك اني نزلت في رساله

عندما تعشق الشوكولاته 23-03-2013 11:02 PM

رد: يوميات رهف وريمان
 
والبارت الاول اهوه يا رب يعجبكم

بسم الله الرحمن الرحيم يا رب الحلقه الاولي تعجبكم شجعوني

اولا اهم الشخصيات :

رهف : بنوته مثاليه تملك العشرون عام من عمرها تتمتع بجمال هادئ كلية هندسه
ريمان : بنوته تبلغ الثانيه والعشرون من عمرها
ندي : ام رهف
مروه : ام ريمان
احمد : اخو ريمان 24 عام وهنعرف شخصيات كتير اثناء اليوميات


البارت الاول في تلك الغرفه الغامضه المظلمه تجلس فتاه وحيده حزينه دامعة العينين تدعي رهف تلك الفتاه الجميله تراودها افكارها ويحزنها حالها تردي ما تلك الافكارالتي تبكيها ذهبت لتغسل وجهها كي تزول اثار البكاء تنظر الي نفسها

في المراّّه وتقول : مالك ؟ فيكي ايه ؟!! هتفضلي علي طول لوحدك كده ولا

اخ ولا اخت ولاصديقه ولا حبيب طبعا حابه امك وابوكي بس في حاجات جواكي بتحتاجي حد تاني
تخرجيها قدامه عايزه حد يقرب مني بس هو فين ؟وخرجت تلك الفتاه الغامضه والانطوائيه لتجلس مع والدتها

ندي : ايه يا حبيبتي مالك ؟
رهف : مفيش يا ماما
ندي : هتفضلي كده لحد امتي يا رهف لحد امتي الحزن والغموض اللي فيكي ومعرفش سببه ده هينتهي امتي

رهف : مين اللي قال لحضرتك اني حزينه ولا غامضه انا علي طبيعتي اهو يا ماما
ندي :من ساعة ما اعز صديقه ليكي باعتك وانتي كده بقالك 3 سنين عالحال ده
رهف بدموع : ماما لو سمحتي مش كل ما اقعد معاكي تفكريني ؟ ارجوكي !!
ندي : طيب يا بنتي يلا نحضر العشا عشان بابا زمانه جاااايقامت رهف وندي لتحضير العشاء للاب حسن

حسن : أب مثالي بيحب بنته ومراته جدااااااا وبيعمل وبيجتهد في شغله عشانيعيش اهله باحسن حال

وفي تلك الغرفه الهادئه تسمع تلك الفتاه الموسيقي المفضه لها وتجلس وحدها

هادئه صامته كعادتها يدخل عليها ذلك الفتي ذو الوجه البشوش تلك الفتاه هيبطلتنا ريمان وذلك الفتي هو احمد يتمتع بخفة الدم ولكنه رغم حبه للضحك فهويتعامل مع عمله بجديه تامه لان مهنة الطبيب تطلب تركيز تام

احمد : رورو هنا

ريمان : لا مش هنااحمد : يووووووووه بطلي رخامه يلا قومي البسي

ريمان : ليه ؟

احمد : هنخرج يا باشمهندسه

ريمان : فين

احمد : هوديكي اساديكي النادي مع الواد نادر واخته

ريمان : اساديكي ؟ فيه دكتور محترم يقول كده عموما انا كنت عايزه اخرج بس طلاما مع الواد نادر ده يبقي لأ

احمد : يلا بقي تبقيش رخمه عشان خاطري والنبي والنبي والنبي

ريمان : اوووووووف

احمد : يلا بقي

ريمان : طيب وراحوا الناااااااااادي ونشووووووووووف ايه اللي هيحصل

في السكه ريمان : احمد انت عارفه الواد نادر ده انا مش بطيقه

احمد : متقوليش عليه كده يا بنتي ده صحبي وحبيبي انتوا اللي مافيش كميابينكم

ريمان : ممممممممم اووووووووف

وصلوا النادي

نادر : اهلا ب عم الشباب

احمد : ايه يا معلم عامل ايه

نادر : تمااااااام ........ ازيك يا ريمان

ريمان : كويسه

شذي اخت نادر : ريمو عامله ايه انتهي السلام وقعدوااا

نادر : وانتي عامله ايه يا ريمان في هندسه

ريمان : كويسه

نادر : هو انتي علي طول كويسه مش ناويه تتعبي شويه هههههههههههه ريمان : نعم ؟ انت ازاي تتكلم معايا كده

نادر : اتكلمت ازاي يعني
ريمان : والله مش عرفه اسال نفسك

نادر : انتي كمان تكلميني كويس

ريمان : والله انا بتكلم كويس

شذي : بس بقي اهدوا مش كل ما نبقي مع بعض تعملوا فرح كده

احمد : انا مش عارف بصراحه اهدوا الناس هتتفرج علينا وهدأ كل من الطرفين ثم ذهبوا من المكان الي منزلهم

وفي غرفة رهف تعبث رهف بصورها مع صديقتها تلك التي لم نعرف حكايتها بعد وتبكي رهف وتلعوا شهقاتها لتذكرها لمن كانت اقرب لها من نفسها فهي صديقتها منذ الطفوله كانت تتقاسم معاها الحزن والفرح واللعب والسكون وكل شئ ولكن هل دامت صداقتهم ؟


هنعرف باقي الحكايه البارت التاني لو عجبتكم الحلقه شجعوني وقيموني عشان اكمل

مــــريم

معلش الخط صغير اصل عندي مشكله في المتصفح

زوزو 24 24-03-2013 10:27 AM

رد: يوميات رهف وريمان
 
بداية موفقة ..
بصراحة الخط حلو و ما فيش اي مشكلة من ناحيته ..
بانتظاار الجديد يا عسل ..
و بالتوفيق في الامتحانات ..
و يا ريت بس تقولي لي بأي طريقة انك نزلتي البارت ..
و شكرا يا عسسل ..

عندما تعشق الشوكولاته 24-03-2013 11:23 AM

رد: يوميات رهف وريمان
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة زوزو 24 (المشاركة 1165846)
بداية موفقة ..
بصراحة الخط حلو و ما فيش اي مشكلة من ناحيته ..
بانتظاار الجديد يا عسل ..
و بالتوفيق في الامتحانات ..
و يا ريت بس تقولي لي بأي طريقة انك نزلتي البارت ..
و شكرا يا عسسل ..

ربنا يخليكي حبيبتي متشكره عالتشجيع الجامد ده واكيد كل ما انزل بارت هبلغك:005:

عندما تعشق الشوكولاته 24-03-2013 11:47 AM

رد: يوميات رهف وريمان
 
مع ان مفيش تشجيعات بس هكملها

البارت التاني (ذكريات مؤلمه )

رهف : ليه يا نغم تعملي فيا كده وانا عمري ما فكرت اني احب ولد او اتعلق باي ولد عشان انا كنت بحبك انتي
كنتي بتعوضيني الاخوه والحنان ليه سبتيني


تتذكر رهف صديقتها واخر مره تحدثت معها

رهف : الو يا نغم عامله ايه وحشتيني

نغم بملل : كويسه

رهف : مالك يا نغم صوتك مش عاجبني

نغم : انتي عايزه ايه يا رهف

رهف : ايه اللي بتقوليه ده

نغم :بقول ايه !! بقولك عايزه ايه

رهف : لا ولا حاجه يا نغم سلام

رهف تحدث نفسها باستغراب : انا مش عرفه مالها ديه انا هروح لمامتها اسأل عليها

ف بيت نغم

رهف : عامله ايه يا طنط

سعاد : الحمد لله ياحبيبتي انتي عامله ايه

رهف : تمام

سعاد : بصي يا رهف دلوقتي نغم مش موجوده خرجت مع ياسر وزمانها جايه استنيها عقبال ما اعملك حاجه تشربيها

رهف : لحظه يا طنط ......... مين ياسر ؟

سعاد تضحك : مين ياسر ؟!! ايه يا رهوفه الزهايمر جاي في السكه ولا ايه ده خطيب نغم يا حبيبتي

رهف بعدم فهم :خطيب نغم ؟! ازاي يا طنط انا مش مصدقه حضرتك بتهزري ولا ايه

سعاد : هي نغم ما قلتلكيش اخس عليها ازاي متقولكيش ديه كانت بتقولك كل حاجه دانا قيلالها تعزمك انتي ومامتك عالخطوبه اصل ياسر قاري فتحتها

رهف سرحانه ومش فهمه اي حاجه ومصدومه وسلمت علي سعاد ومشيت في الشارع زي التايهه مش عارفه رايحه فين


وفجأه ..........

ندي : رهف يا رهف انتي يا بنتي

رهف : نعم يا ماما

ندي : بقالي ساعه بنادي عليكي

رهف : معلش يا ماما سرحت شويه

ندي : طب بقولم خالتك جايه تبات معانا اصل ابنها سافر قومي بقي نحضر العشا

رهف : حاضر يا ماما

وف بيت ريمان


بعد ما رجعوا من النادي كل واحد دخل غرفته ( عالمه الخاص )

ريمان : ليه عمري ما حبيت غير اخويا وماما وبابا ليه مش ليا صديقه تبقي اسم علي مسمي صديقه تعاملني بصدق مش عشان مصلحه ولا اي كلام تاني
اديني مستنياها


ونامت ريمان لان الدراسه تاااااااني يوم

وبكده الحلقه ديه خلصت لو شجعتوني كمان بقي هنزلكم التالته
وف التالته هنعرف باقي ذكريات رهف وهنعرف ايه اللي هيحصل ف اول يوم في السنه الجديده


زوزو 24 24-03-2013 03:05 PM

رد: يوميات رهف وريمان
 
حلوة .. بس ليه قصيرة ؟؟
اهئ اهئ ..
يلا بانتظار التالتة ان شاء الله ..

عندما تعشق الشوكولاته 24-03-2013 06:24 PM

رد: يوميات رهف وريمان
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة زوزو 24 (المشاركة 1166140)
حلوة .. بس ليه قصيرة ؟؟
اهئ اهئ ..
يلا بانتظار التالتة ان شاء الله ..

معلش هنزل الرابعه كمان شويه كده :005:

زوزو 24 25-03-2013 10:45 AM

رد: يوميات رهف وريمان
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عندما تعشق الشوكولاته (المشاركة 1166617)
معلش هنزل الرابعه كمان شويه كده :005:


يلاا .. بانتظاارك يا قمرر ..

عندما تعشق الشوكولاته 25-03-2013 04:26 PM

رد: يوميات رهف وريمان
 
البارت التاااااالت ( حزن كانت ممحاه الصداقه )

استيقظت رهف للذهاب للجامعه فهو اول يوم في السنه الدراسيه وهي اعتادت ان تذهب حتي تنشغل وتنسي الامها

قامت وارتدت ملابسها ثم ذهبت لتناول الافطار مع امها فوالدها في سفر من اجل العمل

ندي : صباح الخير يا رورو

رهف : صباح النور يا ماما

ندي : جاهزه

رهف : اه تمام

فطرت رهف اشياء بسيطه كعادتها وركب سيارتها واتجهت حيث الجامعه



وفي غرفة ريمان

يرن جرس المنبه

ف تستيقظ ريمان وترتدي ملابسها في نشاط ملحوظ وتذهب لتفطر مع اخيها وامها ووالدها


احمد : صباح الفل

ريمان : صباح النور

مروه : ايه يا ريمو جاهزه للجامعه

ريمان : أه يا ماما

باسم : ريمو عايزك تجتهدي زي كل سنه

ريمان : ادعيلي يا بابا


واخدت ريمان شنطتها وعربيتها وراحت كليتها

وملحوظه : هي نفس كلية رهف

رهف تدخل الجمعه برهبه وتتفحصها بعيونها لانها محوله من جامعة الاسكندريه فهم نقلوا معيشتهم الي القاهره فا رهف لم تعرف احد في الجامعه دخلت لتأخذ جدول محضارتها وذهبت لتتعرف علي الدكاتره


ودخلت ريمان الجامعه فذهبت لتسلم علي زميلاتها فهي ليست مستجده مثل رهف

رهف : الحمد لله النهارده مفيش محاضرات تعارف وبس اروح اقعد في الكافيه شويه

تسير رهف نحو الكافيه وتنظر في الموبايل فقد وصلتها رساله ثم اتصدمت بشخص ما

رهف ترفع نظرها لتجد فتاه

البنت : مش تحاسبي يا انسه

رهف : اسفه مكنتش اقصد

ريمان بابتسامة رضا : ولا يهمك .... شكلك مرتبكه شويه انتي جديده هنا

رهف : أه انا كنت في هندسه اسكندريه وحولت

ريمان : نورتينا انا ريمان وانتي ؟

رهف : انا رهف

ريمان : اسم جميل اوي ورقيق

رهف :ميرسي انتي احلي

ريمان : مش هنفضل واقفين كده تعالي نقعد في الكافيه

رهف : اتفضلي

ريمان : انتي سنه كام

رهف : تانيه

ريمان : انا رابعه

رهف : ربنا يوفقك

ريمان : ميرسي ربنا يخليكي انا عندي استعداد اساعدك لحد ما تتعودي عالجامعه انتي ليكي صحاب هنا

رهف : بجد ميرسي اوي لا انا ماليش صحاب ولا هنا ولا في اي مكان

ريمان لا تفهم : ممممم اكيد هساعدك ان شاء الله


وذهبت كل منهم لمنزلها لتقص علي اهلها ما حدث معها

دخلت رهف غرفتها بعد ان حكت لوالدتها ما حدث لها

فبدلت ملابسها وجلست علي سريرها تفكر وخطرت علي بالها سريعا ريماان فابتسمت ابتسامه هادئه تنم عن شيئا ما

رهف / من تكوني انتي اشهر بارتياح تجاهك اود ان احادثك يا الهي لا اعرف ما بي

ثم خلدت للنوم


وفي غرفة ريمان جلست علي الاب توب لتفتح بريدها من باب التسالي قليلا ثم خطرت علي بالها رهف

ريمان : رهف مممممممم من تكوني انتي صاحبة الاسم الرقيق


وفي اليوم التالي في الجامعه

ذهبت رهف لتبحث عن ريمان وهي تشعر باشتياق فتستغرب نفسها

رهف : لماذا اشعر بهذا الاشتياق لرؤيتها فانا اعرفها منذ امس فقط


ثم رأتها من بعيد

رهف : ريمان يا ريماان

ريمان : رهوووووفه عامله ايه

رهف : الحمد لله انتي ازيك

ريمان : اانا تمام هاتي رقمك

رهف : اتفضلي ............

ريمان : وده رقمي ........

رهف : ميرسي اوي يا ريمان

ريمان : لا يا رورو علي ايه انا من هنا ورايح صحبتك

رهف بارتياح : وانا كمان

ريمان : هسيبك بقي ونتقابل بعد المحاضره


رهف : تمام

بعد انتهاء المحاضرات

تحاورت الفتاتان وظلت علاقتهما تكبر وتعلوا وفات ثلاثة شهور وهم يسألان علي بعضهم لا ينامان الا بالاطمئنان علي بعضهما ويضحكان ويغنيان وفي يوم جلس رهف مع نفسها


رهف : ريمان تلك الفتاه التي اقتحمت حياتي فجأه اشعر بأني ارتاح تجاهها انا قصصت عليها كل ما يخصني كلمتها عن عائلتي وعن نفسي وهي ايضا حدثتني اشعر وكأني احبها
لا يا رهف لالا نسيتي نسيتي ما حدث لكي من نغم لقد نسيتي فانتي اعطيتيها حبك بأسمعي معانيه لاتفعلي ذلك لا تنجرحي ثانية

وفي غرفة ريمان

ريمان : يالكي من فتاه جميله رقيقه مؤدبه صفاتك مثل صفاتي اشعر بارتياح شديد تجاهك حقا احبك واشعر بانكي احببتيني ولكن لما اشعر انني كلما اقترب منك تبعتدي واشعر احيانا من كلامك بانك مجروحه بحبي وصداقتي لكي سأزيل هذا الجرح

اتصلت ريمان برهف

ريمان : رهوف عامله ايه وحشاني

رهف : كويسه يا ريمو انتي كمان وحشاني

ريمان : بما ان النهارده الجمعه تيجي نخرج عايزه اتكلم معاكي شويه

رهف : اوكيه هلبس واجيلك في كافيه ......... اللي علي البحر

ريمان : اوكيه

ذهبتا الصديقتان وجلستا عالبحر وهما يأكلان الايس كريم


ريمان بعد صمت : رهف

رهف : نعم

ريمان : انا عمري ما كان عندي صديقه احس ناحيتها بارتياح احس انها بتوحشني بجد .... كل اللي معايا زميلاتي بس لكن عمري ما صحبت بنت احسها انا وانا حسيتك انتي صحبتي اوووي حسيت انك بتوحشيني حسيت انك بتاعتي لوحدي بصي يا رهف من الاخر انتي صديقتي بجد وانا حبيتك جداا

رهف بدموع : حبتيني ؟!!!

ريمان : ايوه ......... انتي اتضايقتي

رهف : لا طبعا انتي كلامك جميل اوي بجد بس انا ؟

ريمان : انتي ايه ؟

رهف : انا هحكيلك علي كل حاجه وتسمعيني

ريمان : طبعا

رهف : حكتلها حكاية نغم .......... وبعد ما نزلت من عند مامتها

تكمل رهف ببكاء .... كنت مش شايفه قدامي 100 سؤال بيتردد في عقلي وفجأه لقيتها جايه من بعيد ومعاها ولد وبيضحكوا وقفت قدامها

نغم : رهف انتي ايه اللي جابك هنا

رهف : جيت عشانك

نغم : اعرفك يا رهف ياسر خطيبي

ياسر : ازيك يا انسه

رهف صامته

ياسر : طب انا ماشي بقي يا نغم سلام

نغم : باي

رهف : انا مش قادره اصدق بجد انتي عملتي فيا كده ليه هو انا عملتلك حاجه وحشه

نغم : انا زهقت منك بقي انتي محسساني اني بتاعتك لوحدك !! لا يا هانم انا مش بتاعتك لوحدك انا هتخطب وهحب وهعيش حياتي ومش عيزاكي معايا تاني

نغم : انا مش قادره اصدق اللي انا بسمعه

نغم : لا صدقي كويس اووي

رهف : ليه كده ؟ دانا طول عمري بحبك عمري ما ضايقتك في حاجه لما بتخانق معاكي بيبقي عشانك مش عشاني ليه كده انتي مفكره انك لما تقوليلي انك هتتخطبس انا هحسدك ولا هفرق بينك وبين خطيبك تبقي اتجننتي دانا اكتر واحده بفرحلك في الدنيا ياااااه مش قادره اوصف احساسي بجد مش قادره

نغم : رهف كفايه بقي انا زهقت انا كل اللي عيزاه منك انك تبعدي عني وتنسيني زي مانا نسيتك سلااام

رجعت رهف منزلها منكسره مريضه مخنوقه ومن ذات الوقت وهي لا تصاحب لا تتكلم لا تحب

رهف بدموع : شوفتي بقي انا حصلي ايه عشان كده انا ....انا

ريمان بدمع علي صديقتها : انتي ايه

رهف : انا فعلا حبيتك وحبيتك اوي كمان وارتاحتلك بس كنت خايفه وبكدب قلبي عشان خايفه يتكرر جرحي واتصدم تاني

ريمان : طب انا اوعدك اني هفضل صحبتك وعمري ما هضايقك ابدا ولا هزعلك

رهف : متأكده

ريمان : طبعا وبعدين مش كل الناس زي بعضها

رهف : عندك حق

ريمان : بس اوعديني اننا نبقي صحاب جامدين اوي بقي

رهف : اوعدك

واحتضنت رهف ريمان بشده كأنها تتنفس من جديد وتعيش من جديد


وبذلك اصبحت رهف وريمان صديقتان

وسنعيش معهم مغامرات كثيييره وسنعرف ماذا تخطط افكاري لهم قصدي المستقبل لهم

زوزو 24 26-03-2013 12:43 AM

رد: يوميات رهف وريمان
 
اخر بارت تححححفة ..
عجبني انهم اتعرفو على بعض ..
و بسرعة بقو اصحاب ..
يلا بانتظار الرابعة بإذن الله ..

النور الساطع 26-03-2013 02:06 PM

رد: يوميات رهف وريمان
 
الله
قصتك تجنن ما شاء الله
انا مستنية البارت الجاي

عندما تعشق الشوكولاته 26-03-2013 11:13 PM

رد: يوميات رهف وريمان
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة النور الساطع (المشاركة 1169957)
الله
قصتك تجنن ما شاء الله
انا مستنية البارت الجاي

هنزله حالا يا حبيبتي وميرسي عالتشجيييييييع
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة زوزو 24 (المشاركة 1169355)
اخر بارت تححححفة ..
عجبني انهم اتعرفو على بعض ..
و بسرعة بقو اصحاب ..
يلا بانتظار الرابعة بإذن الله ..

ربنا يخليييييييكي يا زوزو يا قمره

عندما تعشق الشوكولاته 26-03-2013 11:18 PM

رد: يوميات رهف وريمان
 
السلام عليكم

الحلقه الرابعه ( تعارف ):030:

استيقظت رهف ولأول يوم منذ اربع سنوات نشيطه ناسيه همومها وكلما يحادثها عقلها بأنها سوف تنجرح مجددا تحاول الا تسمع له فهي تعبت كثيرا وتمنت ان تجد صديقه مثل ريمان وها هي وجدتها ايعقل ان تتركها
ثم ارتدت ملابسها ونزلت لكي تفطر مع والدتها ووالدها

ندي : صباح الخير .. وشك منور النهارده
حسن : اه والله هي طول عمرها كده
رهف : ربنا يخليك يا بابا
ندي : ايه يا رهوفه مش هتحكيلي صاحبتي مين وعملتي ايه
رهف : تمام يا ماما كنت كلمتك عن ريمان
ندي : اه اللي كنتي بتخرجي معاها
رهف : اه يا ماما ديه بقي صحبتي اوي يعني
ندي بسعاده : الحمد لله انك لقيتي صديقه من تاني
رهف :اها يا ماما انا ماشيه بقي
حسن : مع السلامه
رهف بوجه مشرق : باي

ذهبت رهف الي الجامعه

رهف : ريمو عامله ايه
ريمان : كويسه الحمد لله ... بقولك يا رهف
رهف : قولي
ريمان : بما ان النهارده الخميس تيجي اجيب ماما واخويا وانتي تجيبي مامتك ونروح النادي
رهف : والله فكره حلوه اوي اوكيه هسأل ماما وارد عليكي
ريمان : اوكيه بس ردي عليا بدري عشان ننزل علي 7 كده
رهف : اوكيه

وانتهي اليوم ورهف وريمان عادوا الي المنزل

ندي : حمد الله عالسلامه .. غيري هدومك ويلا عشان تتغدي
رهف : حاضر يا ماما

فيجلس الجميع علي الطعام وتتحدث رهف قائله !!

رهف : ماما
ندي : نعم
رهف : النهارده الخميس ايه رأيك نروح النادي انا وانتي
حسن : والله فكره حلوه يا رهف حتي تغيروا جو
ندي : ممممممم .... طيب ماشي
رهف : هنقابل هناك ريمان ومامتها يا ماما عيزاكي تتعرفي عليهم
ندي : ماشي يا رهوفه

وفي منزل ريمان بعد تناول الغداء تجلس هي ووالدتها واحمد

ريمان : ماما ايه رأيك اخدك انتي وحماده واوديكوا النادي
مروه : اشمعنا ؟!!
ريمان : نروح النادي يعني وبالمره نتعرف علي رهف صحبتي ومامتها
احمد : انا موافق !! وانتي يا ماما
مروه : خلاص ماشي

وقد حل المساء وذهبت كل من الفتاتان واسرتهما الي النادي ووصلت رهف وندي اولا

رهف : ماما هقوم اجيب شوية اكسسوارات كده من هناك
ندي : ماشي بس متتأخريش

واثناء سيرها كان يوجد علي الارض ما يعرقل السير
فوقعت رهف وجري عليها شابا كي يرفعها

رهف : متشكره معلش انا اسفه
الشاب : لا ولا يهمك
وذهب كلا منهم الي ما كان يريد الذهاب اليه

تليفون رهف يرن !!

رهف : ريمو انتي فين
ريمان : انا في ( ......)
رهف : المكان ده جمب التربيزه اللي انا وماما قاعدين عليها
ريمان : اه شوفتك

وشاورت كل منهما للاخري ثم جاءت ريمان ووالدتها واحمد وبدأ التعارف بين مروه وندي ولاحظت رهف وريمان الاندماج الكامل بين مروه وندي والاتفاق في معظم الحوار
ثم قالت ريمان

ريمان : احمد زمانه جاي هو جه معانا بس خرج من النادي تاني عشان صاحبه كان عايزه بره ... زمانه جاي انا عرفته المكان

ندي : يشرفنا نتعرف عليكم يا ريمو
ريمان : ميرسي يا طنط الشرف لينا احنا

ثم جاء احمد

نظر الي رهف بعمق نعم !! فهو يعرفها يا للصدفه هي من وقعت منذ قليل وهو ساعدها علي الوقوف كان فرحا جدا بداخله ولا يعرف لماذا ؟!!
فأخجلت نظراته رهف واحمرت وجنتيها وبالطبع عرفته

ريمان : احمد يا احمد
احمد : ايوه يا ريمان
ريمان : طنط ندي مامة رهف
احمد : اه اهلا يا طنط
ندي : اهلا يا حبيبي اتفضل اقعد

انتهي التعارف بأكمله واندمجت الاسرتين

احمد : وانتي يا رهف مبسوطه في هندسه
رهف : اه طبعا انا كان نفسي فيها من زمان
احمد : كويس اوي
رهف : بس دراستك صعبه مش كده
احمد : لو انتي عايزه تبقي حاجه وتحققي هدفك مش هيبقي في صعب قدامك

رهف وقد اعجبها كلامه المنطقي : صح
ريمان : عرفه يا رورو اخويا ده مع انه بيدرس طب بس مجنون
احمد : يا سلام وانتي عاقله يعني
ريمان : طبعا يابني
رهف : ههههههه بحب اشوف اوي اخوات بيتخانقوا
احمد : ليه هو انتي معندكيش اخوات يا رهف
رهف : ريمان اختي
ريمان : طبعا يا رورو
احمد : ربنا يهني سعيد بسعيده
ريمان ورهف يضحكان

ندي ومروه مندمجين في الكلام يتحدثان عن البيت والتنظيف الشاق وتجهيز الطعام ووصلا في النهايه الي انهم اخذوا ارقام التليفونات بسبب الارتياح الذي حدث بينهما
ورجعت كل من الاسرتين الي بيتهم

وفي منزل ريمان
احمد يجلس في غرفته ويتحدث

احمد لنفسه : من تلك الفتاه ؟!! اشعر تجاهها بشئ غريب عينتاها تشعان ببريق الهدوء والرقه فا مقابلتنا كانت صدفه
من انتي يا رهف !!!
ثم خلد الي النوم وهو يفكر برهف !

وفي منزل صديقتنا رهف وهي ووالدتها يجلسان ويتناولان كوبين من الشاي

ندي : انتي عرفه يا رورو
رهف : نعم يا ماما
ندي : انا اندمجت مع مامة ريمان اكتر ما كنت بندمج مع ام نغم بحس ان عقل ام ريمان زي عقلي وحاسه اني ارتحتلها وصحبتك ريمان لذيذه اوي وبرضو بحس ناحيته غير ما بحس ناحية نغم
رهف : ايه يا ماما ده بس كل حاجه هتقارنيهم بنغم وعيلتها انسيها يا ماما زي مانا نسيتها
ندي : حاضر يا ستي انا اتفقت معاهم عزمتهم عندنا عالغدا
رهف : ماشي يا ماما تصبحي علي خير

دخلت رهف غرفتها سرحت وخطر علي بالها صحاب الوجه البشوش ياله من غريب حقا لم اعرفه عندما ساعدني علي النهوض من علي الارض وبعدها فقط بربع ساعه كنت اعرف عنه اشياء كثيره انه حقا غريب

ونامت تلك الملاك علي هذا الحال

مستنيه تشجيعااااااتكم


زوزو 24 27-03-2013 11:12 AM

رد: يوميات رهف وريمان
 
حلوة .. بس عندي سؤال .. هي سابت نغم من اربع سنين .. يعني كانت في تانية ثانوي .. و نغم كانت مخطوبة وقتها .. هي اتخطبت في تانية ثانوي فعلا ؟؟
و حاجة تانية .. هي نغم حيبقى لها دور بعد كدة و لا خلاص ؟؟
و شكرا يا قمرر .. البارت دة عجبني اوي ..

عندما تعشق الشوكولاته 27-03-2013 12:47 PM

رد: يوميات رهف وريمان
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة زوزو 24 (المشاركة 1171710)
حلوة .. بس عندي سؤال .. هي سابت نغم من اربع سنين .. يعني كانت في تانية ثانوي .. و نغم كانت مخطوبة وقتها .. هي اتخطبت في تانية ثانوي فعلا ؟؟
و حاجة تانية .. هي نغم حيبقى لها دور بعد كدة و لا خلاص ؟؟
و شكرا يا قمرر .. البارت دة عجبني اوي ..

معلش انتي هتلاقيني ملغبطه في السنين والاعمار وكده في البارت اللي جاي هوضح كل حاجه :030:

واكيد نغم ليه ليها دور

نسائم الرحمة 28-03-2013 12:13 PM

رد: يوميات رهف وريمان
 
jتسلم ايدك ياقمر
بانتظاررررررررررك متتاخريش

النور الساطع 28-03-2013 12:28 PM

رد: يوميات رهف وريمان
 
مرسي يا عسسسل

yasmen ali 28-03-2013 01:13 PM

رد: يوميات رهف وريمان
 
حلوة جدا ياقمر
في إنتظار الباقي ان شاء الله

ريموووو 28-03-2013 08:49 PM

رد: يوميات رهف وريمان
 
جميييييييييله

عجبتنى جدا

ياموهوبه

انتظر جديدك

ابقىابعتى لى الرابط من فضلك

زوزو 24 30-03-2013 07:33 PM

رد: يوميات رهف وريمان
 
يلا يا قمرر ..
كلنا بنستناك ..

عندما تعشق الشوكولاته 31-03-2013 12:55 AM

رد: يوميات رهف وريمان
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نسائم الرحمة (المشاركة 1173004)
jتسلم ايدك ياقمر
بانتظاررررررررررك متتاخريش

من عيووووني معلش عالتاخير انا هنزل البارت حالا

[quote=النور الساطع;1173011]مرسي يا عسسسل[/

حبيبتي :)
quote]

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الرقيقة ميمي (المشاركة 1173038)
حلوة جدا ياقمر
في إنتظار الباقي ان شاء الله

ربنا يخليييييكي
[quote=ريموووو;1173932]جميييييييييله

عجبتنى جدا

ياموهوبه

انتظر جديدك

ابقىابعتى لى الرابط من فضلك
[/

من عيووووووووني
quote]

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة زوزو 24 (المشاركة 1177018)
يلا يا قمرر ..
كلنا بنستناك ..

معلش عالتاخير

عندما تعشق الشوكولاته 31-03-2013 12:57 AM

رد: يوميات رهف وريمان
 
الحلقه الخامسه (فقدان وحزن)
وفي يوم الجمعه وقت الغذاء اجتمعت الاسرتين ما عدا حسن وباسم لان كل منهم مشغول بشركته

احمد: تسلم ايدك يا طنط والله الاكل كله جميل

مروه: ايوه كله حلو يا ندي تسلم ايدك

ندي: ربنا يخليكو بالهنا والشفا

ريمان: ايه يا رورو ساكته ليه

رهف: لا عادي

احمد: ايه اكل طنط مش عاجبك لو مش عاجبك تعالي نبدل

ضحك الجميع وانتهي الغذاء وجلسوا في حديقه البيت واحمد تليفونه يرن

احمد: ايه يا نادر عامل ايه

نادر:كويس يا معلم بقولك

احمد: قول
نادر: تيجي نخرج انا وانت وهجيب شذي معايا وانت هات البت اختك دي اللي اسمها ريمان علشان شذي مش عشاني انت عارف

احمد: ما تحترم نفسك يلا انت بتتكلم علي اختي

ريمان: لا والله بيقول ايه بقي

احمد: لو سمعتك هتموتك طيب يا معلم جايين سلام

ريمان: بيقول ايه الرخم ده

احمد: عايزنا نخرج معاه ايه رأيك ناخد رهف ونروحله

ريمان: اوكيه طلاما رورو هتيجي لو مروحتيش يا رهف انا مش هروح

رهف: روحي يا ريمو بس دول صحابكم انا هاجي اعمل ايه

ريمان:اصلا انا مبحبش نادر ده وبعدين انتي كمان صاحبتنا


احمد: خلاص بقي يا رهف تعالي

رهف:ماشي

ندي: روحوا يا ولاد وانا و مروه هنقعد هنا

مروه: ماشي وارجعوا بدري علشان هروح معاكوا بقي

احمد: طيب يلا سلام

وذهبوا الي النادي وانتهي التعارف اثناء الكلام وبعد خناقات عديده بين ريمان ونادر جاء اتصال لريمان فذهبت خارج النادي لوجود الشبكه ظلت تتحدث حتي انتهت المكالمه ثم رأت سياره قادمه نحوها ينزل منها اربعة رجال ويخطفونها ويضعونها داخل السياره ثم
اعطوها ما يجعلها تنام ساعات طويله وغطت ريمان في نوم عميق
وفي النادي

رهف: هي ريمان اتأخرت ليه كده انا حاسه احساس غريب

شذي: هي فعلا اتأخرت بس تلاقيها بتجيب حاجه ايه الاحساس الغريب يا رهف

رهف: حاسه ان قلبي مقبوض من نحيتها هي

احمد: انا كده ابتديت اقلق

نادر: يا عم ريمان دي زي القرده

رهف: لا بجد متقولش عليها كده

ثم همت بالوقوف وهي تقول

رهف:لا بقي انا قلقانه قوي انا هطلع ابص عليها

احمد: واحنا معاكي

وذهبوا وبحثوا عن ريمان في كل مكان خارج وداخل النادي واخبروا الامن عن مواصفاتها قالوا لهم انها كانت واقفه امامهم ثم بعدت قليلا لم تتحمل رهف الخبر وايضا بعد ما علمت ان تليفون ريمان مغلق فجلست تبكي وتبكي بشده واحمد قلق و شذي تهدئ رهف ولاول مره يشعر نادر بالقلق و الخوف تجاه ريمان لم يستطيع احد منهم ان يفكر وقف عقلهم عن التفكير ورهف قاربت حالتها للاغماء فضياع ريمان سوف تضيع كل احلامها وامالها وامنها وكل شئ احمد لا يستطيع ان يفكر ما الذي سوف يقوله لامه وابيه يا له من شعور صعب ولك يجب لن يذهبوا للتفكير في الامر ذهبوا جميعا لبيت رهف رأتهم ندي و مروه بتلك الحاله السيئه وسمعت مروه الحدث ثم فقدت الوعي بعد فتره فاقت مروه وحولها ندي واحمد ورهف الباكيه وشذي الشارده ونادر الذي بحاله لا يرثي لها

وجاء الابوين الذين عرفوا بعض منذ اللحظه الاولي فقد كان بينهما اعمال كثيره فهما رجال اعمال مشهورين صعدوا للغرفه التي بها مروي واستغرب الجميه بمعرفة حسن وباسم ولكن هم الان بموضوع ريمان لا يوجد مجال لمعرفة اي شئ اخر غير معرفة مكان ريمان
جلس باسم والد ريمان يفكر بحزن وعمق لانه رجل اعمال مشعور فبالتالي له اعداء كثيرون وتذكر باسم تهديد محمود الشاذلي له بأنه سيفعل اي شئ ليقضي علي باسم فبينهم مشاكل كثيره

وحكي لهم باسم عن هذا الذي يدعي محمود الشاذلي

حسن : يبقي اكيد هو ده طول عمره شراني وبرضو كان بيهددني بس اانا عرفت ابعد عنه .. ده فظيع

احمد : طب وبعدين بقي هنعمل ايه

مروه : انا عايزه بنتي عايزه بنتي

ندي : اهدي بس يا مروه ان شاء الله هترجع

رهف بدموع مستمره : مش قادره هموت لو هي مارجعتش

نادر : احمد انا ليا واحد صاحبي ظابط وليه علاقه بالحاجات ديه تعالي نروحله ونحكيله حتي عشان تبقي كل حاجه قانونيه

احمد : عندك حق يا نادر يلا بينا

باسم : استنوا بس التليفون بيرن

باسم : الو
المتصل : ايوه بقولك ايه يا استاذ احنا عندنا القموره بتاعتك
باسم يهم بالوقوف : عندكوا مين اوعوا تعملوا فيها حاجه انتوا فاهمين

المتصل : احنا مش هنعمل حاجه لو جبت اللي هنطلبه منك خلال 48 ساعه بعد كده لو اللي طلبناه موصلش هتعرف اخبار مش كويسه عن بنتك

باسم : وايه اللي انتوا عايزينه

المتصل : احنا عايزين ال 10 مليون جنيه اللي اخدتهم من المندوب الاجنبي عشان الصفقه بصراحه احنا شايفين ان الصفقه ديه كانت من حقنا وهتجيلنا لوحدك هنديك ورقه فيها بيع شركتك لينا من غير مقابل تمضيهالنا ومن غير اي اعتراض احنا بنعرفك بس عشان تبقي عامل حسابك

باسم : انتوا بتعملوا كده ليه ؟

المتصل : هتعرف لما تيجي واحذرك من انك تبلغ البوليس

وانهي الاتصال
جلس الاب حزينا منزلا رأسه لاسفل وحكا للعائله ما حدث

نادر : مفيش حل غير اننا نعمل اللي قولتلكم عليه
باسم : ازاي بس دول شكلهم مراقبينا ولو بلغنا البوليس هيعرفوا
نادر : احنا نروح لخالد بس وهو هيحلهالنا
باسم : خلاص نروح ونشوف ايه النظام

ظلت مروه مريضه حزينه في منزل رهف لتعتني بها ندي وذلك بأصرار من ندي ورهف

ورجعت شذي الي بيتها بشرط انهم اذا وصلوا لشئ يخبرونها وذهب باسم واحمد وحسن ونادر للضابط خالد

خالد : ايه الموضوع يا نادر
نادر : الموضوع كبير اوي

وحكا له نادر ما حدث

باسم : احنا مش عارفين نتصرف ازاي ؟!!
خالد : ممكن تديني الرقم الي كلموا حضرتك منه
باسم : اتفضل

اجري خالد عدة اتصالات وعرف ان الرقم الظاهر عندهم ليس له فائده فالمتصل بعد انهاء المكالمه مؤكدا تخلص من الرقم

خالد : افتكر انكم ممكن تعرفوا مين اللي عمل كده
احمد : احنا شاكين في حد كده
خالد : مين هو
باسم رجل الاعمال محمود الشاذلي ده اكتر واحد عدو ليا وكمان الانسان اللي بينافسني في شغلي ومن كام يوم جيه وهددني انه هيأذيني في اعز ما املك

خالد : طيب احنا هنبحث عنه ونعرف هل هو مختفي ولا بيمارس حياته العاديه

باسم : طيب ارجوك يا بني يا ريت الكلام ده يبقي بسرعه قبل 48 ساعه

خالد : فاهم طبعا

نادر : متشكر اوي يا خالد
خالد : علي ايه ده شغلي تقدروا حضارتكوا تتفضلوا وانا معاكوا بالتليفون علي طول

باسم : متشكرين اوي

ثم عادوا الي بيت رهف الام مروه بقلق وخوف ورعب

مروه : طمنوني ايه اللي حصل
قالوا لها ما حدث معهم عند الظابط خالد
مروه بانهيار : يا رب
رهف : انا مش عارفه هي راحت فين بجد مش قادره استحمل
احمد : اهدوا يا جماعه ان شاء الله خير

(خالد يتصل بنادر )

خالد : نادر انا عرفت ان محمود الشاذلي بقاله يوم غايب عن شغله وقدرت اعرف الاماكن اللي بيروحها
نادر : بجد يا خالد طيب ايه الاماكن ديه وفين ؟!!
خالد : بيته والمكان اللي بيسهر فيه ومكان بيروحه قليل اوي وده اكتر مكان انا شاكك فيه لاني عرفت انه مريب اوي في حته مقطوعه وعرفت احدد المكان ده فين

نادر : يبقي ممكن يكون هو لازم نروح
خالد : استني بس مينفعش الكلام في التليفون اديني العنوان وانا جايلك

وبالفعل وصل خالد وجلس مع نادر وباسم واحمد وحسن

حسن : طمنا يا خالد هنعمل ايه
خالد : انا دلوقتي عرفت المكان اللي قولتلكوا عليه ان محمود بيروحه قليل اوي وانه مكان مريب جدا بس لما نروح طبعا مش هنروح كلنا ولازم يبقي المكان محاصر من بعيد عشان لو عملوا اي حاجه خطر القوه تهجم وانا حطيت خطه كده قبل ما جيلكم زي ما قولتلكم مش هنروح كلنا

احمد : اومال هنروح ازاي
خالد : انا لازم اكون موجود طبعا اتفقوا مع بعض مين يجي معايا انا اعتقد ان احمد ونادر هما اللي يكونوا معايا يا جماعه عشان طبعا هما هيقدروا يتعاملوا مع اي حركات عنف

باسم : ايوه بس انا هبقي قلقان اوي
خالد : حاولوا بس تصبروا نفسكم ومحدش يتصل علينا
باسم : يابني ده الاتصال الوسيله الوحيده عشان نطمن
خالد : ارجوك يا حج انا عارف انا بعمل ايه احنا عايزين ننقذ ريمان مش اكتر
حسن : خلاص يا باسم استاذ خالد عارف هو هيعمل ايه
نادر : وانا مستعد
احمد : وانا كمان جاهز


وانتهت بذلك تلك الحلقه انتظروووووووني:007:

ريموووو 31-03-2013 01:46 AM

رد: يوميات رهف وريمان
 
شكرا
انتظر الباقىفج

yasmen ali 31-03-2013 04:00 PM

رد: يوميات رهف وريمان
 
مشكوووووووووورة ياقمر
منتظرة الباقي


زوزو 24 01-04-2013 01:05 PM

رد: يوميات رهف وريمان
 
حلو اوي .. بدأت الاثاارة ..
مستنياااك يا سكرة

عندما تعشق الشوكولاته 01-04-2013 05:57 PM

رد: يوميات رهف وريمان
 
الحلقه السادسه ( اكتشاف الحب )
اخذ الظابط خالد كلا من نادر واحمد في سيارته وذهبا اتجاه هذا المكان بعد اخبار القوه بمحاصرة المكان وفي الطريق نادر يتحدث الي نفسه

نادر : انا ليه حاسس ناحيتها بقلق كده حاسس اني نفسي اطمنها نفسي اقولها انا جايلك مع اني مكنتش بحبها ودايما كان بيني وبينها مشاكل واول ما دورنا عليها وملقينهاش حسيت ان قلبي واجعني يا تري في ايه

وعند ريمان
بعدما وصلت هذا المكان الغامض مازالت نائمه تلك الفتاه ربطوا يديها وتركوها في مكان بالكاد مظلم
وبعد ساعه
فاقت ريمان : استمرت بالصراخ بعد ان تذكرت ما حدث لها
وجاء احدهم
الشخص : اوعي تصرخي تاني عشان لو صرختي من هنا لبكره محدش هيسمعك
ريمان : انتوا عايزين ايه مني
الشخص : ماتخافيش يا حلوه احنا عايزين من ابوكي مش منك
ريمان : اوعوا تفكروا انكوا هتقدروا تعملوا حاجه انتوا اجبن مما يمكن
ضحك هذا الشخص وتركها ورحل
ظلت ريمان وحيده شاعره بالحزن ... لا تعلم لماذا جاء علي بالها نادر شعرت شعور غريب تجاهه كأنها تريد ان تقول له انقذني وقلقت علي والدتها ورهف ووالدها الحبيب واخوها

ريمان : يا ربي اعمل ايه بس انا تعبانه اووووي

وتبكي ريمان بحرقه شديده
وفي السياره كل منهم صامت تحدث خالد
خالد : يا جماعه لازم نكون مع بعض كلنا انا معايا الاسلحه اللي هتساعدنا علي الدفاع ما تتعملوش بتهور وركزوا

احمد : ربنا معانا
نادر : يا رب

وصلوا اخيرا المكان وتركوا السياره بعيدا وظلوا يتحركوا تجاه المكان من الداخل ببطء وبهدوء تام حتي شاهدوا اثنان من الرجال كبار الحجم
خالد : اكيد الاثنين دول واقفين قدام مكان ريمان عند الباب المقفول ده وطبعا اكيد ده محمود الشاذلي قاعد هو وجماعته دلوقتي انت يا نادر هتروح تضرب الاتنين اللي واقفين دول و انا واحمد هنتصرف تمام ولازم تاخد بالك يعني توجه الضربه علي غفله عشان ميحصلكش حاجه يلا

نادر : انا جاهز

ذهب نادر حيث الرجلان ثم احدث صوتا بزجاجه علي الارض كي يلفت انتباههم ثم ذهب احدهم ليعرف مصدر الصوت فضربه نادر علي رأسه وجاء الثاني من خلف نادر فمسكه بقوه لم يستطع نادر الافلات منه فهو اكبر من نادر بمقدار الضعف فطعنه نادر بقدمه ردله الرجل الضربه في وجهه فتألم نادر كثيرااا واخذ العصا من علي الارض وضرب هذا الرجل علي رأسه مرات عديده وجري نادر نحو غرفة ريمان ليجدها نائمه ظل يوقظ بها

نادر : ريمان يا ريمان فوقي
ريمان : نادر انت
نادر : ايوه ساعديني عشان نخرج من هنا

ثم سمعوا اصوات طلقات ناريه فقبض قلب ريمان

نادر بقلق : يا رب خير يا رب

ظلت تعلوا اصوات الطلقات وريمان تتسأل ونادر يخلصها من ربطها واخيرا تحررت ريمان واخذها نادر بيده وذهبا بهدوء الي خارج الغرفه لم يعرف نادر ان احد من ضربهم قد فاق فأخذ يضرب نادر بقوه وريمان تصرخ وتبكي وتعلوا اصوات طلقات النار ونادر ينزف دما فلا يستطيع المقاومه فقد ضعفت قوته تماما وقارب للاغماء وريمان تنظر بعيدا لتجد قوه قادمه لانقاذهم فتأخذ تلك القوه محمود الشاذلي ورجاله لمحاسبتهم وجاءت سيارة الاسعاف واخدت نادر واحمد وخالد وريمان وظلت ريمان تفيق بنادر داخل سيارة الاسعاف ووجدت اخيها احمد قد اصيب بذراعه والظابط خالد برأسه ولكن اصابة احمد وخالد سطحيه اما نادر ينزف كثيرا من كل مكان بجسده لم تعرف ريمان اتفرح لعودتها لاهلها ام تحزن علي حال نادر......وبعدها بقليل
صعقوا من الخبر ان نادر سوف يدخل غرفة العمليات ولكن احمد وخالد قد تطرت جروحهم وجلسوا ليرتاحوا قليلا وتبكي ريمان علي نادر الذي ضحي بحياته من اجلها ظلت تبكي بحرقه شديده لا تستطيع ان تفكر ولا تتكلم صامته باكيه وقد اخبر احمد الاهل جميعا بما حدث وجاءت والدة ريمان ووالدها والجميع جاءوا حتي والد نادر جاء فوالدته متوفيه وجاءت شذي اخته ورهف التي تهلل وجهها برؤية ريمان ثم احتضنا بعضهما بشوق ووالدة ريمان احتضنتها بقوه ورحبوا بها ورجع الحزن يسود المكان علي نادر الذي افتدي نفسه من اجل ريمان فتحدث ريمان نفسها


ريمان : ضحي من اجلي من كنت اعامله اسوأ معامله من كنت اعطيه كلمات سامه لم اعرف اني احبه هكذا حقا انا احبه فانا لم اعطيه فرصه ابدا ليعاملني برفق والان سوف تتغير معاملتي معك يا نااادر

انتهت الحلقه انتظرووووني

زوزو 24 01-04-2013 06:14 PM

رد: يوميات رهف وريمان
 
الحمد لله .. انا كنت خايفة على ريمان اوييي ..
بارت حلو .. بانتظار الجاااي ان شاء الله ..

عندما تعشق الشوكولاته 01-04-2013 06:19 PM

رد: يوميات رهف وريمان
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة زوزو 24 (المشاركة 1181385)
الحمد لله .. انا كنت خايفة على ريمان اوييي ..
بارت حلو .. بانتظار الجاااي ان شاء الله ..

ماشي حبيبتي انا بفكر انزل بارت كمان دلوقتي

yasmen ali 01-04-2013 06:48 PM

رد: يوميات رهف وريمان
 
قصة جميلة ومشوقة ياقمر
منتظرينك ياعسل


عندما تعشق الشوكولاته 01-04-2013 07:13 PM

رد: يوميات رهف وريمان
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الرقيقة ميمي (المشاركة 1181491)
قصة جميلة ومشوقة ياقمر
منتظرينك ياعسل


ربنا يخليكي حبيبتي

عندما تعشق الشوكولاته 02-04-2013 11:29 PM

رد: يوميات رهف وريمان
 
الحلقه السابعه ( الرجوع )

طال وجود نادر بغرفة العمليات لمدة 3 ساعات
خرج الطبيب لتجري ريمان عليه والجميع خلفها

الطبيب : الحمد لله قدرنا نوقف النزيف وحمد الله علي سلامته هيفوق كمان ساعتين اول ما يفوق هبلغكم

حمد الجميع ربهم وشكروووه
وشعرت ريمان بانها تلتقط انفاسها من جديد وظلت تنتظر فهي تريد ان تري حبيبها وتطمأن عليه بقلبها

جاء الطبيب قائلا : المريض بيردد لازم انقذها لازم يا ريت يا جماعه اللي قصده عليها تدخله

ريمان بلهفه : انا يا دكتور
الطبيب : طيب يا ريت تدخليله انتي الاول ده عشان نفسيته
ريمان : اكيد طبعا

تدخل ريمان الغرفه بهدوء وتجلس بجانب نادر صامته لانها وجدته شبه نائم ثم بكت علي حاله ف وجهه شاحب والجروح تملأ جسده شعرت تجاهه ولأول مره بالحنان فوضعت يدها حيث تلامس يده فانهمرت دموعها وانتابتها القشعريره ورأت عينا حبيبتها تفتح لتري الحياه ثانية

نادر : ريمان
ريمان : ايوه يا نادر
نادر : انتي كويسه
ريمان : المهم انت
نادر باستغراب مصطنع: انتي متأكده انك ريمان
تضحك ريمان لفهمها لما يرمي اليه نادر
ريمان: ايوه انا ريمان
نظر نادر في عينيها قائلا بتعب : كنت هموت لو كان حصلك حاجه
ريمان : انا اللي كنت هموت لما قالوا انك هتدخل العمليات كل ده جرالك بسببي
نادر : اوعي تقولي كده
ريمان تضحك : انا مش مصدقه انك انت نادر اللي كنت لسه متخانقه معاه من يوم بس
نادر : هههههه عندك حق
ريمان : ما محبه الا بعد عداوه

ضحك الطرفين بسعاده
ثم نظر نادر الي ريمان نظرة حب اخجلتها واظهرت حمار وجنتيها
ثم قالت ريمان : انا هروح اناديهم بقي كلهم نفسهم يطمنوا عليك
نادر : خليكي شويه
ريمان : خلاص كفايه عليك كده ولا ارجع ريمان بتاعةامبارح
يضحك نادر ويقول : لا والنبي اعوذ بالله

ضحكت ريمان وقامت لتنادي علي الاسرتين ليدخلوا جميعا ويرحبوا بنادر وتشكر مروه نادر وايضا باسم يشكره علي ما فعله لانقاذ ابنتهم واخيرا ذهب كل منهم لبيته بعد تفرق لمدة 3 ايام وسيناموا جميعا هادئين بعد نوم متقطع وقلق كبير

وفي الصباح التالي في غرفة ريمان

احمد : يا ريموو اصحي بقي
ريمان : ايه يا احمد انا بقالي يومين منمتش
احمد : اصل الواد نادر عازمنا بره احتفالا برجوعك يعني
ريمان بفرحه : بجد ؟!! ....... أأأأ ... ممم ماشي موافقه
احمد بنظره ذات معني : ايه مش كنتي عايزه تنامي
ريمان : خلاص بقي يا احمد اصلي كنت زهقانه
احمد : طيب قومي يلا عشان كمان ماما كلمت مامة رهف وهما جايين
ريمان : وااو ده هيبقي يوم جامد
احمد : طيب قومي بقي

وفي غرفة رهف
ندي : رورو يا رهف
رهف : نعم يا ماما
ندي : قومي يلا احمد عازمنا بره بمناسبة رجوع ريمان وبابا جاي معانا كلنا هنروح
رهف : ماشي يا ماما هقوم البس
ندي : اوكيه

ارتدت كلا من رهف وريمان ملابسهم وذهبوا حيث النادي وانتهي الترحيب بين الثلاث عائلات وزاد الحوار والتألف بينهم ونظرات الحب التي تخطف بين نادر وريمان واحمد ورهف ولكن رهف تخجل كثيرااا

وكلما تكلمت ريمان ونادر تهلل وجه الجميع فالاثنان دائا بينهما مشاكل وعلاقتهما متوتره اما الان فالاوضاع هادئه جدا وكل من حسن وباسم وعلي والد نادر استأذنوا ورجعوا لعملهم فالصدف كشفت انهم يعرفون بعض ومروه وندي طلبا الذهاب الي البيت فكل منهما متعب فظل احمد ورهف ونادر وريمان
اما شذي فقررت ان تذهب مع والدها فشعرت بشئ ما غير مريح لها

واحمد ورهف ونادر وريمان ذهبوا للمشي علي البحر قليلا ولاول مره يتكلم احمد مع رهف بمفردهم

احمد : رهف
رهف : نعم
احمد : انتي عمرك حبيتي قبل كده
رهف بخجل : بتسأل ليه
احمد : عادي سؤال يعني
رهف : مممممم لأ عمري ما حبيت
احمد : ممكن اعرف السبب
رهف : انا طول عمري مقتنعه بأن الحب في الثانويه ولا الاعداديه ولا اي سن صغير بيبقي غلط ولما دخلت الجامعه كنت متعلقه ببنوته كانت اخده حبي كله بيها مكنتش بفكر في اني احب ولد لانها كانت معوضاني عن كل حاجه كانت صحبتي من طفولتي بس لااسف مفيش حب بيدوم
احمد : لا متقوليش كده الناس مش زي بعضها
رهف : عرفت كده لما قابلت ريمان وعرفتها هي بجد الصديقه الصح يعني نغم اللي كانت صحبتي ديه كانت بتعمل حاجات غريبه واحنا صحاب وانا كنت بعدي وبفوت عشان بحبها لكن ريمان عمرها ما عملت حاجه زي كده معايا

احمد : يااه انتي بتحبي ريمان اوي كده
رهف : اكتر مما تتوقع
احمد : انا اتأكدت من كده لما تعبتي وقت ما ريمان اتخطفت
رهف بابتسامه : اصلها عوضتني عن كل حاجه وحشه عشتها
احمد : يعني عمرك ما حبيتي ولد يعني !!
رهف : لأ
احمد ممازحا : ومش بتفكري تحبي
رهف :هههههه الحاجات ديه مينفعش تفكر فيها بتجيلك غصب عنك
احمد : عندك حق
رهف : طب وانت
احمد : انا ايه
رهف : يعني عمرك حبيت
احمد : حبيت مره واحده بس
رهف : ولسه بتحبها
احمد : لا ما خلاص بقي الخاين مينفعش يتحب
رهف : اكيد من وقتها وانت قافل قلبك
احمد : انا كنت قافله بس هو اتفتح لوحده
رهف : يعني حبيت تاني
احمد : مممممم شكلي كده
رهف : وهي تعرف ؟
احمد : لسه مقولتلهاش اصل هي خجوله اوي وخجلها بيمنعني اتكلم بس بحسها بتحبني
رهف : لو انتي بتحبها بجد هتعرف هي بتحبك ولا لأ من عنيها
احمد : تفتكري
رهف : اكيد

ونسيب الحبيبين دول شويه

نادر بعد صمت وهما يجلسا علي البحر والهواء يلاعب وجنتيهم: ساكته ليه
ريمان : هقول ايه
نادر : طب اقول انا
ريمان بابتسامه : قول
نادر : عرفه يا ريمان لما دورنا عليكي وخلاص فقدنا الامل اننا نلاقيكي حسيت انقلبي واجعني اوي حسيت اني عايزك وقولت الواحد لما بتبقي الحاجه في ايده ومعاه مبيحسش بيها غير لما بتروح منه ولما انا واحمد وخالد كنا في العربيه ورايحين المكان اللي كنتي فيه كنت حاسس اني عايز اكلمك واقولك انا جايلك

ريمان بخجل : مين يصدق

نادر : حتي انا مكنتش مصدق نفسي
ريمان : طيب انت عارف ان انا لما فوقت اول واحد جه في بالي هو انت حتي انا استغربت المفروض يجي علي بالي ماما او رهف لكن نادر ازاي وحسيت اني عايزه اكلمك واقولك علي حالي واحكيلك عاللي انا فيه وبرضو مكنتش مصدقه نفسي لما كنت في العمليات وانا تعبانه عشانك كده طب ازاي
نادر : مش عارف طب تفتكري ده أخره ايه
ريمان : مش عرفه أخره ايه طيب
نادر : انا اللي بسألك
ريمان : مش عارفه بجد
نادر : مممممم طيب بما ان السنه الدراسيه قربت تخلص وداخلين عالصيف ايه رأيك نروح كلنا مصيف

ريمان بفرح : فكره جامده
نادر : خلاص تعالي نروح لرهف واحمد ونعرض عليهم الفكره
ريمان : انا حاسه بحاجه كده
نادر : ايه هي
ريمان : رهف صحبتي وبفهمها من عنيها واحمد اخويا وبرضو بفهمه
نادر : وانا كمان بفهم احمد
ريمان : يعني انت عارف انا حاسه بأيه
نادر : ايوه
ريمان : ممممممم حاسه انهم في توافق بينهم كده
نادر : اه وانا كمان حاسس كده
ريمان : طب يلا نروح

احمد ورهف يضحكان

نادر : ضحكونا معاكوا
احمد : دانت حشري اوي ياخي

فيضحك الجميع
نادر : بقولك ايه يا احمد بما ان الصيف داخل ايه رأيك نروح كلنا نصيف
احمد: والله فكره جامده
رهف : ناخد رأي الكبار الاول منعرفش ظروفهم
ريمان : صح يا رورو
نادر : لو عايزين نقنعهم هنقنعهم

ورجع كل منهم لمنزله وانهي كل منهم الامتحانات وحاولوا اقناع الكبار بموضوع المصيف فوافق الجميع بعد الحاح شديد

وجاء موعد الرحله والجميع مستعدون بفرح وعندما وصلوا كل اسره لها شاليه والثلاث عائلات بجوار بعضهم علي البحر مباشرة بمكان هادئ قطعه من الجنه لا يوجد احد غيرهم فهذه الرحله مخصوصه لهم فقط وعند وصولهم راحت رهف وريمان يجرون ويضحكون ويلعبون بالرمال حتي بدون تبديل ملابسهم فسيقضون اسبوعين بهذا المكان الرائع وكل من الامهات دخلوا لترتيب الملابس والطعام والرجال ذهبوا لاحضار اشياء بسيطه مثل الجبن واللبن والشاي ورهف وريمان يتمتعان باللعب والجري فحقا المكان جميل ليس به الا الشاليهات والرمال والبحر والهواء والمكان واسع ومريح
رهف وهي تجري : احنا اتجننا
وفجأه اتصدمت بأحدهم
احمد بنظره ظابط قبض علي لصوص : انتوا فعلا اتجننتوا
رهف بخجل : يا خبر

احمد يضحك من شكل رهف هذا : هههههه ايه يا رهف شوفتي عفريت
رهف صامته قد احرجت كثيرا

ريمان : ايه البواخه اللي انت فيها ديه
احمد : انتي مالك يا قرده

فضحك الجميع

والرجال الثلاثه يجلسون ويتكلمون في العمل ويستمتعون باللعب ببعض العاب الذكاء والتركيز مثل الشطرنج والامهات يستمتعان بالجلوس والنظر الي البحر في هدوء
اما الاحباء الاربعه يضحكون ويلعبون

وجلس الجميع عالرمال وقد حل الليل ونسائمه الهادئه التي تلاعب وجوه الاحبه لتطفي علي عيونهم لمعان الحب ماما يزيدهم جمالا وحبا

نادر : تيجو نلعب الصراحه
احمد : يلا
ريمان : واحنا ملناش رأي
رهف : عندك حق يا ريمو
احمد : كده كده هتلعبوا

وانتهت الحلقه


انتظرووووووووني يا رب البارت يعجبكم بس بما انكم متابعيني عايزه اسألكم شوية اسأله



1 _ ايه رأيكم في طريقتي في التعبير ؟!!
2_ مين اكتر شخصيه عجبتك ؟
3 _ القصه انا كاتبه منها جزئين وقربت اخلص الجزء الثاني عجباكم اكملها لاخر حلقه ؟ ولا انزل كام حلقه وخلاص ؟!!
4 _ ازاي تخيلتوا ابطال الروايه ؟!!




منتظره اجابتكم عشان هي مهمه اوي بالنسبالي

ريموووو 03-04-2013 12:20 AM

رد: يوميات رهف وريمان
 

1 _ ايه رأيكم في طريقتي في التعبير ؟!!

جميله جدا وممتعه

2_ مين اكتر شخصيه عجبتك ؟

أحمد بحسه شخصيه متفتحه


3 _ القصه انا كاتبه منها جزئين وقربت اخلص الجزء الثاني عجباكم اكملها لاخر حلقه ؟ ولا انزل كام حلقه وخلاص ؟!!

لا كمليها للاخر


4 _ ازاي تخيلتوا ابطال الروايه ؟!!

زى ما انتى وصفتيهم لنا



عندما تعشق الشوكولاته 03-04-2013 12:29 AM

رد: يوميات رهف وريمان
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ريموووو (المشاركة 1184611)

1 _ ايه رأيكم في طريقتي في التعبير ؟!!
جميله جدا وممتعه
2_ مين اكتر شخصيه عجبتك ؟
أحمد بحسه شخصيه متفتحه
3 _ القصه انا كاتبه منها جزئين وقربت اخلص الجزء الثاني عجباكم اكملها لاخر حلقه ؟ ولا انزل كام حلقه وخلاص ؟!!
لا كمليها للاخر
4 _ ازاي تخيلتوا ابطال الروايه ؟!!
زى ما انتى وصفتيهم لنا
:give_rose:

مييييييييرسي علي ردك واحترمت ارائك :give_rose:

زوزو 24 03-04-2013 08:19 PM

رد: يوميات رهف وريمان
 
1 _ ايه رأيكم في طريقتي في التعبير ؟!!
راائعة .. داخلة جو معاهم .. بالذات لما راحو الشاليه ..

2_ مين اكتر شخصيه عجبتك ؟
بصراحة كلهم .. بس ريمان جدعة .. حبيتها من شخصيتها

3 _ القصه انا كاتبه منها جزئين وقربت اخلص الجزء الثاني عجباكم اكملها لاخر حلقه ؟ ولا انزل كام حلقه وخلاص ؟!!
كمليها لغاية اخر نقطة .. اصلها عجباني جدا ..

4 _ ازاي تخيلتوا ابطال الروايه ؟!!
احمد : طويل .. شعره اسود .. عينه بني غامق ..
نادر : طول احمد .. شعره اصفر على بني .. عنيه برضو بني غامق ..
ريمان : عنيها عسلي .. اقصر من احمد و نادر .. شعرها طويل و اسود .. حسيتها محجبة ..
رهف : عنيها فاتحة .. عنيها متكحلة .. طول ريمان برضو .. شعرها اقصر من ريمان و بني فاتح .. و برضة متخيلاها محجبة ..



يلا بانتظار البارت الجااي .. على احر من الجمر

عندما تعشق الشوكولاته 03-04-2013 11:20 PM

رد: يوميات رهف وريمان
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة زوزو 24 (المشاركة 1186201)
1 _ ايه رأيكم في طريقتي في التعبير ؟!!
راائعة .. داخلة جو معاهم .. بالذات لما راحو الشاليه ..

2_ مين اكتر شخصيه عجبتك ؟
بصراحة كلهم .. بس ريمان جدعة .. حبيتها من شخصيتها
3 _ القصه انا كاتبه منها جزئين وقربت اخلص الجزء الثاني عجباكم اكملها لاخر حلقه ؟ ولا انزل كام حلقه وخلاص ؟!!
كمليها لغاية اخر نقطة .. اصلها عجباني جدا ..
4 _ ازاي تخيلتوا ابطال الروايه ؟!!
احمد : طويل .. شعره اسود .. عينه بني غامق ..
نادر : طول احمد .. شعره اصفر على بني .. عنيه برضو بني غامق ..
ريمان : عنيها عسلي .. اقصر من احمد و نادر .. شعرها طويل و اسود .. حسيتها محجبة ..
رهف : عنيها فاتحة .. عنيها متكحلة .. طول ريمان برضو .. شعرها اقصر من ريمان و بني فاتح .. و برضة متخيلاها محجبة ..

يلا بانتظار البارت الجااي .. على احر من الجمر


مشكوووووووووره علي ردك يا جميل وبأذن الله هنزل البارت الجديد :kiss3:


الساعة الآن 06:55 AM