عدلات

عدلات (https://adlat.net/index.php)
-   أقلام عدلات الذهبية (https://adlat.net/forumdisplay.php?f=103)
-   -   رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى (https://adlat.net/showthread.php?t=288163)

بياض الثلج 18-06-2016 01:36 AM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
جميله اوى يلا كملى متشوقين

وِجَـعَ ـ قَلَبّـ..❤ 18-06-2016 01:37 AM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
رووووووووعة تسلم ايديكِ حبيبتي
حلوة اوي

بنوتة عسولة 654 18-06-2016 02:52 AM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
روعة ياقلبي ايه الابداع ده كله!!!
منتظرة الباقى على احر من الجمر

hadeel tarek 18-06-2016 03:06 AM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
البارت والأحداث حلوة أويي
تسلم إيدك
متتأخريش علينا

نور تقي 18-06-2016 06:13 AM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
روعه تسلم ايدك

خديجة فى قلبى 18-06-2016 12:09 PM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
جميله اوووى كملى

اميرة الحلوين يويو 18-06-2016 02:07 PM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
قمة الابداع والله

محبه الحياة 18-06-2016 04:13 PM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
روووووووعة هذه الحلقة من الرواية
استمري غاليتي

محبه الحياة 18-06-2016 04:20 PM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
رووووووووعه
بارك الله فيك
موفقة:)

محبه الحياة 18-06-2016 04:22 PM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
الحلقة في قمة الروعة
شكرا لك

والبسمة؛مصرية 18-06-2016 05:49 PM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
سلمت أناملك .. :0451:
وليكى منى أحلى تقييم .

والبسمة؛مصرية 18-06-2016 06:11 PM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
مش عارفة اديكى تقييم حاليًا :14:

عاشقة كتاب ربي 18-06-2016 06:20 PM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
حلوة اوي كملي مستنياكي

زهرة الوادى 2 18-06-2016 10:46 PM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 

جويريه 19-06-2016 07:31 AM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
روووووعه ياقمر
تسلم ايدك وف انتظارك بشوق

دوما لك الحمد 19-06-2016 11:26 AM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
https://upload.3dlat.com/uploads/3dl...f239be85e1.gif

عاشقة الجيش 20-06-2016 04:08 AM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
روعه ياقلبى
كملى
https://adlat.net/images/smilies/new2013/22.gif

نسمة الياسمين 20-06-2016 05:03 PM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
اختي الغالية روايتك كثيرررر حلوة ربنا يزيد ويبارك كملي مشوارك يا غالية ولكي توفيق

NoUr♥ 20-06-2016 09:27 PM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
حـلووه اووى ♥

وغارت الحوراء 22-06-2016 01:40 AM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
جمييله اوى
مستنياكى

Noor ALrhman 24-06-2016 10:56 PM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
جميلة يس الباقي فين

ربي رضاك والجنة 25-06-2016 04:17 AM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
الحلقة السابعة عشر
"مراد" بدهشة : هي فاقت؟
أومأت "إيمان" برأسها بصمت
تنهد "مراد" برحة ثم أخرج هاتفه من جيب بنطاله وبعث "لأهم" رسالة يقول فيها
" الحمدلله ربي بيحبني ! ... "قمر" فاقت وماماتتش"
وبعد دقائق أتاه رد "أدهم" " ههههههههه .. الحمدلله"
رأى "مراد" رد "أدهم" و هو يبتسم ثم وضع هاتفه في جيب بنطاله ونقل نظره الي "سما" التي خرجت من غرفة "قمر" لتجلس مع "إيمان"
تنحنح "مراد" ثم قال بتساؤل مٌجهاً حديثه "لسما" : والدك لسه جوه مش كده
أومأ "سما" رأسها قائلة : ايوة معها فى الاوضة .. صمتت قليلاً ثم أكملت بجدية : لو حابب تدخله أتفضل
أومأ رأسه قائلاً بتساؤل : هي اهنو اوضة
أشارت له الي الغرفة التي توجد بها "قمر"
تنهد "مراد" تنهيدة طويلة ثم اتجه الي الباب وطرق عليه برفق
سمع صوت "حسين" يأذن له بالدخول ففتح الباب ببطئ
نظر له "حسين" مبتسماً ثم قال بجدية : اتفضل يابني
دخل "مراد" الغرفة و اول ماوقعت عينه عليه كانت "قمر" نظر لها بشفقة ثم قال بحنان : أخبارك ايه دلؤتى
"قمر" بصوت متعب : الحمدلله كويسة
"مراد" بنفس اللهجة : طيب حاسة بأيه
"قمر" : انا حاسة بجسمي كله وعارفة احركه الا رجلي مش عارفة ليه
نظر لها "مراد" بصدمه ولم يعرف بماذا يُجيبها
أنقذه "حسين" بقوله الجاد : معلش يا حببتى حتلاقيه من آثر البنج ولا حاجة
أومأت "قمر" رآسها قائلة : انا بردو بقول كده
"مراد" بإسف : انا بجد مش عارف اقولك ايه .. كل الى حصلك ده بسببي
"قمر" وهي تحاول ان تبستم : مافيش حاجة تتأسف عليها .. انا بردو اعتبر السبب فى الى حصلي ده مش انت لوحدك
أبتسم "مراد" قائلاً بجدية : ربنا يشفيكي وتطلعى من هنا بالسلامة
أبتسمت وهي تقول بخفوت : يارب
بعد لحظات قليلة سمعوا طرقات على الباب وبعدها دخول الطبيب المختص لعلاج حالة "قمر"
نقل نظرهم بين "حسين" و "مراد" و"قمر"
ثم تعلقت انظاره "بقمر" وقال بإبتسامة : ازيك يا "قمر" اخبارك ايه النهاردة
أومأت رأسها وهي تقول بتعب : الحمدلله يادكتور كويسة
الطبيب بتساؤل : طيب ورجلك ؟ حاسة بيها
هزت رأسها بالنفي ثم قالت : لاء مش حاسة بيها خالص
زم الطبيب شفتيه ثم قال بجدية : إن شاء الله حتبقي كويسة متخفيش
ثم نظر الي "حسين" قائلاً : ممكن ثوانى يا أستاذ "حسين"
قبل أن يرد أو يتحرك "حسين"
هب "مراد" واقفاً وهو يقول بجدية : طيب انا حطلع بره عشان عايز اعمل تليفون مهم
أومأ "حسين" رأسه ثم قال بطيبة : ماشي يابني برحتك
خرج "مراد" يتبعه الطبيب و"حسين"
وقف "حسين" مع الطبيب في ركن فى آخر الممر ثم تنهد بضيق
نظر له "حسين" بخوف ثم قال بقلق : خير يا دكتور في ايه
نظر له بضيق ثم قال بأسى : بنتك يا استاذ "حسين" ... صمت ولم يكمل
"حسين" بإستغراب : خير يادكتور في ايه
الطبيب بضيق : بنت حضرتك مش حتقدر تمشي علي رجليها تانى .. إلا لو عملت عملية
أتسعت عيناه من الصدمة وشعر أنه لا يقوي على فعل شئ
نظر له بصدمة ثم قال وهو يحاول ان يتكلم : يعني ايه .. يعني بنتى مش حتمشي تانى على رجليها
هز رأسه بالنفي قائلا : للأسف لاء .. بس لو عملت العملية ديه حتمشي زى الاول واحسن كمان
"حسين" بحزن شديد : يارب .. ثم أكمل بخفوت : حقولها ازاى بس
ربت الطبيب على كتفه ثم تركه وذهب
تركه الطبيب لتأتى له "سما" قائلة بتساؤل : في ايه يابابا .. الدكتور كان بيقولك ايه
أخذها فى أحضانه وهو يحاول ان يكتم دموعه قائلاً بحزن شديد : "قمر" مش حتقدر تمشي على رجليها تاني
أبتعدت عن أحضانه وهي تشعر بالصدمة قالت بدهشة : ازاى .. انت بتتكلم بجد يابابا
"حسين" بحزن : ايوة يابنتى الدكتور لسه قايلي كده .. انا مش عارف حقولهالها ازاى ديه
"سما" بحزن : ياحببتى يا "قمر" .. ثم أردفت بغضب وهي تبكي : منك لله يا الي اسمك "مراد" انت .. انت السبب في كل ده
"حسين" بحزم : خلاص يا "سما" قولتلك كانت غلطة اختك بردو
أستغفرت ربها ثم قالت بخفوت : يارب هونها عليها يارب
ربتت على كتفها بحنان قائلاً : روحي انتي يابنتى أمك زمانها شكت ان في حاجه .. صمت قليلا ثم أكمل : وانا حدخل أحاول أفهم "قمر"
تنهدت بضيق ثم قالت بتساؤل : ماما لو سألتني اقولها ايه
"حسين" بجدية : حتقوليلها الحقيقة حتعملي ايه يعني .. قولنلها ماقولنلهاش حتعرف بس تعرف دلؤتى وتبقي زعلانة وفي الاخر تاخد على الوضع احسن من انها تزعل بسبب حالتها وتزعل مننا اننا مقولنلهاش
أومأت رأسها بتفهم قائلاً عندك حق يابابا .. ربنا يصبرنا كلنا .. ويقويكي يا "قمر" على محنتك
"حسين" بخفوت : أمين .. ثم اكمل بجدية : يلا ياحببتى روحي ريحي شوية
أومأت رأسها ثم أحتضنته قائلة : ان شاء الله محنة وحتعدي يابابا
ربت علي كتفها بحنان قائل : ان شاء الله ياحببتى
تركته ثم اتجهت الي سيارتها وكلا منهم شارد فى عالم اخر
---------
الحلقة الاولى
الحلقة الثانية
الحلقة الثالثة
الحلقة الرابعة
الحلقة الخامسة
الحلقة السادسة
الحلقة السابعة
الحلقة الثامنة
الحلقة التاسعه
الحلقة العاشرة
الحلقة الحادية عشر
الحلقة الثانية عشر
الحلقة الثالثة عشر
الحلقة الرابعة عشر
الحلقة الخامسة عشر
الحلقة السادسة عشر


وغارت الحوراء 25-06-2016 06:44 AM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
جميله أووى
مستنياكي =))

نور تقي 25-06-2016 06:46 AM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
جميله قوي

hadeel tarek 25-06-2016 06:47 AM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
رووووعة البارت
تسلم إيدك يا مبدعتنا
بانتظارك

ميمى دودو 25-06-2016 07:06 AM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
ممتاز

NoUr♥ 25-06-2016 08:53 AM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
ممـتااز يـ حبـى ♥

جويريه 25-06-2016 10:54 AM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
رووووعهه ياقمر
ف انتظار الاجزاء القادمه

زاهرة الياياسمين 25-06-2016 12:19 PM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
جميلة تسلم الايدى

صِمْتي جوîبي 25-06-2016 12:51 PM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
مشكوورة حبيبتي

صِمْتي جوîبي 25-06-2016 12:53 PM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
سلمن مناك

ام مالك وميرنا 25-06-2016 01:31 PM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
جميل ياعسولة

رحيق العفة 25-06-2016 01:42 PM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
جميل جدا
تسلمي


عاشقة كتاب ربي 25-06-2016 01:46 PM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
يعطيك العافية

محبه الحياة 26-06-2016 12:42 AM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
السلام عليكم

حلقة جميلة
شكرا لك
واصلي الابداع
رمضان مبارك
مع السلامة

عاشقة الجيش 27-06-2016 12:05 AM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
روووووووعة

ربي رضاك والجنة 27-06-2016 06:43 AM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
الحلقة الثامنة عشر
أومأت رأسها ثم أحتضنته قائلة : ان شاء الله محنة وحتعدي يابابا
ربت علي كتفها بحنان قائل : ان شاء الله ياحببتى
تركته ثم اتجهت الي سيارتها وكلا منهم شارد فى عالم اخر
***-
ذهبت "سما" الي منزلها وهي تفكر فى ردة فعل والدتها حين تعلم بحادث "قمر"
دخلت مسرعة وهي تدعي الله إن لا تراها والدتها
ولكن لم يحدث كما تمنت .. سمعت صوت والدتها القلق وهي تنادي عليها
نظرت لها "سما" وهي تحاول ان ترسم ابتسامة حتي ولو كانت صغيرة على شفتيها ولكن فشلت
نظرت لها "هدي" بخوف ثم قالت بقلق : كنتٍ فين كل ده يا "سما" ثم أخذت تتمعن فيها وهي تقول : و
"قمر" فين
نظرت لها "سما" بدموع ثم قالت بصوت باكي : "قمر" عملت حادثة ياماما
نظرت لها "هدي" بصدمة ثم اقتربت منها قائلا بخضه : ايه الى انتي بتقوليه ده .. حصل ازاى ده
قصت لها "سما" كل ماحدث وهي تحاول ان تتماسك امامها
اما "هدى" كانت تستمع لها ودموعها تنزل فى صمت وفمها متسع من الدهشة
وفجأة تركتها "هدي" واتجهت مسرعة الي غرفتها و"سما" تلحقها وهي تقول بقلق : ياماما رايحة فين .. ياماما اهدي بس
لم تجيبها "هدى" بل شُرعت فى تبديل ملابسها
نظرت لها "سما" بحزن على حالتها ثم قالت بتساؤل : حتروحي فين بس الوقت ده
نظرت لها "هدي" بغضب ثم قالت بإنفعال : رايحة لبنتي حكون رايحة فين يعني
اقترب منها "سما" ثم قالت بهدوء كي تهدأ والدتها : ياماما وجودك معاها ملوش لازم دلؤتى .. حتروحي تعملي ايه بقي
"هدى" بحزن : حروح اواسيها .. اكيد الخبر ده مش حيبقي سهل عليها
ربتت "سما" على كتفاها ثم قالت بجدية : ياحببتي بابا موجود وهو حيقدر يفهمها بهدوء .. ثم أردفت بمزاح : وبعدين انتي ياهدهد لو روحتي هناك حتوهميها اكتر مش حتواسيها
ضربتها بخفة على كتفها ثم قالت بعتاب : وده وقت هزار برضو
أحتنضنتها "سما" ثم قالت بجدية : خير ان شاء الله ياحببتى .. اهدى انتى كده وبكره ان شاء الله يبقي نروحلها
***-
كانت شاردة تنظر الي سقف الغرفة التى بها وتفكر في نفسها وفيما حدث لها
أفاقت من شرودها على صوت الباب وهو يُفتح ومن ثم دخول والدها
جلس بجانبها على طرف السرير فإبتسمت له قائلا بتساؤل : الدكتور كان عايزك فى ايه يابابا
نظر لها وهو لا يعرف ماذا يقول
ربتت "قمر" على يده ثم قالت بتساؤل : يابابا الدكتور قال لحضرتك ايه
تنهد "حسين" بقلة حيلة ثم سألها بطيبة : لسه مش حاسة برجلك ياحببتي؟
هزت رأسها بالنفي قائلة بحزن : لا مش حاسه بيها
تنهد "حسين" بضيق ثم قال بطيبة : طبعا ياحببتى انتى عارفة ان " الله اذا احب عبدأ ابتلاه "
أومأت "قمر" رأسها في صمت فأكمل "حسين" قائلاً : وربنا بيحبك يا "قمر" عشان كده حابب يبتليكي
ظلت تنظر له بصمت ولم تصدر منها اي ردة فعل منها
تنهد "حسين" تنهيدة طويلة ثم قال بضيق : ربنا حطك فى امتحان ياحببتي .. صمت قليل ثم اكمل بصوت متقطع : والامتحان هو انك مش حتقدر تمشي على رجلك تانى
نظرت له "قمر" بصدمة وهي لا تصدق ماتسمع ثم أسندت ضهرها الي وساده السرير التي تجلس عليه وأخذت تبكي بصمت
نظر لها "حسين" بألم ثم قال بحزن : يابنتي متعمليش كده فى نفسك .. ده قضاء وقدر ياحببتى
ظلت تبكي بشدة فأخذه "حسين" فى أحضانه وهو يربت عليها كي تهدأ وهو يقول لها : اومال لو مكنتيش واحدة عارفة ربنا يابنتى كنتي عملتى ايه
"قمر" ببكاء : طيب يابابا حضرتك عايزنى اعمل ايه .. أفرح يعني
ربتت "حسين" على كتفها قائلاً : لآ ياحببتى مش عايزك تفرحي بس فى نفس الوقت مش عايزك تزعلي .. اكيد الي حصلك ده وراه خير .. ثم أردفت بجدية : وبعدين الدكتور قالي انك حترجعي تمشي تانى بس لو عملتي عملية
"قمر" : لا مش حعمل حاجة .. انا بكره العمليات وبكره الدكاترة .. انا مش حعمل عمليات تاني
ربت "حسين" علي كتفها بحنان فهو يعلم انها تثرثر بهذا الكلام بسبب صدمتها ليس اكثر
"حسين" بطيبة : طيب ياحببتى الي عيزاه حيتعمل
أبتعدت "قمر" عنه ثم قالت بتعب : انا حريح شوية عشان بجد دماغي حتنفجر من الصداع
ربت "حسين" على كتفها ثم غادر الغرفة تاركاً إياها شاردة فى عالم اخر
خرج "حسين" من الغرفة ليجد "مراد" جالس يعبث فى هاتفه بشرود
أفاق من شروده حين ربت "حسين" على كتفه قائلاً بحنية : قوم روح يابنى .. انت شكلك مرهق اوى
هب "مراد" واقفاً أحتراماً له ثم قال بجدية : لا ولا مرهق ولا حاجة .. ثم أردف بتساؤل : هو الدكتور قال لحضرتك ايه علي "قمر"
تنهد "حسين" بضيق قائلا : مش حتقدر تمشي تانى علي رجليها الا لو عملت عملية
نظرت له "مراد" بصدمة ثم قال بحزن : لا حول ولا قوة الا بالله .. وهي عملت ايه لما عرفت
"حسين" بضيق : اتصدمت طبعا
"مراد" بخفوت : لا حول ولا قوة الا بالله
"حسين" بجدية : اسمعني بس يابني وقوم انت روح
"مراد"بإعتراض : لا انا حفضل قاعد مع حضرتك .. مش حسيبك لوحدك
ربت "حسين" على كتفه قائلا بطيبة : ربنا يحفظك يابني
أبتسم "مراد" لطيبته بصمت
***-
مر عليهم اليل سريعاً وهم مستيقظين
"حسين" بين الحين والاخر يدخل الغرفة ليطمئن على إبنته
بينما "مراد" كان يحاول ان ينهي اعماله عبر هاتفه
***-
فى الصباح الباكر ذهبت "هدي" بصحبة "سما" الي المشفي
كانت "هدي" تشعر بغضب الشديد من "حسين" عندما رأته
لانه اخفى عليها خبر حادث "قمر"
ولكن سرعان ما اختفي غضبها عندما رآت "قمر"
أحتضنتها بقوة وهي تقول ببكاء : ياحببتي الف مليون سلامة .. الاهي انا ولا انتى
"قمر" بتعب : بعد الشر عليكي .. لا انا ولا انتى
"هدي" بعتاب : كده .. كده يا "قمر" اكون انا اخر من يعلم بإنك عملتى حادثة
"قمر" بصوت متعب : والله ياماما انا كنت مفكراهم قلولك وحضرتك كنتي حتيجي الصبح عشان كده مقولتش لحد يقولك
"هدى" بضيق : ماهو للأسف اختك مقلتليش غير لما رجعت فى نص الليل ومرضتش انها تخليني اجيلك .. مع انه كان على عيني
ربتت "قمر" على كتفاها قائلة بطيبة : خلاص يا ماما ولا يهمك
آخذوا يتحدثون عن ماذا ستفعله "قمر" بخصوص قدميها و هل ستوافق علي العملية ام لا
حتي قطع حديثهم طرقات على الباب ومن ثم دخول الطبيب
---------
الحلقة الاولى
الحلقة الثانية
الحلقة الثالثة
الحلقة الرابعة
الحلقة الخامسة
الحلقة السادسة
الحلقة السابعة
الحلقة الثامنة
الحلقة التاسعه
الحلقة العاشرة
الحلقة الحادية عشر
الحلقة الثانية عشر
الحلقة الثالثة عشر
الحلقة الرابعة عشر
الحلقة الخامسة عشر
الحلقة السادسة عشر
الحلقة السابعة عشر

جويريه 27-06-2016 10:22 AM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
روووووعه ياقمر
كملي بسرعه لاني مستمتعه بالاحداث

NoUr♥ 27-06-2016 01:18 PM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
جميـله يـ حبـى ♥

عاشقة كتاب ربي 27-06-2016 02:57 PM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
روعة حبي
مبدعة كالعادة

عاشقة كتاب ربي 27-06-2016 02:59 PM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
روعة كملي

Wa Fa 27-06-2016 04:31 PM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
روووعة

مونه الامورة 27-06-2016 06:47 PM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
تسلم ايدك ياعسلية

hadeel tarek 27-06-2016 07:48 PM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
جميييل جداً
تسلمي ي قمر
كملي بسرعة بقا :p

رحيق العفة 27-06-2016 08:21 PM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
ما شاء الله عليك ياقمر
روعة


محبه الحياة 27-06-2016 09:38 PM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
https://www.sherv.net/cm/emo/funny/1/pikachu.gif
رووووووووووعه
شكرا لك
https://cartoonarabi.com/smiles/sun-flower.gif
بصراحة حزنت على قمر :(
ترى هل ستعود كما كانت ؟
https://cartoonarabi.com/smiles/t099.gif
الأحداث مشوقة منتظرينك في الحلقة الي بعدها لا تتأخري ^-^
https://cartoonarabi.com/smiles/smileys_17.gif
بالتوفيق
https://cbox.ws/smilies/1/heart.gif
رمضان مبارك:)
مع السلامة ...


للجنة اسعى❤ 28-06-2016 12:38 PM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
تسلم اديك

ام مالك وميرنا 29-06-2016 04:46 AM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
مستنين الباقى ياجميل

ربي رضاك والجنة 30-06-2016 05:49 PM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
الحلقة التاسعة عشر
ربتت "قمر" على كتفاها قائلة بطيبة : خلاص يا ماما ولا يهمك
آخذوا يتحدثون عن ماذا ستفعله "قمر" بخصوص قدميها و هل ستوافق علي العملية ام لا
قطع حديثهم طرقات على الباب ومن ثم دخول الطبيب
ألقى عليهم السلام ثم وجه نظر الى "قمر" قائلاً بتساؤل : اخبارك ايه يا "قمر"
"قمر" بجدية : الحمدلله يادكتور احسن من الاول
الطبيب بجدية : انا عارف ان خبر رجلك ده مكنش سهل عليكي .. بس فكرة انك متعمليش العملية فديه فكرة مش صح ولو فعلا معملتيش العملية حتندمي فى الاخر
"قمر" بعدم اهتمام : ربنا يسهل يادكتور .. لما اخرج من هنا يمكن اغير رأيي
الطبيب : وهو ده الي انا عايزه فعلا .. عموما انتي فاضلك كام يوم وتخرجى من هنا
"قمر" بحماس : كام يوم الى هما قد ايه يعني
الطبيب بجدية : أسبوع .. بس ياريت تاخدي الدوا في معاده عشان لو حصل غير كده حتقعدي هنا فترة اطول
قالت بخفوت : إن شاء الله
مر الاسبوع الذي حدده الطبيب سريعا
كانت تشعر بالسعاده تغمر كل عضو فى جسمها وأخيرا سوف تخرج من هذا السجن الابيض التي تجلس به
نزل "حسين" الي الحسابات ليدفع مصاريف المشفي
ولكنه تفاجئ عندما عرف من موظفة الاستقبال انها مدفوعة
اخذ يفكر ويخمن .. من الذي دفع المصاريف؟
صعد مجدداً الي غرفة "قمر" ثم قال لها بضيق : مش عارف مين الي دفع فاتورة المستشفي
نظر "قمر" له بدهشة ثم قالت بتساؤل : يمكن "مراد" هو الى دفعها
ظل يفكر ثم قال لها بتساؤل : وهو ليه يعمل كده
"قمر" بعدم علم : الله اعلم
"حسين" بجدية : بس والله إنسان زوق جدا
أبتسمت "قمر" ولم تعلق
فسألها والدها : انتي تعرفي رقمه يابنتى
فكرت قليلا ثم قالت بتذكر : تقريبا كان سايب رقمه فى الشركه
"حسين" بجدية : ماشي ياحببتى .. اهم حاجة دلؤتى يلا نروح البيت عشان عارف انك اتخنقتي من المكان ده
أومأت له رأسها فساعدها على ركوب الكرسي المتحرك
أخذت تصبر نفسها على حالتها الجديدة وهي تقول بخفوت : الحمدلله مهما حصلي برضو الحمدلله .. كله قضاء وقدر
وصلت الي بيتها اخيرا وهي تشعر بالاشتياق الشديد له
أستقبلتها والدتها وأختها وجميع الخادمات وعلي ألسنتهم عبارة واحدة " حمدلله على السلامة ياحببتي .. البيت نور"
كانت تبتسم مجاملة لهم ثم قالت بهمس "لسما" : انا عايزة اطلع اوضتي عشان اريح شوية
أومأت"سما" رأسها ثم وضعت يديها على مقابض كرسي "قمر" و سارت بها الي غرفتها
ساعدتها "سما" على النوم فى سريرها ثم جلست علي طرف سريرها وقالت لها بحنان : برضو يا "قمر" مش حتعملي العملية
"قمر" ببرود : تانى يا "سما" تانى .. انا مش عايزة اتكلم فى الموضوع ده
"سما" بسرعة : خلاص ياحببتى الى يريحك
أبتسمت لها "قمر" ثم قالت بجدية : "سما" ممكن تنزلى تناديلي بابا .. عايزة اكلمه فى حاجة
أومأت "سما" رأسها قائلة : حاضر ياحببتى
ثم تركتها ونزلت لتخبر والدها بإن "قمر" تحتاجه
ثم توجهت الي غرفتها لتترك "قمر" مع والدهم لوحدها
بعد دقائق قليلاً طرق "حسين" الباب علي "قمر" ثم دخل بسرعة
جلس على طرف سريرها ثم قال بجدية : خير ياحببتى .. "سما" قالتلي انك عيزانى
تنهدت ثم قالت بصوت متقطع : بابا لو سمحت .. انا كنت حابة اقولك حاجة
نظر لها بإستغراب ولم يعلق
فأكملت قائلة : انا عايزة اعيش حياتي عادي .. عايزة اعشها كان مفيش حاجة حصلتلي
"حسين" بجدية : حقك طبعا .. بس انتي قصدك ايه يعني
"قمر" : يعني يابابا .. عايزة انزل الشغل عادى
نظر لها بدهشة ثم قال بإستغراب : عايزة تنزلى الشغل ازاى بحالتك ديه .. انتى مبقتيش زى الاول يا "قمر" .. وضعك اختلف انتى دلؤتى بقيتي قاعدة على كرسي متحرك .. ثم أردف بتساؤل : حتنزلى تشتغلي ازاى بقي
شعرت بألم كلماته فلم تعلق
شعر "حسين" بثقل كلماته فربت علي يدها قائلة بجدية : انا مش قصدي ياحببتى اقولك كده .. بس الي عايز اوصلهولك انك مش حتعرفي تنزلى تشتغلي وانتى كده
"قمر" بإلم : خلاص يابابا فهمت قصد حضرتك
تنهد بضيق ثم قال بنفاذ صبر : خلاص يا "قمر" حفكر فى موضوعك ده .. بس لو وفقت يبقي في بشرط
نظرت له بحماس فأكمل بجدية : السواق حيوديكي الشركة و حياخدك منها
"قمر" بضيق : يابابا ماحضرتك عارف اني مش بحب اركب مع السواق بحب اروح برحتي وارجع برحتي
"حسين" بصرامه : يبقي خلاص مفيش مرواح الشركة
"قمر" بسرعة : خلاص يابابا موافقة .. السواق حيوديني وحيجبني
أبتسم ثم قال بتساؤل : بس عايزة تروحي الشركة ليه؟
"قمر" : عشان عايزة احسن ان مفيش حاجة حصلتلي .. عايزة احس اني واحدة عاديه مجرلهاش حاجة .. ثم أردفت بسخرية : اما لو فضلت قاعدة في البيت حيفضلوا يحسسونى انى فعلا عاجزة وطبعا حضرتك عارف كلمهم ياحببتى يابنتى .. الاهي انا ولا انتى .. الكلام الي يعصب الواحد ده
ضحك ثم ربت علي يديها قائلا بإبتسامة : خلاص ياحببتى اعملي الي يعجبك
قبل رأسها ثم قال بجدية : نامي شوية يا بنتي
ثم تركها وخرج من الغرفة
ظلت تفكر فيما ستفعله حتي غلبها النوم فراحت في نوم عميق

الحلقة الاولى
الحلقة الثانية
الحلقة الثالثة
الحلقة الرابعة
الحلقة الخامسة
الحلقة السادسة
الحلقة السابعة
الحلقة الثامنة
الحلقة التاسعه
الحلقة العاشرة
الحلقة الحادية عشر
الحلقة الثانية عشر
الحلقة الثالثة عشر
الحلقة الرابعة عشر
الحلقة الخامسة عشر
الحلقة السادسة عشر
الحلقة السابعة عشر
الحلقة الثامنة عشر

غايتي الجنة 30-06-2016 06:08 PM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
https://upload.3dlat.com/uploads/3dl...4d932b3a71.jpg

Do★do 30-06-2016 06:20 PM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
تسلمي يا قمر

وغارت الحوراء 30-06-2016 06:45 PM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
جميله اووى
بانتظارك

عاشقة كتاب ربي 30-06-2016 07:21 PM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
موضوع مميز
كملي يا قطة

محبه الحياة 30-06-2016 07:54 PM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
روعه
انت كاتبة مبدعة♥
الى الأمام
موفقة
رمضان مبارك :)
مع السلامة ...

hadeel tarek 30-06-2016 09:56 PM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
جميييييلة أوي
تسلم إيدك
متطوليش عليناا

ام مالك وميرنا 30-06-2016 10:31 PM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
جميل ياقمر

نسمة الياسمين 01-07-2016 03:59 AM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
موضوعك رائع ومبدع ومميز وكل مرة بتفاجئنى بيشي جديد كميلي بهذا المستوى وربنا يوفيق حبيبتي الغالية ولكي تقييم

مونه الامورة 03-07-2016 03:16 PM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
جمييلة تسلم ايدك

ربي رضاك والجنة 07-07-2016 02:32 AM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
الحلقة العشرون
ضحك ثم ربت علي يديها قائلا بإبتسامة : خلاص ياحببتى اعملي الي يعجبك
قبل رأسها ثم قال بجدية : نامي شوية يا بنتي
ثم تركها وخرج من الغرفة
ظلت تفكر فيما ستفعله حتي غلبها النوم فراحت في نوم عميق
ظلت نائمة لم يشئ أحد إن يٌقظها
***-
ظلت نائمة حتي اليوم الثاني
اتسيقظت من نومها وهي تشعر بالكسل
نظرت الي المٌنبه الذي بجانبها
فوجدت الساعه العاشر الا خمس دقائق
تنهدت بضيق وحزن فقد فاتتها صلاة الفجر
التى كانت تحتاجها بشدة لتدعي فيها الله ان يصبرها علي حالتها
سحبت كرسيها المتحرك ثم حاولت ان تجلس عليه ولكنها فشلت
فقالت بصوت عالي نسبياً : "سما" .. "سماا"
سمعتها "سما" فتوجهت ال غرفتها
وعندما رأت الكرسي بجانب سريرها فهمت ماذا تريد منها
فقالت بجدية : كنت لسه حاجي اشوفك صحيتي ولا لاء
"قمر" بحزن : معلش يا "سما" حتعبك معايا الايام ديه
"سما" بحنان : اتبعيني برحتك ياقلبي .. ولا يهمك حاجة
عندما اقتربت منها "سما" لتجلسها علي الكرسي
تفأجت "بقمر" ترتمى بين أحضانها لتحتضنها بشدة
ربتت "سما" على كتفها بصمت
أبتعد عنها "قمر" قليلاً قائلة بشكر : ربنا يخليكى ليا يارب
نظرت لها "سما" بحنان ثم قالت بطيبة : ويخليكي ليا ياحببتى
"قمر" بتساؤل : هو محدش صحاني عشان اصلي الفجر ولا صحتونى بس انا الي محستش
"سما" : لا محدش صحاكي لما طلعت عشان اصحيكي ماما قالتلي سبيها نايمة ويبقي تصليه صبح
تنهدت "قمر" بضيق قائلة : طيب .. ساعديني بس ياسمسم عشان اتوضى واصلى واغير هدومي عشان اروح الشركة
نظرت لها "سما" بدهشة ثم قالت بتساؤل : انتى حتنزلى الشغل تاني
أومأت "قمر" رأسها بصمت
فأكملت "سما" بتساؤل : حتنزلى ليه يا "قمر" متخليكي قاعدة يابنتي
هزت "قمر" رأسها بالنفي قائلة بجدية : لاء انا استأذنت بابا وهو وافق .. فحنزل عادي بقي
تنهدت "سما" بقلة حيلة قائلة : اعملي الي تحبيه
أبتسمت "قمر" لها بصمت
ساعدتها "سما" على الجلوس على الكرسي وجعلتها تتوضئ
ثم ساعدتها على تبديل ملابسها
وإنزلتها الي غرفة السفرة ليتناولوا إفطارهم مع والدهم و والدتهم
نظرت "هدي" "لقمر" بضيق ثم قالت بتساؤل : لسه برضو عايزة تنزلي الشغل
أومأت "قمر" رأسها بصمت
تنهدت "هدي" بغضب قائلة بنفاذ صبر : طول عمرك راسك ناشفة
"قمر" بضيق : ماما لو سمحتوا خلوني اعمل الي انا عيزاه .. بعد اذنكوا
"حسين" بجدية : خلاص يا "هدي" سبيها برحتها
تنهدت "هدي" بضيق ثم شرعت في تناول طعامها
بعد وقت قصير انتهت "قمر" من تناول طعامها
اتجهت الي الحمام لتغسل يديها ثم خرجت وألقت عليهم السلام
اتجهت الي بابا الفيلا لتفتح
ما ان فتحته حتي وجدت السائق في انتظارها
تحركت نحوه قائلا بجدية : صباح الخير يا عم "محمود"
"محمود" بطيبة : صباح النور يا بنتي
ثم ساعدها على ركوب السيارة
واتجه بها الي الشركة
عندما وصلت الي مكان الشركة ساعدها "محمود" على النزول وعلم منها الوقت التي تنتهي منه من عملها
ثم تركها وانصرف
اتجهت الي بابا الشركة
ثم صعدت الي مكان مكتبها
ولكن اوقفها "مجدي" قائلا بضيق : الف سلامة عليكي يابنتى
"قمر" بإبتسامة : الله يسلمك ياجدو
"مجدي" بصرامة : طبعا مكلفتوش نفسكم حتى تقلولي
"قمر" : محبناش نقلقوك ياجدو
"مجدي" بعتاب : اخص عليكي يا "قمر" .. تقلقوني ايه يابنتي
"قمر" بإبتسامة : معلش ياجدو متزعلش .. حقك عليا
أبتسم لها قائلا بجدية : خلاص ياحببتي ولا يهمك
"قمر" : انا حروح اشوف الشغل .. عن أذنك
أومأ "مجدي" رأسه
فتركته واتجهت الي مكتبها
نظرت الي مكتبها بإشتياق ثم بدأت في انهاء عملها الذي تعشقه
بعد وقت طويل بعض الشئ
طرقت السكرتيرة بابها فسمحت لها "قمر" بالدخول
نظرت لها "قمر" قائلة بجدية : ايوة يا "ياسمين"
"ياسمين" بجدية : في واحد عايز حضرتك فى مكتب "مجدي" بيه
نظرت لها بإستغراب قائلة بتساؤل : واحد ! .. واحد مين ده
مطت "ياسمين" شفتيها قائلة : معرفش والله
"قمر" بتساؤل : طيب هو جده فى مكتبه
"ياسمين" : لاء مجدي بيه نزل قبل ما الراجل ده يجي
"قمر" بضيق : حقعد معاه لوحدي يعني .. ثم أكلمت بتأفف : قوليلي جاية لما نشوفه مين الواحد ده
أومأت "ياسمين" رأسها ثم تركتها وذهبت
تأففت "قمر" ثم قالت بضيق : ده مين ده ياترى .. ثم أكملت بخفوت : كان لازم تنزل دلؤتى ياجدو يعني
قالتها وهي تحرك عجلات كرسيها نحو الباب
أتجهت الي مكتب جدها فوجدته مفتوحاً
تنحنحت وهي تدخل
فنظر لها الشخص نظرات واثقة
نظرت لها بدهشة قائلة : استاذ "مراد" !
-------
الحلقة الاولى
الحلقة الثانية
الحلقة الثالثة
الحلقة الرابعة
الحلقة الخامسة
الحلقة السادسة
الحلقة السابعة
الحلقة الثامنة
الحلقة التاسعه
الحلقة العاشرة
الحلقة الحادية عشر
الحلقة الثانية عشر
الحلقة الثالثة عشر
الحلقة الرابعة عشر
الحلقة الخامسة عشر
الحلقة السادسة عشر
الحلقة السابعة عشر
الحلقة الثامنة عشر
الحلقة التاسعة عشر

للجنة اسعى❤ 07-07-2016 02:41 AM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
رووووووعة
تسلم ادييك

عاشقة كتاب ربي 07-07-2016 02:46 AM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
كتير حلوة كملي

مونه الامورة 07-07-2016 03:05 AM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
تسلم ايدك يالولو في انتظارك

hadeel tarek 07-07-2016 03:34 AM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
جمييييل أوي
تسلم إيدك

MeMe16 07-07-2016 07:06 AM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
هي دي رواية بجد تحفه كملي بليززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززز

وغارت الحوراء 07-07-2016 12:17 PM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
السلام عليكم ..
جميله اوى يا لولو
بانتظارك :)

رحيق العفة 07-07-2016 10:55 PM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
يعطيك العافية :)
دمتي مميزة


محبه الحياة 08-07-2016 12:51 AM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
السلاك عليكم ورحمة الله وبركاته
ما شاء الله
رووووووووعه
شكرا لك
جزاك الله خيرا
عيد سعيد :) :)
مع السلامة ...

♥.. ابتســامة أآمــل ..♥ 08-07-2016 11:45 AM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
حلوة
بصراحة حزنتينا على قمر
بس ان شاء الله النهاية حلوة

خديجة فى قلبى 08-07-2016 11:46 PM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
روعه حبيبتى
تسلم ايدك كملى

ربي رضاك والجنة 10-07-2016 09:54 AM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
الحلقة الواحدة والعشرون
أتجهت الي مكتب جدها فوجدته مفتوحاً
تنحنحت وهي تدخل
فنظر لها الشخص نظرات واثقة
نظرت لها بدهشة قائلة : استاذ "مراد" !
"مراد" بجدية : ازيك يا آنسة "قمر" .. اخبارك ايه دلؤتي
تجهالت سؤاله ثم قالت بتساءل : حضرتك بتعمل ايه هنا
نظر له بدهشة قائلا : هو ده الترحيب بتاعك يعني
"قمر" بجدية : انا اسفة .. بس قصــ ..
قاطعها قائلا بجدية : انا عارف اني غلطان عشان مقولتلكيش قبليها انى جى .. بس اتصلت بيكي امبارح مردتيش .. فمحبتش ازعجك
اومات برأسها قائلة بجدية : كنت نايمة ومسمعتهوش
"مراد" بجدية : ولا يهمك .. انا جتلك النهاردة عشان حابب اتكلم معاكي في موضوع
نظرت له بإهتمام وقبل ان يتحدث سألته قائلة : طيب انا ممكن الاول اسالك سؤال
أومأ رأسه بصمت
فأكملت قائلة : حضرتك الي دفعت فتورة المستشفى مش كده
"مراد" بتساؤل : بتسألي ليه .. الموضوع ده عدى عليه فترة مش لازم نفتحه تاني
"قمر" بتصميم : بس انا بالنسبة ليا الموضوع لازم يتفتح تاني
"مراد" بتجاهل : المهم نتكلم الاول فى موضوعي
"قمر" بعناد : مش حنتكلم في اي موضوع غير لما تجاوب عي سؤالي
"مراد" بعناد مماثل : وانا مش حجاوب .. خلينا نتكلم بقي
تنهدت "قمر" قائلة : طيب برحتك .. انا خلصت شغلي وموريش حاجة
صمتوا قليل حتي قطع "مراد" هذا الصمت قائلا بعصبية : مانا مش فاضي بقي لشغل العيال ده .. انا عايز اخلص ورايا شغل
"قمر" ببرود : مانا قولت لحضرتك .. جاوب على سؤالي الاول
"مراد" بعصبية : حتستفادي ايه فهميني
"قمر" ببرود : حستفاد اني حعرف اجابة سؤالي
ضرب "مراد" المكتب الذي امامه بقبضته قائلا بغضب : انتي مصرة تعصبيني ليه
"قمر" بجدية : حضرتك الي مصر تعصب نفسك .. فيها ايه لما تقولي يا اه يا لاء مش حتخسر حاجة
تنهد "مراد" بغضب قائلا : ايوة انا .. ارتحتي كده
"قمر" بتساؤل : وعملت كده ليه
"مراد" ببرود : انتي قولتي اجاوب علي سؤال واحد واديني جاوبت .. ممكن بقي متفتحيش مليون سؤال تاني وتشوفي انا جي اتكلم معاكي في ايه
"قمر" : اتفضل .. موضوع ايه ده بقي
"مراد" بجدية : انا جاي النهاردة عشان .. اطلب ايدك
"قمر" بإستغراب : تطلب ايدي ؟ .. وحتطلبها من مين .. ثم اردفت بسخرية : جي تطلب ايدي مني
"مراد" ببرود : اذا كان عاجب
"قمر" بجدية : انا اعرف ان الاصول بتقول ان الي يجي يطلب ايد واحدة لازم يبقي معاه اهله .. ويطلبها من اهلها مش يطلب ايدها من نفسها
"مراد" بجدية : انا مش محتاج حد يعلمني الاصول لاني بفهم فيها كويس .. بس انا شايف اني مش عيل صغير لسه عشان امي و ابويا يسحبوني من ايدي ويروحوا معايا للبنت الي حتقدملها .. وبالنسبة بقي لي انى المفروض اطلب ايدك من اهلك .. فانا قبل ما اجي هنا كنت مكلم والدك وقالي ان الموضوع يخصك انتي .. فجيت عشان اكلمك .. فهمتي
"قمر" بجدية : ايوة فهمت .. بس برضو كان المفروض انك تجيب حد معاك .. حتي لو كان اخوك
"مراد" بسخرية : معلش المرة الجاية .. ثم أردف بجدية : عموما حسيبك اسبوع تفكري وبعدين يبقي تقوليلي ردك
"قمر" بإستغراب : اسبوع ! .. ده جواز علي فكرة
"مراد" بإستغراب : طيب منا عارف انه جواز فيها ايه يعني
"قمر" بتوضيح : قصدي يعني اني لازم اقعد شهر او شهرين كده عشان افكر
"مراد" بدهشة : شهر او شهرين ! ليه .. ده انا فى الشهر او الشهرين دول اكون اتجوزت واحدة تانية اصلا
"قمر" ببرود : طيب ماتروح تتجوز الواحدة التانية ديه من الاول وخلاص .. على الاقل مضيعش وقتك
"مراد" بإبتسامته الجاذبة : منا لو كنت لقيت واحدة احسن منك كنت زماني اتجوزتها .. بس للاسف مفيش
وضعت "قمر" وجهها في الارض بعد ان انصبغت وجنتيها باللون الاحمر من الخجل
ظلت صامتة فأكمل "مراد" قائلاً : عموما انا حكرمك وحسيبك اسبوعين تفكري .. تقريبا كتير اوى
"قمر" بخفوت : لاء مش كتير
"مراد" بجدية : مش كتير لو انتى واحدة متعرفنيش .. بس انتي تعرفيني كويس .. لانك فضلتي فترة طويلة الديزينر بتاعتي ايام الشركة القديمة .. يعني اكيد عرفتي صفاتي او حتي نص صفاتي في الفترة ديه .. فالاسبوعين وقت كويس اوي عشان تقدري تفكري فيهم
"قمر" بإقتناع : طيب ردي حيوصل لحضرتك بعد الاسبوعين دول ان شاء الله
"مراد" بجدية : ماشي وانا مستنيكي .. عن إذنك بقي عشان أتأخرت
ثم هب واقفا وهو يقول : اشوف وشك بخير .. السلام عليكم
انصرف وتركها وهي تشعر بفرحة كبيرة
فطالاما أُعجبت بأخلاقه وحُسن تربيته
ولكنها لن تتسرع بس ستظل تُفكر حتي تنتهي المدة التى اعطاها لها "مراد" حتي تكون مقتنعة برآيها التي ستخبر "مراد" به
***-
" يعني ايه الى انت بتقول ده .. انت ازاى تعمل حاجة زى ديه من غير ماتقولي "
-------
الحلقة الاولى
الحلقة الثانية
الحلقة الثالثة
الحلقة الرابعة
الحلقة الخامسة
الحلقة السادسة
الحلقة السابعة
الحلقة الثامنة
الحلقة التاسعه
الحلقة العاشرة
الحلقة الحادية عشر
الحلقة الثانية عشر
الحلقة الثالثة عشر
الحلقة الرابعة عشر
الحلقة الخامسة عشر
الحلقة السادسة عشر
الحلقة السابعة عشر
الحلقة الثامنة عشر
الحلقة التاسعة عشر
الحلقة العشرون


hadeel tarek 10-07-2016 10:38 AM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
يعني دي حتة تقطعي فيها ياخ :p

حلوة الحلقة
بانتظارك

عاشقة كتاب ربي 10-07-2016 01:21 PM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
حلوة كملي

خديجة فى قلبى 10-07-2016 08:57 PM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
جميله اوى بس البنت هتجنينى ماتجواز وخلاص لازم تعمل المولد ده ههههههههه كملى روعه

gana gogo 10-07-2016 10:01 PM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
هههه بصراحة موقف يخجل بجد بس انا لو كنت مكنها انا كنت قبلت فورا لانه بيحبها بجد والا مكنش طلب اديها فى الظروف دى

محبه الحياة 11-07-2016 12:19 AM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
رووووووووعه مثلك يا قمر
في انتظار المزيد من ابداعاتك
الى الأمام
شكرا لك يا غالية
مع السلامة :)

مونه الامورة 11-07-2016 03:02 AM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
تسلم ايدك يا لولو
منتظراكي يا مبدعة ^ـ^


للجنة اسعى❤ 11-07-2016 03:24 AM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
روووووعة
تسلم اديك

وغارت الحوراء 11-07-2016 08:18 AM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
السلام عليكم ..
جميل جدا تسلم ايدك

رحيق العفة 11-07-2016 01:55 PM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
روعة :)
شكرا


cool'Princess 11-07-2016 07:35 PM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
كملي
معاكي

ربي رضاك والجنة 12-07-2016 10:51 AM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
الحلقة الثانية والعشرون
" يعني ايه الى انت بتقول ده .. انت ازاى تعمل حاجة زى ديه من غير ماتقولي "
خرجت تلك العبارة من فم "كريمة" وهي تشعر بالغضب الشديد من "مراد"
"مراد" بجدية : ممكن تهدي يا ماما لو سمحتي .. انا عملت ايه يعني
"كريمة" بعصبية : كل ده وبتقولي انا عملت ايه .. اتقدمت لواحدة من غير ماتديني خبر حتي وبتقولي انا عملت ايه
"مراد" : انتى يا ماما المفروض تتعصبي اوى كده لو لقتيني دخلك بيها وبقولك انا اتجوزتها من وراكوا .. انا معملتش حاجه غير اني روحت اتقدمتلها .. وحتي مش عارفة هي حتوافق ولا لاء
"كريمة" بدهشة : وهي حترفض ليه ان شاء الله .. هي تطول تتجوز واحد زيك
"مراد" بمزاح : ايه يا ماما انتى من اولها كده حتحسسيها انها اقل مني
"كريمة" : انا قولت حاجة يابني .. ثم أردفت بضيق : وديه عاملة ازاى بقي
"مراد" بجدية : محترمة ومؤدبة .. وهو ده الي يهمني
"كريمة" بسخرية : علي عيني وعلي راسي مؤدبة .. انا عايزة اعرف شكلها عامل ازاى
"مراد" بصرامة : برضو يا ماما الي همك الشكل .. ثم أدرف ببرود : متقلقيش حتعجبك
"كريمة" بإبتسامة : ربنا يرزقك بيها ياحبيبي بدل عجباك
"مراد" بخبث : دلؤتي ربنا يرزقك بيها .. ماهي من شوية مكنتش عجباكي .. ولا عشان عرفتي انها حلوة
ضحكت "كريمة" قائلة : اهم حاجة تبقي بنت حلال
"مراد" بجدية : ان شاء الله ادعيلي انتي بس .. صمت قليلا ثم اكمل بتردد : بس كنت حابب اقولك حاجة عنها .. عشان اول ماتشوفيها ما تتصدميش
"كريمة" بإستغراب : خير .. ايه الحاجة ديه
تنهد "مراد" قائلا بتردد : هي .. مقعدة
"كريمة" بإنفعال : ايه .. مقعدة ! .. يعني يوم ماتتجوز تتجوزلي واحدة مقعدة
"مراد" بخسرية : تتجوزلى ! .. واتجوزلك ليه .. انا متجوز لنفسي مش متجوز لحضرتك
"كريمة" بعصبية : ده مش وقت هزار يا "مراد" .. ثم أردفت بإستغراب : وايه الي عجبك في المقعده ديه بقي
"مراد" بجدية : منا قولتلك .. محترمة ومؤدبة
"كريمة" بعصبية : وهي يعني كانت الوحيدة المحترمة والمؤدبة في الدنيا ديه .. لا يا "مراد" اكيد في سبب تاني
تنهد "مراد" ببرود قائلاً : عشان انا السبب في عجزها ده .. خلاص يا ماما ارتحتي كده
نظرت له بصدمة قائلة : يعني ايه .. انت السبب ازاى
قص كلها كل ماحدث يوم الحادث ثم أنهي كلامه قائلا بجدية : وكويس ان والدها طلع راجل طيب .. غيره كان زمانه رفع عليا قضية وعملي كذا محضر و لففني فى المحاكم والاقسام
"كريمة" بحزن : انا مكنش قلبي مستريح اليوم ده .. وكنت حاسه ان اخوك مخبي عليا حاجة .. ثم أردفت بضيق : بس انت يبني متجوزها عشان انت الي تخدمها ولا هي الي تخدمك
"مراد" بإستغراب : تخدمني ! .. وهو الواحد بيتجوز عشان يخلي مراته خدامة مثلا
"كريمة" بضيق : مش قصدي يا "مراد" .. انا قصدي يعني ازاى حتعرف تهتم بيك وبتها وهي عاجزة
"مراد" بجدية : ان شاء الله حتعمل عملية وحتبقي كويسة
"كريمة" بإستغراب : عملية ايه ديه
"مراد" : عملية حتعملها عشان ترجع تمشي تاني على رجليها
"كريمة" بتساؤل : وانت بقي حتتجوزها عشان تخلص ضميرك من الذنب ده ولا عشان بتحبها
فكر قليلاً ثم قال بجدية : الاتنين
تنهدت "كريمة" بضيق ثم ربتت علي كتف "مراد" قائلة بجدية : ربنا يقدم الي في الخير
أبتسم "مراد" ثم أنحنى يقبل يدها قائلاً : ادعيلي انتي بس
***-
مرت المدة التى حددها "مراد" "لقمر" بسرعة
امدتها "قمر" في التفكير و صلاة الاستخارة فقط
كانت تخاف ان تتسرع في قرارها فتندمت
***-
كانت جالسة في مكتبها بشرود هل تتصل بيه الان .. هل تخبره على قرارها .. ام ستندم ؟
تنهدت بضيق قائلة بخفوت : يارب متخلنيش اندم ابدا
ثم جذبت حقيبتها وأخرجت هاتفها
ظلت تعبث في هاتفها حتي وجدت رقم "مراد"
ترددت قليلة هل تتصل به ام لا
ظلت تفكر ثم سمت الله وضغط اتصال
ظلت منتظرة رده ولكن لم يُجيب
كررت اتصالها مرة اخرى وهي تقول في نفسها " لو مردش المرة ديه مش حتصل بيه تاني"
بعد ثواني قليلة سمعته صوته الرجولي وهو يقول : السلام عليكم
"قمر" بخجل : وعليكم السلام
أبتسم وهو يقول : أيوة يا آنسة "قمر" .. اخبارك ايه
"قمر" : الحمدلله كويسة
"مراد" بجدية : دايما يارب .. فكرتي اكيد
"قمر" بخجل : اه فكرت
"مراد" بحماس : خير ان شاء الله .. ها قولتي ايه
تنهدت قائلا بجدية : بص يا استاذ "مراد" .. انا الاول حابة اتفق معاك علي حاجة .. عشان لو بالفرض وفقت يبقي تعملها ان شاء الله
"مراد" بدهشة : لو بالفرض وقفتي ! .. ثم أردف ساخرا : معني كده انك بتتصلي بيا عشان اساعدك في انك تاخدي قرارك ولا ايه مش فاهم
تنهدت بضيق ثم قالت ببرود : ممكن تسمعني بس الاول
"مراد" بجدية : اتفضلي
"قمر" : ان شاء الله لو حصل حاجة مابينا فانا مش عايزة يكون في فرح .. عايزاه كتب كتاب بس وكمان محدش يحضره
تفاجئ من طلبها .. فقد كان يتصور ان يكون فرح كبير في قاعة فاخمة يحضره جميع اهلها واصدقائها
صمت قليلا ثم قال بتساؤل : ممكن اعرف ايه سبب طلبك ده .. اصلها حاجة غريبة بصراحه
"قمر" بجدية : لا مش حاجه غريبة ولا حاجة .. بس انا مش حابة اعمل فرح وانا بحالتي ديه .. مش عايزة في فرحي بدل متكون الناس فرحان عشاني لا زعلانين على حالتي ديه
"مراد" بجدية : ربنا يسهل في الموضوع ده .. ثم اردف متسائلاً : في حاجة تانية حابة توضحيها
"قمر" بجدية : لا خلاص الي كنت حابة اقوله قولته
"مراد" بجدية : طيب كويس .. ثم اردف بتساؤل : ممكن بقي اعرف ردك ايه
"قمر" بإرتباك : يعني بعد كل ده المفروض تكون فهمت ردي
"مراد" بخبث : فهمت اه .. بس عايزة اعرف ردك منك انتي
"قمر" بإرتباك : لو سمحت يا أستاذ "مراد" انا عندي شغل كتير
ضحك قائلاً : ماشي اهربي برحتك .. ثم أردف بجدية : حابة الفرح يبقي امتي
"قمر" : الي تحبه
فكر قليلاً ثم قال بتساؤل : ايه رأيك كمان شهر
"قمر" بدهشة : شهر .. لا طبعا فترة قليلة
-------
الحلقة الاولى
الحلقة الثانية
الحلقة الثالثة
الحلقة الرابعة
الحلقة الخامسة
الحلقة السادسة
الحلقة السابعة
الحلقة الثامنة
الحلقة التاسعه
الحلقة العاشرة
الحلقة الحادية عشر
الحلقة الثانية عشر
الحلقة الثالثة عشر
الحلقة الرابعة عشر
الحلقة الخامسة عشر
الحلقة السادسة عشر
الحلقة السابعة عشر
الحلقة الثامنة عشر
الحلقة التاسعة عشر
الحلقة العشرون
الحلقة الواحدة والعشرون

زهرة الوادى 2 12-07-2016 11:08 AM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 

https://upload.3dlat.com/uploads/3dl...3914245242.gif

عاشقة كتاب ربي 12-07-2016 11:26 AM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
جميلة حبيبتي كملي بسرعة

فتاة أنيقة 12-07-2016 01:13 PM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
تسلمي ياقلبي ¨¨^-^

خديجة فى قلبى 12-07-2016 01:48 PM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
كملى حبيبتى تسلمى

★بَـنٌـت العُ ــراق★ 12-07-2016 05:22 PM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
https://upload.3dlat.com/uploads/3dl...1b35861dc3.png

مونه الامورة 12-07-2016 06:06 PM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
تسلم ايدك
رااائعة جدا يالولو. منتظراكي

cool'Princess 12-07-2016 09:33 PM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
جميل اوي ولكن ياريت تنزلي البارت الجدبد بدري

gana gogo 12-07-2016 11:08 PM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
وااااااو

ضــي القمــر 13-07-2016 12:51 AM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 

hadeel tarek 13-07-2016 02:38 AM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
حلوة جداً
تسلم إيدك

انا دلوعة اوووى 13-07-2016 03:22 AM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
جميل اوووى

♥.. ابتســامة أآمــل ..♥ 13-07-2016 10:09 AM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
حلو كثيـر :)
تابعي القصة ...♥

محبه الحياة 13-07-2016 02:01 PM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
جمييييييييل البارت هاد كثيرا
أعجبني ^^
كل مواضيعك تعجبني
جزاك الله خيرا
شكرا لك
مع السلامة

ربي رضاك والجنة 14-07-2016 07:40 PM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
الحلقة الثالثة والعشرون ( الأخيرة)
فكر قليلاً ثم قال بتساؤل : ايه رأيك كمان شهر
"قمر" بدهشة : شهر .. لا طبعا فترة قليلة
"مراد" بإستغراب : قليلة ليه .. بالعكس انا شايفه وقت مناسب خصوصا ان الفيلا بتاعتي جاهزة ومش ناقصها حاجة .. ويبقي روحي شوفيها حتي لو حبيتي تغيري حاجة مش حتاخد وقت طويل اكيد .. او في الحالة ديه يبقي نخلي الفترة اطول من شهر
فكرت قليلاً ثم قالت بجدية : طيب .. حاخد رأي اهلي الاول
"مراد" بجدية : اعملي الي تحبيه
ظلت صامته فأكمل بعد ما أرتسمت إبتسامة صغيرة على شفاتيه : طيب اشوف وشك بخير بقي .. شكلك فعلا مشغولة .. السلام عليكم
"قمر" بسرعة : وعليكم السلام
ثم أغلقت الهاتف وهي تشعر بإن قلبها سيقف من شدة خفقانه
***-
أخذت رأي أسرتها في المدة التى حددها "مراد"
أعترضوا في الاول الامر على قراره ولكن سرعان ما وضحت لهم سبب تحديده لمدة قصيرة
بأنه يمتلك فيلا جاهزة لأستقبالهم لا ينقوصها شئ .. فتطويل المدة أكثر من ذلك لن يفيد بشئ وأن خير البر عاجله
فتناقشوا قليلا ثم انتهي قرارهم على الموافقة
***-
مر الشهر سريعا كان كلاً منهم يشعر بفرحة غامرة ونشوة تملئ قلب كلاً منهم
فأخير سيتزوج الفتاة التي لاطالما أُعجب به و بأخلاقها وشخصتيها في التعامل مع الاخرين
اما هي فكانت لا تصدق ان اليوم هو عقد قرنهم
كان يوماً بسيطاً لا يحضره سوى اهله واهلها حسب رغبتها
كانت "هدي" تشعر ببعض الضيق لأن زوجة ابنها الي كانت تحلم بها طوال عمره مقعدة
ولكن سرعان ماتنسي ضيقها عندما تلمح نظرة السعادة في اعين "مراد"
مرت الليلة بسرعة وبهدوء كما كانت تتمني "قمر"
وبعد الانتهاء من مراسم الزفاف و توديع الاهالي لهم
سار الملك بملكته الي مملكتهم الخاصة
وهو يدعي الله ان يجعلها زوجة صالحة له
***-
"بعد مرور 7 سنوات"
كانت جالسة علي الاريكة شاردة تنظر الي أبنها الصغير وهو يلعب بألعابه فأرتسمت أبتسامة تلاقائية علي شفتيها
أفاقت من شرودها على صوت طرقات علي باب الفيلا
فقالت لأبنها : قوم يا "معاذ" افتح الباب ياحبيبي
"معاذ" بضيق : يا مامي انا بلعب ومش فاضي .. لو ثمحتي افتحي انتى
نظرت له بضيق ثم قالت بخفوت : عيل رخم
نزلت من على الكنبة ثم توجهت الي الباب لتفتحه
ولكن هذه المرة لم تحتاج الي اختها او اي شخص ليساعدها علي السير
فهي لم تحتاج من الاساس الي كرسيها المتحرك
فأخيرا أجرت العملية التي كانت السبب في شفائها
وجعلها تسير من جديد
فتحت الباب لتجد ان الطارق هو زوجها
أبتسمت له ثم قالت بإستغراب : اول مرة تخبطت يعني
"مراد" بجدية : عشان نسيت المفاتيح .. ثم أردف بسخرية : البركة في ابنك هو الي منسيني كل حاجة
ضحكت "قمر" قائلة : ده بقي رخم بقوله قوم افتح بيقولي لا انا بلعب افتحي انتي
ضحك ثم اتجه حيثما يجلس أبنها
انحني ليقبل رأسه قائلاً بأبتسامة : ايه يابطل عامل ايه
أحتضنه "معاذ" قائلاً بحزن : الحمدلله يابابي .. بس زعلان منك
أبعده "مراد" عن أحضانه ثم قال بتساؤل : زعلان مني ليه
"معاذ" بحزن : عشان بقالك فترة طويلة بتقولي اننا حنثافر ومثفرناش
ضحك "مراد" على لهجته ثم قال بأبتسامة : وانا مقدرش على زعلك .. عشان كده حنسافر بكره ان شاء الله
تدخلت "قمر" قائلة بحماس : بجد .. حنروح فين
أخرج "مراد" من جيبه تذكرتان ثم أعطاهم "لقمر"
أخذتهم "قمر" منه ثم نظرت أليهم لبرهة
نقلت نظرها الي "مراد" وعلامات عدم التصديق علي وجهها
ثم قالت بفرح طفولي : حنعمل عمرة بجد
أبتسم "مراد" قائلاً : قولت بما اننا عايزين نسافر يبقي نسافر لحاجة مفيدة .. ففكرت اننا نعمل عمرة احسن
أبتسمت له ثم قالت بحب : ربنا يحفظك ليا .. بجد احسن زوج شوفته في حياته
أبتسم لها ثم تفاجئ بإندفاع "معاذ" نحوه ليحتضنه قائلا بإمتنان : حبيبي يا بابي .. شكرا اووى انك حتثفرنا
ربت "مراد" علي ظهره قائلاً : أطلب انت برحتك وانا عنيا ليك
أمأ "قمر" فكانت تنظر لهم بسعادة
فهي لم تكن تتوقع ان يرزقها الله بزوج رائع مثل "مراد" ومن بعدها يرزقها بطفل اروع مثل "معاذ"
تعلقت أنظارها بملامح "مراد" الوسيمة الرجولية لثواني ثم نقلت أنظارها الي ملامح أبنها التي ورثها من ابيه
وبعدها اغلقت عينيها وظلت تتذكر اللحظات الجميل التي مرت بها مع زوجها
ثم فتحتها ببطئ وهي تدعو الله إن يحفظ أسرتها الرائعة
***-
تمت بحمد الله
جميع الحلقات السابقة
الحلقة الاولى
الحلقة الثانية
الحلقة الثالثة
الحلقة الرابعة
الحلقة الخامسة
الحلقة السادسة
الحلقة السابعة
الحلقة الثامنة
الحلقة التاسعه
الحلقة العاشرة
الحلقة الحادية عشر
الحلقة الثانية عشر
الحلقة الثالثة عشر
الحلقة الرابعة عشر
الحلقة الخامسة عشر
الحلقة السادسة عشر
الحلقة السابعة عشر
الحلقة الثامنة عشر
الحلقة التاسعة عشر
الحلقة العشرون
الحلقة الواحدة والعشرون
الحلقة الثانية والعشرون

للجنة اسعى❤ 14-07-2016 08:49 PM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
روعه تسلم ايدك

عاشقة كتاب ربي 14-07-2016 09:41 PM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
اجمل نهاية بجد
تسلم ايدك

nour samah 14-07-2016 10:08 PM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
شكرا

غايتي الجنة 14-07-2016 10:32 PM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
تسلم ايدك

رحيق العفة 14-07-2016 11:15 PM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
يعطيك العافية ياقلبي
روعة


جويريه 14-07-2016 11:28 PM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
نهايه رااائعه ورواية اروع حبيبتي
تسلم ايدك وف انتظار ابداعك القادم

مجنونه بحبيبي 15-07-2016 12:14 AM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
النهايه روعه

hadeel tarek 15-07-2016 02:03 AM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
جميلة جداً
تسلم إيدك

زهرة الوادى 2 15-07-2016 09:42 AM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
ماااجمل اللنهايه

♥.. ابتســامة أآمــل ..♥ 15-07-2016 10:52 AM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
حلــــــــوة :)
جزاك الله خيرا
منتظرين المزيد من ابداعاتك

ربي رضاك والجنة 15-07-2016 07:05 PM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
السلام عليكم
منورين حبيباتي

محبه الحياة 15-07-2016 11:47 PM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
رووووووعه كل يوم حلقة حلوة
كلهن حلوات مثلك^^
استمري في نشر الابداع
شكرا لك
مع السلامة

simsim hilwa 16-07-2016 02:52 PM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
Raw3a

خديجة فى قلبى 18-07-2016 12:24 AM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
جزاكى الله كل خيرا حبيبتى

Noor ALrhman 22-07-2016 11:43 PM

رد: رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى
 
تسلم إيدك

ربي وفقني 25-07-2016 09:31 PM

رد: رواية ظلمتنى ولكن احببتك .. بقلمى
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كيوت متل التوت (المشاركة 2370837)
كده كتير
سامو تؤمها لولو فى وقت واحد
معاااكى
تم التثبيت لسهولة الوصول


كان عندي سؤال ازاي اقدر انزل روايه ليا في المنتدى لو حد يقدر يفيدني


الساعة الآن 02:32 AM