أو

الدخول بواسطة حسابك بمواقع التواصل

#1

افتراضي A mistake can invalidate prayer or not اخطاء في الصلاة يمكن ان تبطلها و البعض لا

A mistake can invalidate prayer or not اخطاء في الصلاة يمكن ان تبطلها و البعض لا

A mistake can invalidate prayer or not اخطاء في الصلاة يمكن ان تبطلها و البعض لا

Praise be to God and prayers and peace be upon the Messenger of Allah and his family and companions, but after:
A mistake can invalidate prayer or not اخطاء في الصلاة يمكن ان تبطلها و البعض لا
Should have been the means to mention wrong asking about the type, because the errors in prayer are different provisions, it is not every mistake invalidate the prayer, and some is something wrong which is not the case, and where he asked generally Fsnguetsraly the most important mistake, we say: If the error is thus invalidated by prayer, like keeping the corner of them, it was deliberately invalidated prayer agreement scholars, and left him out of ignorance or omission must come up corner, if possible, be remedied, otherwise invalidated rakah left behind them corner and replaced the next place if the corner of the abandoned is the intention and takbeer, either If you do not intend to do takbeer or do takbeer ihraam, you must resume the prayer, because he did not enter it Originally, as the return answer of peace without light or prayed side which finds water and Iqdraly use, said in a scout mask: The condition is dependent upon conditional health if not an excuse, when in breach of the condition for an excuse not held his prayer, even forgetfulness or ignorance. is over.

In the Encyclopedia of jurisprudence: left corner in prayer to be either deliberately or inadvertently, or ignorance, and is different from the rule of all, but left deliberately scholars have agreed that leaving a pillar of prayer deliberately then his prayer is invalidated and does not count it, but leave it inadvertently or ignorance They agreed that he must come if it can be remedied, if it can not be remedied, his prayer spoils when the tap, And they said Hor canceled rakah which left corner of them only if the corner is left behind and the intention takbeer, the two were resumed prayer because it is not a vaccine. is over.





As well as of peace naajis is not relieved by a world or peace, which exposed genitals or back towards the direction, even if ignorant, as already mentioned in the advisory opinion No.: 158 683.

Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah said that whoever left a condition or one of the conditions of the prayer or its pillars is ignorant, it is not obligatory for him to do the qudat. Rather, he has to repeat the prayer of time, and this is indicated by the hadeeth of the abuser, and that the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) And others of the ahaadeeth, and the view of the public is more circumspect and more deserving of taqfeer, and it is maktabah with us, and look at the benefit in that fatwa no. 109981.

God knows.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

الحمد لله والصلاة والسلام على رسول الله وعلى آله وصحبه، أما بعد:
بعض اجطاء الصلاة
إذا كان الخطأ مما تبطل به الصلاة، كترك ركن منها، فإن كان ذلك عن عمد بطلت الصلاة باتفاق الفقهاء، ومن تركه جهلا أو سهوا فيجب الإتيان بالركن إن أمكن تداركه، وإلا بطلت الركعة المتروك منها الركن وحلت التي تليها مكانها هذا إذا كان الركن المتروك غير النية وتكبيرة الإحرام، أما من ترك النية أو تكبيرة الإحرام فيجب عليك استئناف الصلاة، لأنه لم يدخل فيها أصلا، كما تجب الإعادة على من صلى دون وضوء أو صلى جنبا وهو يجد الماء ويقدرعلى استعماله، قال في كشاف القناع: والشرط ما يتوقف عليه صحة مشروطه إن لم يكن عذر، فمتى أخل بشرط لغير عذر لم تنعقد صلاته ولو ناسياً أو جاهلاً. انتهى.
A mistake can invalidate prayer or not اخطاء في الصلاة يمكن ان تبطلها و البعض لا
وفي الموسوعة الفقهية: تَرْكُ الرُّكْنِ فِي الصَّلاَةِ إِمَّا أَنْ يَكُونَ عَمْدًا، أَوْ سَهْوًا، أَوْ جَهْلاً، وَيَخْتَلِفُ حُكْمُ كُلٍّ، أَمَّا تَرْكُهُ عَمْدًا فَقَدِ اتَّفَقَ الْفُقَهَاءُ عَلَى أَنَّ مَنْ تَرَكَ رُكْنًا مِنْ أَرْكَانِ الصَّلاَةِ عَمْدًا فَإِنَّ صَلاَتَهُ تَبْطُل وَلاَ تَصِحُّ مِنْهُ، وَأَمَّا تَرْكُهُ سَهْوًا أَوْ جَهْلاً فَقَدِ اتَّفَقُوا عَلَى أَنَّهُ يَجِبُ عَلَيْهِ أَنْ يَأْتِيَ بِهِ إِنْ أَمْكَنَ تَدَارُكُهُ، فَإِنْ لَمْ يُمْكِنْ تَدَارُكُهُ فَإِنَّ صَلاَتَهُ تَفْسُدُ عِنْدَ الْحَنَفِيَّةِ، أَمَّا الْجُمْهُورُ فَقَالُوا تُلْغَى الرَّكْعَةُ الَّتِي تَرَكَ مِنْهَا الرُّكْنَ فَقَطْ وَذَلِكَ إِذَا كَانَ الرُّكْنُ الْمَتْرُوكُ غَيْرَ النِّيَّةِ وَتَكْبِيرَةِ الإْحْرَامِ، فَإِنْ كَانَا هُمَا اسْتَأْنَفَ الصَّلاَةَ لأِنَّهُ غَيْرُ مُصَلٍّ. انتهى.

وكذلك من صلى بنجاسة لا يعفى عنها عالما بها أو صلى وهو مكشوف العورة أو مستدبر القبلة ولو كان جاهلا، كما سبق بيانه في الفتوى رقم: 158683.

وذهب شيخ الإسلام ابن تيمية إلى أن من ترك شرطا أو ركنا من شروط الصلاة أو أركانها جاهلاً لم يكن عليه القضاء، وإنما عليه إعادة صلاة الوقت واستدل لذلك بحديث المسيء، وأن النبي صلى الله عليه وسلم لم يأمره بقضاء ما مضى من صلوات ترك بعض أركانها، وبغيره من الأحاديث، ومذهب الجمهور أحوط وأبرأ للذمة وهو المفتى به عندنا، وانظري للفائدة في ذلك الفتوى رقم: 109981.

والله أعلم.



A mistake can invalidate prayer or not اخطاء في الصلاة يمكن ان تبطلها و البعض لا



إظهار التوقيع
توقيع : فخامة ملكة
#2

افتراضي رد: A mistake can invalidate prayer or not اخطاء في الصلاة يمكن ان تبطلها و البعض لا

@نونو الحبوبة;
احسنتِ احسن الله اليكِ وبارك فيكِ
مبارك التثبيت تقبل الله
اعلى تقييم لمجهودك الله يفتح عليكِ

إظهار التوقيع
توقيع : أم أمة الله


قد تكوني مهتمة بالمواضيع التالية ايضاً
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى
60 سؤالا في أحكام الحيض والنفاس للشيخ بن عثيمين رحمه الله شوشو السكرة فتاوي وفقه المرأة المسلمة
مصطلحات نفسية : المزااااااج ¥~alaa ~¥ العيادة النفسية والتنمية البشرية
الأوقات المنهي عن الصلاة فيها، والحكمة في ذلك روفيده حبيبتى المنتدي الاسلامي العام
الاستشفاء بالصلاة للدكتور زهير رابح لؤلؤة الايمان العيادة الطبية
شجرة الصلاة للاطفال روووووووووووووعة الاميرة الحائرة العناية بالطفل


الساعة الآن 05:11 AM


جميع المشاركات تمثل وجهة نظر كاتبها وليس بالضرورة وجهة نظر الموقع


التسجيل بواسطة حسابك بمواقع التواصل