أو

الدخول بواسطة حسابك بمواقع التواصل



https://adlat.net/showthread.php?t=98142
6991 31
#1

قصة المى يحكيها قلمى

44182_267993243304143_1098053521_n.jpg


الحجم: 35.7 كيلوبايت">183225_414914241901340_501584507_n.jpg

199938_355885644502711_1852190345_n.jpg
384533_408032552585393_558352918_n.jpg



#2

افتراضي رد: قصة المى يحكيها قلمى

كــم هــو مــؤلــم عنــدمــا تــعـيــش حــلــمــاً وأنت مــتــأكــد أنــه وهــم ...

لا تــســتــطــيــع التــخــلــص مــنــه !!

ولا تــســطــيــع تــحــويــله إلى واقــع تعــيــشـه وكم هو مؤلم عندما تواجه نفسك بالواقع ولا تستطيع تغييره بأعيين الأخريين

#3

افتراضي رد: قصة المى يحكيها قلمى

الله يفرج همك امييييييييييين
إظهار التوقيع
توقيع : @ şσỡşσỡ @
#4

افتراضي رد: قصة المى يحكيها قلمى

شكرا
#5

افتراضي رد: قصة المى يحكيها قلمى


غدرت الهوى لان الهوى غلاب
لان دايما الكل بيشفق على الاحباب
سبق ورمانى الهوى وفتح لى كل الابواب
بس كل الى حب انكوى بناروشوق وعذاب
ارحمنايا صاحب الهوى بلاحب بلا احباب
قالوالى انسي قساوة الهوى
وتعالى نرحل سوانزرع تقاوى هوى وتطرح لنامنه عناقيد
نقطفها ونرجع تانى سوا
ويرجع هوانا من جديد
ونسيوا انى من المجاريح
بلاهوى بلا عشق كفاية كدة تجريح

قلبى هوى وقلمى كتب على هواه

#6

افتراضي رد: قصة المى يحكيها قلمى

مبروك علي المدونة ياقمر وربنا يفرج همك وهمي ياقمر
إظهار التوقيع
توقيع : لولو حبيب روحي
#7

افتراضي رد: قصة المى يحكيها قلمى


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة لولو حبيب روحي
مبروك علي المدونة ياقمر وربنا يفرج همك وهمي ياقمر
اللهم امين

#8

افتراضي رد: قصة المى يحكيها قلمى

جزاك الله خيرا
إظهار التوقيع
توقيع : بوحة
#9

افتراضي رد: قصة المى يحكيها قلمى

يسلم قلمك
إظهار التوقيع
توقيع : amira ali
#10

افتراضي رد: قصة المى يحكيها قلمى

تسلمى لى يارب
#11

خاطرة رد: قصة المى يحكيها قلمى

هى ايام تتحكم بنا
عند حاجتنا لها تتخلى عنا سريعا
وعندما نتمنى مضيها سريعا تقتلنا ببطئها
لااعلم لما هل هى تعاندنا كعادتها ام ان كل شيئ مكتوب
اللهم انى رضيت بقضائك وقدرك


إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#12

رد: قصة المى يحكيها قلمى

اجتاحتنى مشاعر عارمة بالحب والاشتياق فلم اجدك فتبلدت مشاعرى لااعلم ذنب من انا ام انت ام نحن الاثنان حقا لا اعلم لم اعد اعى اى شيء صرت عاجزة عن وصف احساسي حتى حروفى رافضة تكوين كلمات اصف بها نفسي

إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#13

افتراضي رد: قصة المى يحكيها قلمى

حبيبى ولوتعلمون عن حبيبى هو روحى وعقلى ومالك قلبى احببته لدرجة الجنون ولكن القدر اختار ان يكون البعد بيننا اكثر من اللقاء أسر قلبى بكلماته الرقيقة فعلا اعشقه
اليك ياحبيبى قدرك هو البعد وانا لم اعترض بتاتا واقل دائما الله المستعان بس ياحبى مش كل مرة بيا يستهان اه انا صابرة وحامدة ربنا بس فى حاجات بسيطة اوى صدقنى بتفرق معايا اه حاجات تافهة بس صدقنى بتدمر اعصابى ليه انا دايما افتكر وافكرك ليه دايما اشجعك وادلعك واهنيك قبل الهنا بسنة وانا ميجيش فى بالك حتى كلمة شكر ولاحتى مرة تفكر تقولى حاجة قبل مااقولها بجد انا محتاجة احس انك مهتم بادق ادق التفاصيل زى المفروض انك تبقى حاسس بيا ده انا والله قلبى بيحس بنبض قلبك وانت كمان بعيد صدقنى هتوصلنى لدرجة اهمال حبيبي خلى بالك من حاجات بسيطة بس عندى منك بالدنيا المفروض انك عارف حبيبتك كويس زى مانا عارفاك كويس اوى

إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#14

افتراضي رد: قصة المى يحكيها قلمى

يستفزون صمتى دائما ويقولون هدئ من روعك واهدئ من عصبيتكى حقا لااعلم كيف اصفهم ربنا يشفى قلوبهم يارب

إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#15

افتراضي رد: قصة المى يحكيها قلمى

ياقلبى صباح الخير اصحى وفوق من نومك
الى بجد بيحبك يجى ويعاتبك ويلومك
مش ينسي ويقسي ويبعد الحب ياقلبى ليه قوانينه
معروفة ومحفوظة ولايمكن يغيره جنابه عايز يبعد طب ماهو بعد
عايز يجفا مبقاش يفرق جفا من وصل وحنان
ياقلبى اصحى وفوق خليك فى حالك عشان تروق

إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#16

افتراضي رد: قصة المى يحكيها قلمى

رد: قصة المى يحكيها قلمى
إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#17

افتراضي رد: قصة المى يحكيها قلمى

غدرت الهوى لان الهوى غلاب
لان دايما الكل بيشفق على الاحباب
سبق ورمانى الهوى وفتح لى كل الابواب
بس كل الى حب انكوى بناروشوق وعذاب
ارحمنايا صاحب الهوى بلاحب بلا احباب
قالوالى انسي قساوة الهوى
وتعالى نرحل سوا
نزرع تقاوى هوى وتطرح لنامنه عناقيد
نقطفها ونرجع تانى سوا
ويرجع هوانا من جديد
ونسيوا انى من المجاريح
بلاهوى بلا عشق كفاية كدة تجريح

قلبى هوى وقلمى كتب على هواه

إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#18

افتراضي رد: قصة المى يحكيها قلمى

تعب وارهاق بعد جفا ونسيان
وصلت لمرحلة صعبت عليا نفسي لدرجة خلتنى كرهت نفسي
مبقاش فى وقت عتاب ولالوم كل واحد مصير له يوم
نفسي الناس تسيبنى فى حالى تعبت بجد منهم وقرفت خلاص
نفسي ينسونى بقه يمكن اتلم تانى على حالى

إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#19

افتراضي رد: قصة المى يحكيها قلمى

اه لما تكون حاسس بخنقة فى الوقت الى المفروض انك فرحان فيه
بتحس ان الناس شايفاك مجنون بتصعب نفسك عليك اكتر
لان حزنك محدش بيقاسمك فيه
لما تصلى والدمعة تنزل من اول كلمةالله اكبر لما صوتك يعلى وقلبك يوجعك اكتر
اماقلبك يترعش من شدة بكاك
اماتحس ان فى حاجة نقصاك
لماتدور وماتلاقيش حاجة نقصاك
وتلاقيها انها معاك لكن كانت مغفلاك
اماتحب تعمل حاجات كتير لكن للاسف
مش قادرومش عارف ليه ساكت
اماتحب تكلم كتير
ويبقى الصمت هو المسيطر الوحيد
بتبقى خنقة مابعدها خنقة
متقدرش غير انك تقول يارب
يارب
انت الى عارف الى فى قلبى
فاصلح لى حالى كله

إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#20

افتراضي رد: قصة المى يحكيها قلمى

أحساس مميت لما الى كانوا مش بيسيبوك لحظة ويزعلوا لوسبتهم
هماالى اماتكلمهم دلوقت يهملوك ويدوروا على اى حاجة بيها يقلبوك
ويقفلوا ويسيبوك
هى الظروف ليه قاسية اوى كدة قست قلوبنا على بعضنا للدرجة دى
بقينا وحشين اوى كدة ولادى طبيعة كل الناس كل واحد بيبقى مرحلة فى حياتهم والمرحلة بتعدى وخلاص

إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#21

افتراضي رد: قصة المى يحكيها قلمى

رد: قصة المى يحكيها قلمى
إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#22

افتراضي رد: قصة المى يحكيها قلمى

رد: قصة المى يحكيها قلمى
إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#23

افتراضي رد: قصة المى يحكيها قلمى

كانت ايام وعدت
كانت ايام وراحت

إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#24

افتراضي رد: قصة المى يحكيها قلمى



عـــــــــنـــدمـــــآ نــــــودع مـــــــن نــــــــحــــــــــب

نـــــبــــــكــــــي كـــــثـــيــــرآً :

لــــيـــــس لأنــــنـــآ لـــن نــــرآهـــــم....

بــــل لأنــــنـــــآ

...

نــــعـــلــــم بــــأن أيـــآمــــنــــآ آلأولــــــ

ى مــعــهــم

لــــن تــعــــود

كــن قــاسـي الــقــلــب تعــيش فـي هـنـــــاء

ولا تــكــن حســاســاً تــحــزن عــلــى فــراق الأغــبــيــاء

إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#25

افتراضي رد: قصة المى يحكيها قلمى

حْتَاجْ لِمَنْ يُحدّقْ بَـعَيْنايْ فَـيَفهمْنِي....

فَـأنَا لآ أُتقِنْ الكَلامْ عِندَ الألَمْ !

إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#26

افتراضي رد: قصة المى يحكيها قلمى

هــو : ولــع سيجارته وقاعد يفكر ياترى واحشتها

هى : حضنت هديته وقعدت تفكر ياترى واحشته

هـــو : احنا ليه سيبنا بعض؟؟

هــى : يعنــى مكانش عارف يعديها؟؟

هـــو : ياترى انا اللى غلطان ولا هى

هــى : اكيــد انا اللى غلطانه انا اللى زعلته

هــو : بجـــد صوتها واحشنــى اووووى

هـــى : واحشنــى كلامه وهزاره وضحكته

هــو : ياترى لو اتصلت بيها ايه رد فعلها

هـــى : ياترى لو اتصلت بيه هيرد كويس ولا هيقولى " خير يا هانم عايزه ايه تانى " :d بجد واحشنى اوووووى كلامه وهو متعصب

هـــو : بنت ال... واحشنى عنادها رغم انه بيعصبنى وبيحرق دمى قال ايه " انت عايز كلامك بس هو اللى يمشى وخلاص" :d غبيه انا مش عايز كده انا كلامى ده كان من خوفى عليكى وغيرتى

هـــى : نفسـى اطــمن عليه ياترى عامل ايه فى بعدى

هــو : انا لازم اتصل بيها بجد واحشنى صوتها

هـــى : انا هكلمــه بقا وزى ماتيجى

هو يمسك بهاتفه وهى تمسك بهاتفها وتبدأ الاصابع فى ملامسه ارقام الهاتف

هـــو : يضغط ع الزرار الاحمـــر مرددا " لا لو هى كانت عايزانى وباقيه عليا كانت اتصلت انا مش هقل من كرامتى "

هــى : تضغط على الزرار الاحمر مردده " لا لو هو عاوزنى وباقى عليا كان اتصل انا مش هقل من كرامتى"

هـــو : يغمض عيناه داعيا الله ان يفرج عنه همه

هـــى : تغمض عيناها بعد ان ملئتهما الدموع

========
ومـــا بين كرامته وكرامتهـــا مات الحــــــب

إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#27

افتراضي رد: قصة المى يحكيها قلمى

ربنا يفرج همك يا قمر
إظهار التوقيع
توقيع : اسيرة الحب
#28

افتراضي رد: قصة المى يحكيها قلمى

هكذا انا دائما الفت الانتباه دون ان احدث اى ضجيج كالعطر العتيق من يمر بجانبه يلتفت له

إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#29

افتراضي رد: قصة المى يحكيها قلمى

يارب كل مافينى يشتاقك ويشتاق الجنة فلاتحرمنى ربى من رؤياك والجنة
إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#30

افتراضي رد: قصة المى يحكيها قلمى

بات واصبح كل شهيق وزفير يخرج ويدخل هو دعاء ربى لاتذرنى فردا وانت خير الوارثين
إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#31

افتراضي رد: قصة المى يحكيها قلمى


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عازفة على وتر الذكريات
كــم هــو مــؤلــم عنــدمــا تــعـيــش حــلــمــاً وأنت مــتــأكــد أنــه وهــم ...

لا تــســتــطــيــع التــخــلــص مــنــه !!

ولا تــســطــيــع تــحــويــله إلى واقــع تعــيــشـه وكم هو مؤلم عندما تواجه نفسك بالواقع ولا تستطيع تغييره بأعيين الأخريين
هو مؤلم لكن نحبه جدا

#32

افتراضي رد: قصة المى يحكيها قلمى

إتصل بهآ بعد غيآب.. ليخبرهآ أنه ﺗﺰﻭﺝ !!!

قآل لهآ :
أعذريني لگن أمي فرضت علي زوآجهآ , وقالت س أغضب عليگ أن تزوجت غيرهآ ..
هي صامته ولم تنطق بحرف , قال: ما بگ لم تنطقي بحرف !

قآلت: مآذا تريد مني بعد هذآ ألغياب ؟!
حقآ أنگ مغفل ..
عندمآ گنت أخبرگ أنني أخاف أن يأتي يوم ونفترق..
وأنگ ستگون ل آمرأه غيري , گنت تقف وتفرد گتفيگ ~
وتقول: " يحرم عليّ ألنسآء من بعدگ , وأن لم أگن لگِ لن أگون لغيرگ ..
ف أنآ أعشقگ حد الجنون , واذا غبتي عني س أموت"

هآ أنت فارقتني ولم تمت !!
گم گنت سآذجه حين صدقتگ , وگل أحلامنا التي رسمنآها ذهبت لتلگ الغريبةة !! ~

قال : أنا.. , أنا .. ~
قالت : أصمت.. لا تنطق بحرف !
بربگ ماذا تريد ,ألم تگتفي بأنگ بعثرتني مره !
والآن لماذا أتيت؟؟

كلامك لا يعنيني , ولو تنزل لي السمآء لن أغفر لگ..
إذهب..
لگن تذگر يا عزيزي أن هذه الارض دآئريه
والصفعه التي صفعتني اياها ستعود لگ أضعاف.

إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى


قد تكوني مهتمة بالمواضيع التالية ايضاً
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى
قصة المدرسة المسكونة,قصة مرعبة,قصة2024 ربي رضاك والجنة قصص - حكايات - روايات
اشهر 20 قصة حب في التاريخ مختصرة البرنسيسة2000 قصص - حكايات - روايات
ادخلوا ولن تندموامجموعة قصص مفيدة اميرة باخلاقه عالم المعرفة
قصة( ليلى والذئب) كما يحكيها اهل الذئب رنيم القرآن قصص - حكايات - روايات
قصة الارنبان مشمش ومشمشه قصة الارنبان الاخوين قصة للاطفال بقلمي جويريه حواديت وقصص الاطفال


الساعة الآن 10:08 AM


جميع المشاركات تمثل وجهة نظر كاتبها وليس بالضرورة وجهة نظر الموقع


التسجيل بواسطة حسابك بمواقع التواصل