أو

الدخول بواسطة حسابك بمواقع التواصل



https://adlat.net/showthread.php?t=49029
4586 14
#1

قصة الزائر الليلي

السلام عليكم و رحمه الله و بركاته
بسم الله الرحمن الرحيم
عندي ليكم قصة حلوة اووووي اسمها الزائر الليلي.
ان شاء الله تعجبكم
يلا نبدأ:
كانت في بنت اسمها فيروز و كانت عايشة مع بابها و مامتها في فيلا كبيرة في المعادي و كانت لسه جديدة في المنطقة و كانت مش عارفة حد خالص اولاً تعالوا نتعرف بالشخصيات:
فيروز :بنت عندها 20 سنة
هند : ام فيروز




صاصا: ببغاء فيروز
عادل: ابو فيروز
_________________



إظهار التوقيع
توقيع : اللحن الحزين
#2

افتراضي رد: قصة الزائر الليلي

رد: قصة الزائر الليلي
إظهار التوقيع
توقيع : نسيم البحر
#3

افتراضي رد: قصة الزائر الليلي

رد: قصة الزائر الليلي
إظهار التوقيع
توقيع : هبه شلبي
#4

رد: قصة الزائر الليلي

يلا نبتدي: الحلقة الأولي:


____________________

فيروز صحيت من النوم الصبح علي صوت طلاقات رصاص كانت موجودة في الجنينة بتاعت الفيلا الكبيرة بتاعتهم ...
صحيت متخضية من الصوت و لقت في جثة في الجنينة ...
نزلت السلالم و هيه حتموت من الفزع لقت ان الجثة اختفت ..
و لكن هيه كانت متأكدة انها شافت حد اتقتل في الجنينة ...
و طبعاً لو حكت لحد لقال عليها ان خيالها واسع اووي و لكن حتي لو كان خيال ايه اللي يخليها تتخيل ان في جثة في الجنينة ....؟
طبعاً شالت من بالها كل اللي حصل و دخلت الحمام و هيه بتتمني تنسي كل اللي حصل و لكن دخلت تاخد شاور لاقت جثة في البانيو و كانت حتموت من الفزع و الرعب طلعت جريت من الحمام و هيه مش عايزة تصرخ علشان متصحيش حد في البيت و طبعاً نسيت و دخلت الحمام تاني و خدت شاور و نزلت لقت ان بابها و مامتها في التراس مستعدين لرحلة جديدة في مدينة الملاهي و طبعاً دخلت لقت صاصا(البغبغان) في التراس فراحت المطبخ و جبت لب الشمسي تحطهوله علشان يفطر و طبعاً طبطبت عليه كالعادة و هيه بتقول ازيك يا صاصا يا امور؟؟
طبعاً رد عليها و قال في صوت مضحك اووي:
الحمدلله يا فيروز
و قعدت علي الكرسي و قررت انها متقلش لمامتها او بابها عن اللي شافته النهاردة الصبح ..
و طبعاً قال لها بابها و قال في صوت منخفض علشان البرد اللي عنده:
ان شاءالله النهاردة حنروح الملاهي
ردت فيروز في صوت مرتعش من اللي شافته النهاردة الصبح:
اعد انتا يا بابا هنا و انا مش عايزة اخرج بس اعد انتا ارتاح من البرد دى ...
الدكتور عادل: ان شاء الله يا فيروز..
و طبعاً كعادة فيروز نزلت الجنينة و لكنها افتكرت الجثة اللي كانت موجودة النهاردة الصبح,.و بكدة قررت انها تشوف المكان اللي اتخيلت في مكان الجثة النهاردة الصبح..
و لكنها طب في دماغها سؤال و قالت في نفسها يا تري كانت جثة مييين؟؟
و هيه اعدت شافت عربية جاية من بعيد اووي افتكرت ان احد السكان اللي جمبهم جيه و حتتعرف علي اولادهم و تلعب معاهم و لما العربية قربت لقت فيها رجل لابس اسود و طلع من العربية و كأنه مشفهاش و فتح العربية و طلع منها بعض المشترويات اللي من السوبر ماركت اللي كان جمبهم و افتكرت لما بابها قال لها ان المعادي مكان للأغنياء و ان نادر جداً اما يكون ليهم اطفال ..و طبعاً دة خلي فيروز تفقد الامل انها تلاقي حد تتكلم معاه علي الاقل...
و فجأة لقت حد بيناديها من واره و بيقول:
فيرووووز.....
الصوت كان مخيف لأنه كان صوت حد بيتألم
لفت فيروز علشان تشوف.....

______________
التكملة بعدين

إظهار التوقيع
توقيع : اللحن الحزين
#5

افتراضي رد: قصة الزائر الليلي

يلا كملي احنا معاك يا قمر
إظهار التوقيع
توقيع : زهرة الاميرة
#6

افتراضي رد: قصة الزائر الليلي

ها وبعدين؟؟
إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#7

افتراضي رد: قصة الزائر الليلي

فى انتظارك ياجميل
#8

افتراضي رد: قصة الزائر الليلي

في انتظاااااااار
#9

افتراضي رد: قصة الزائر الليلي

كملي حياتي عايزين نعرف بقية القصة
#10

افتراضي رد: قصة الزائر الليلي

تسلموا يا بنانيت
لكن يا ريمو القصة ديه مش منقولة ديه م تأليفي و لسه انا كتباها النهاردة الصبح

إظهار التوقيع
توقيع : اللحن الحزين
#11

افتراضي رد: قصة الزائر الليلي

لما سمعت فيروز الصوت دة اتخضت و لفت و لقت انها الجثة بتتكلم و بتقول::
فيروووز ليه؟؟
و لكن فيروز معرفتش هوة بيسأل علي ايه و لكن بصت في وش الجثة لقت.......
انها مامتها ....صرخت بصوت عالي و قالت ::
مماممممممما
جت مامتها و في نفس اللحظة اختفت الجثة و هيه بتقول: سأعود
و كانت فيروز مش عارفة تقول لها ايه كانت مصدومة من اللي حصل و كانت بصة في المكان اللي ظهرت و اختفت من عنده الجثة ...
فضلت فيروز تقري ايه الكرسي و هيه بتتمني ربنا يحفظها من شر الجثة ديه.....
و قالت في نفسها:انا حسهر بالليل و اشوف ايه اللي بيحصل و حشوف من اللي عمل كده لأن مش معقولة تكون القصة ديه بجد ..
عدي اليوم و صحيت فيروز بالليل علشان تشوف ايه اللي بيحصل في البيت بالليل و بيجيب الحاجات ديه في البيت .....
و صحيت و بصت في المرايه علشان تشوف الجثة بتحاول تخنقها ...
ولكنها اختفت فجأة و المهم شافت الجنينة فيها راجل لابس اسود في اسود و باين اللي هوة بيعمل كل دة بس ازاي؟؟؟
طبعاً نزلت فيروز و لقت الراجل بيرش بودرة و بيقول حاجات غريبة اوووي و بعدين لقت جثة ظهرت و اختفت و فضل يضحك و يقول ماشي يا استاذ عادل انا حوريك مين اللي علي حق...
و منعت نفسها من الصراخ و كتمت نفسها لحد لما الرجل اختفي و تلاشي في الظلام..
و طبعاً كانت خايفة بعد كل اللي حصل و كانت بتترعش و قالت في نفسها انا لازم اطلع دلوقتي اوضتي لحسن يحصل حاجة مخيفة و انا موجودة هنا لوحدي....







و في الظلام كانت عربية ماشية و كان فيها راجل سايقها و معاه كيس كبير مكتوب عليه سر الليل و اختفت العربية بعيد عن البيت ..
ليلي بنت عندها 17 سنة و كانت نايمة ...

اكملكم بعدين

إظهار التوقيع
توقيع : اللحن الحزين
#12

افتراضي رد: قصة الزائر الليلي

طبعاً انتم مستغربين من القصة اللي دخلت في قصة تانية خالص عن بيت تاني خالص لكن حتفهموا في الوقت المناسب..
إظهار التوقيع
توقيع : اللحن الحزين
#13

افتراضي رد: قصة الزائر الليلي

كملي إحنا مستنينك
#14

افتراضي رد: قصة الزائر الليلي

يلا يا قمر كملي مستنينك شوقتينا
إظهار التوقيع
توقيع : زهرة الاميرة
#15

افتراضي رد: قصة الزائر الليلي

كملى بقى انا متشوقة اسمع باقى القصة



قد تكوني مهتمة بالمواضيع التالية ايضاً
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى
هكذا تتعاملون مع ظاهرة التبول الليلي لدى الأطفال ЙǑŏƒ العناية بالطفل
يقول مالك ابن دينار # قصة باطلة # قرآني نبض حياتي احاديث ضعيفة او خاطئة
العرق الليلي ، أسباب التعرق الليلي ، العرق فترة النوم ربي رضاك والجنة العيادة الطبية
نصائح للأهل بخصوص التبول الليلي عند الأطفال ЙǑŏƒ العناية بالطفل
مسابقة لغات عدلات2 (اجمل قصة) محبة صديقاتها لغات عدلات - تعليم لغات loghat


الساعة الآن 11:45 PM


جميع المشاركات تمثل وجهة نظر كاتبها وليس بالضرورة وجهة نظر الموقع


التسجيل بواسطة حسابك بمواقع التواصل